Gå til innhold

Oktober: Nærmer med termin med skrekkblandet fryd! Flere som føler det slik?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi er 28 og 30 og har vært sammen siden -99.... det er mye deilig tid vi har hatt sammen bare vi to. Reist mye og også bodd en del i utlandet. Gift er vi også :-)

 

Dette er en planlagt graviditet vi begge er lykkelige over og vi føler oss vel så klare som en kan føle seg. Men å forstå det, virkelig forstå hva som er i ferd med å skje.. det kan jeg ikke påberope meg at jeg gjør.

Skjønner dere hva som skjer? At dere er i ferd med å bli 3... For par med barn fra før av regner jeg med det er annerledes, selvfølgelig er den ett stort steg fra tre til fire. Men for oss førstegangsfødende.. å virkelig forstå at det snart blir født et lite menneske som vi har ansvaret for og som skal være med oss 24t i døgnet det har jeg vanskelig for å forstå...

 

Gleder meg masse men følte for første gang ett lite snev av angst i går kveld... jeg som er så god på å starte prosjekter og dårlig på og fullføre... være seg idrett eller andre interesser hvor jeg har joinet en liten stund for så å gå lei, eller det forrige prosjektet mitt, akvariet.. tok ikke såå lang tid før jeg gikk lei av det heller.

Så i går kveld slo tanken meg, hvordan skal dette gå? Hvordan mor kommer jeg til å bli, en som går lei etter en stund???

 

Ja som sagt skrekkblandet fryd, gleder meg enormt i den grad jeg er i stand til å forstå men syntes også dette er skummelt...

 

Flere som har noen tanker rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner godt hva du mener, stort ansvar og tar masse tid. Det å plutselig måtte følge en annen sin døgnrytme i steden for din egen er en stoooooooooooooooooooooooooor overgang.... Men: ABSOLUTT VERDT DET!!!!! Fra min lille frøken var født til det var gått ca.3måneder så tenkte jeg ofte: HVEM ER DET SOM FRIVILLIG FÅR MER ENN ETT BARN... Tihi, men det gikk over, nå sitter jeg her igjen med stor mage og gruer meg mest for søskensjalusi/dårlig samvittighet for storesøsteren denne gangen.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...