Gå til innhold

Røyking, synspunkter??

Anbefalte innlegg

Det styggeste jeg ser er gravide som røyker... Det hadde aldri falt meg inn å ta en røyk og vite at det kan skade den lille.. Egoisme heter det!! Jeg er selv ex-røyker.. Las røykeboka og sluttet på dagen, har ikke lyst på røyk lenger.. Dette klarte jeg på eget initiativ, og ikke fordi jeg var gravid.. Hvordan personer da får seg til å røyke og vite at det kan skade det lille barnet, klarer jeg faktisk ikkje forstå.. Det er vist ultralydbilder av barn meden mor tar en trekker, dei får krampelignende annfall... Og som jeg såg en annen innlegger skrev så kan morkaka løsne for tidlig og føre til at barnet dør, g jeg håper alle røykere ser morkaken etter fødselen, den er missfarget og ekkel, normalt skal den være rød og fin.. Ikke for å tenke på senere i livet... Det er bevist at barn av røykere gjennomsnitlig er senere i utviklingen enn andre barn, de er mer disponible for astma og andre sykdommer... Og dette er dere villige til å utfordre skjebnen på???? Forstå det den som kan, EGOISME!!!! Det er rart, etter en fødsel så skjermer en barnet fra røyk, men tenker ikke folk på at under svangerskpet går det rett i blodet til den lille...Klart dette kan gå bra med dere og barne, men dere har ikke gjort det dere kan for at det skal gå bra.. En god venninde av meg røkte i svangerskapet, mistet helt i slutten av at morkaken løsnet, neste gang misset hun i 12uke.. Røkte begge gangene, hun sluttet, ble gravid igjen og nå har hun en liten gutt på tre år, frisk og rask.. Var det røyken?? Det vet vi ikke, men kanskje det var det.. En annen jeg kjenner har kolikk barn, dette er også mer utbredt hos barn med røykende mødre.. Lykke til med røykeslutt, håper dere klarer det.. Hvem vil vel ikke gi barne den beste starten på livet....eller??????

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6428425-r%C3%B8yking-synspunkter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei....

Helt enig med deg, skjønner ikke de som røyker under svangerskapet jeg heller, skader jo ikke bare seg selv lenger.Jeg er oxo xrøyker,men kastet røyken den dagen jeg fikk greie på att vi skulle ha barn, å har ikke tatt i en røyk siden.....

Klem

Det var litt av en kjeftskur du kom med må jeg si. Det er vel ingen som mener at røyking i svangerskapet er sunt. Røykinge er ikke sunt uansett. det er almenn viten.

Ikke småtteri du slår med i bordet.

Jeg har selv røyket og sluttet.

Men man skal da virkelig være litt forsiktig med hva man sier!

Synes du godt kunne dempe deg litt når du angriper røykende mødre.

de har helt sikkert ikke godt samvittighet.

Jeg vet og du vet at det går an slutte. For deg var det tydeligvis ingen kamp, men tror du alle har det sånn? Er det like lett for alle?

Skal vi ikke åpne for en oppriktig diskusjon istede for å kjefte og smelle.

Da får du ihvertfall ingen til å snakke med deg om saken.

Ikke alle har det like lett i livet sitt og ikke alle er som deg. Det må vi bare respektere. Det bør du lære deg å respektere.

Du synes tydeligvis dine egen uttsagn er temmelig sterke selv siden du ikke tør å undertegne navn.

Hei.

Jeg er helt enig med deg, Tirilill, dette ble litt vell mye angrep...

Jeg har selv røyket, og sluttet da jeg ble gravid med mitt første barn.. Heldigvis for min del var dette lett, men jeg vet det ikke er like lett for andre.. Man bør ikke dømme hverandre så lett!!!

Jeg ble idag utsatt for sjikane mail pga en annonse jeg satte inn for å få hjelp til å passe gulla mine en ettermiddag i uken.. (min man har 20 reisedager i mnd, og jeg har ingen til å hjelpe meg med å hente de..) Mailen jeg fikk var at jeg burde skamme meg, at jeg var en dårlig mor, og at hun/han syntes det var en skam at barn ble plassert i barnehage og deretter plassert i armene på fremmede.....

Du kan tro jeg ble lei meg og gråt, slike angrep er bare grusomt!!!

Jeg prøver så godt jeg kan å være tilstede for gulla mine, så da er det vondt at en person som ikke vet noen ting om hvor mye alene jeg har de skal dømme meg og kalle med dårlig mor!!!!

Så folkens, vær veldig forsiktige med hva dere skriver, ikke døm hverandre og skriv slike slemme ting til hverandre..

Det er kult med folk som har sterke meninger, liker det. Likevel er det viktig at de ikke blir dømmende, sånn som i denne saken. Farlig å dømme folk i et offentlig forum.

Er også skråsikker på at røykende mødre har skikkelig dårlig samvittighet, og det kan være mange årsaker til at de fortsetter å røyke.

Annonse

Jeg sluttet å røyke når jeg fant ut at jeg var gravid... Og jeg har aldri syns det er et vakkert syn med gravide som røyker.. men dette var da å ta litt hardt i... Det er ikke lett å slutte å røyke, det er noe de fleste vet.. Jeg synes dessuten det er veldig dårli opplyst hvor farlig det er å røyke når du er gravid. Synes det står altfor lite om akkurat det i bøker osv. Viss du begynner å søke etter det får du vite mye mer om hvor skadelig det er, oppfordrer røykere til å gjøre det. :-)

ja....

Den var litt på kanten synes jeg...

Kanskje samme person sendte mail til meg vedr annonsen min om barnepass..... hehehe....

Litt drøyt å legge det inn over alt, hva er vitsen???

Håper vedkommende skjønner hintet om at slike innlegg ikke er ønskelig, og holder seg unna(!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...