Gå til innhold

Info om Lidl-bleiene for de som undrer....

Anbefalte innlegg

Har sett flere innlegg med noen spørsmål om Lidl-bleiene som ikke har blitt besvart. Derfor lager jeg dette innlegget!

- Lidl-bleiene heter Cien

- De finnes i 3 str.: 4-9 kg (54 bleier i pakka), 7-18 kg (50 bleier i pakka)og 11-25 kg(44 bleier i pakka), men har ikke "up and go"-modell det jeg har sett i hvertfall.

- De har en fargeindikator som viser når den er våt og bør skiftes.

- De er billige!!!! Koster bare 29 kr!!!!!!!!!!

- De har elastikk i ryggen, på "borrelåsene" som fester bleia og rundt lårere, akkurat som de mer kjente bleiene.

- Bleia har en kjerne soom gjør at det ikke lukter så tiss som det gjør av noen av de andre bleiene.

- Jeg er i hvertfall fornøyd med oppsugingsevnen!!!

- Bleien er hudvennlig, og jeg har hørt flere historier om barn som ikke tåler andre bleier, men tåler disse.

- De er ikke giftige eller inneholder farlige stoffer, som mange snakker om!!!!

Så dere som har en Lidl-butikk innen rekkevidde: LØP OG KJØP!!!

Fortsetter under...

Jeg kunne godt prøvd Lidl-bleiene, jeg, dersom det ikke hadde vært så jæ*** langt til nærmeste Lidl-butikk.

Dessuten så hadde det jo ikke gjort "reklamen" her inne dårligere, dersom man hadde noen gode kilder å vise til, ikke "bare" fornøyde brukere... ;-) Synes i grunnen ikke du har rett til å kalle oss dumme.

Annonse

Jo, men spørsmålet er om dei same brukarane er like fornøgde om 20 år når dei finn ut at det var skadelege stoff i bleiene som gjorde babyen steril...

Dette er sjølvsagt sett på spissen, men eg lurar verkeleg på om HI har nokre sikre kjelder å vise til når det gjeld dette. Det at babyen ikkje får utslett av bleiene betyr ikkje at dei er "trygge"...

Etter det jeg forstår er disse bleiene produsert i Tyskland?

Og der har de vell så gode om ikke bedre tester av produkter enn Norge. De har ivertfall ganske så strenge regler.

Så jeg kommer til å bruke bleiene så lenge han trenger bleier.

Nei, jeg er ikke det, og forresten synes jeg det er veldig barnslig å signere som anonym når man er svær i kjeften....

Jeg laget ikke dette innlegget for å krangle med dere som ikke vil bruke dem, det var bare ment som informasjon for de mange der ute som undrer.... De som vil holde seg til de gode, gamle, dyre bleiene, verse god for meg!!!!

Det er riktig at de tester annerledes i Tyskland, men ikke at de er bedre på testing... De har andre kriterier enn oss, og noen ganger er de bedre, andre ganger ikke. Norge er faktisk et av landene i Europa som retter seg raskest etter EU-krav som kommer, Tyskland ligger langt etter.. Så fordi om vi ikke er EU-land, er vi langt framme i å rette oss etter både regler og veiledninger.

Jeg sier ikke dette for å kritisere disse bleiene, men jeg skulle også gjerne sett noe dokumentasjon på disse bleiene før jeg hadde turt å sette den på ungen min...

Jeg prøvde disse bleiene etter at jeg leste dette innlegget. Rett og slett fordi eldstegutt plutselig etter to år har begynt å reagere på ALT av bleier. Har alltid brukt Libero, men da up&go. I barnehagen ville de helst ha tape-modellen, men da begynte han plutselig å få et forferdelig stygt utslett. Gikk da tilbake til up@go, men det hjalp ikke i det hele tatt. Prøvde pampers, samme utslettet.

Så da prøvde vi lidl-bleiene, og utslettet forsvant, utrolig nok. Så takk for tipset, virker som om disse er de eneste han tåler for tiden! Nå er det kanskje feil å skrive at han reagerer på alt av bleier, for vi har bare forsøkt de forskjellige typene til libero og pampers, ikke first-price o.l. Men jeg er kjempefornøyd med lidl-bleiene, i alle fall. Og jeg kjøpte dem overhodet ikke pga pris! Holder ungene like tørre, fin passform, bra med fargeindikatoren osv. Kanskje vi skulle tipset tv2 om bleietest, nå som det er kommet så mange alternativer til libero og pampers:) Da vil det jo komme frem hvilke stoffer som er i de forskjellige, godt mulig det er noe skummelt i merkebleiene, siden så mange reagerer på dem.

Annonse

Ranveig R - har du noen kilde til bleiene du bruker? Noe forskning som viser at det ikke er giftige stoffer i dem? Regner med du bruker merke-bleier, og siden gutten min har reagert såpass kraftig, skulle jeg gjerne sett hvilke stoffer som er i disse bleiene.

Regner med du har god dokumentasjon for hånden, siden du vil være redd for sterilitet o.l ved å prøve noe nytt. Da regner jeg med du har sjekket forskningsmateriale og tester på de andre bleiene, nøye.

Ha, ha:) Har sett litt nedover her, og ser du nesten har rett i det:) Men ser også at hun bruker bleie til barnet om natten, fordi barnet blir gjennomvåt i løpet av natten med tøybleier. Da bruker hun visst euro-shopper sine bleier, og da kan jeg heller spørre Ranveig R - hvor er kildene til hva disse bleiene inneholder av stoffer og materialer? I og med at du snakker om noe så alvorlig som sterilitet, slik at papirbleie-mødre blir livredde, regner jeg med at du har sjekket nøøøøye hva euroshopper sine bleier inneholder. Kom med linkene! Hvis du ikke vet hva de inneholder, foreslår jeg at du slutter å dømme alle andre, uansvarlige mødre som i verste fall påfører sine egne barn sterilitet ved å bruke lidl sine bleier.

mayaya - ser du også etterlyste linker. Jeg har ikke peiling, men ser i et innlegg lenger nedover at lidl-bleiene nådde til topps i en tysk avis sin test av en haug med bleier. Det burde vel være et godt tegn? Jeg er som sagt kjempefornøyd, kan ikke tro de er verre enn libero og pampers sine når så mange barn får utslett av dem, men får fine stumper når de bruker lidl sine:)

Jeg aner ingen verdens ting om innholdet i noen av de jeg, men ja, det skulle vært interessant å vite :-)

Uansett - tøybleier er mamma glad for at det finnes alternativer til i dag (som det var lite av når jeg var liten), så for en gangs skyld skal jeg høre på mamma. Jeg hører jo tross alt til bruk-og-kast-generasjonen... :-P

OI.

Oi! Her har det foregått ting mens eg har vore vekkreist :o)

Vi bruker stort sett tøybleier på guten vår, men må i periodar bruke plast om natta. Då brukar vi litt av kvart. Libero, Euroshopper, FirstPrice, det som er billigast på den butikken vi handlar på når vi treng nye bleier.

Eg er temmeleg sikker på at tøybleiene ikkje inneheld skadelege stoff.

Eg veit ikkje korleis det er med dei ulike platbleiene vi har prøvd, men så har eg heller ikkje konstatert at dei er fri for skadelege stoff.

Eg seier ikkje at eg berre bruker bleier som er miljøvenlege og fri for uhumskheter, eg seier berre at dersom eg skulle komme her og utbasunere at nokon bleier er 100% fri for farlege stoff, så ville eg jammen meg hatt noko å vise til.

That's all.

Syrin 81: Veldig til temperament på deg då! Eg har ikkje dømt nokon, og eg bruker i periodar plastbleier på guten vår om natta, slik som du seier.

No har eg allerede skrive eit svar lenger nede her, måtte berre seie at det egentlig var til deg, eg fulgte ikkje nok med då eg svarte, så det havna under det nederste innlegget.

Jeg bare synes det er litt drøyt å snakke om at folk sikkert vil vite hva som er i bleiene, i fall ungene deres blir sterile av dem - for så å innrømme at du ikke bryr deg så veldig mye om hva engangsbleiene du selv setter på barnet ditt, inneholder. Så da synes du det er ok om ditt barn blir sterilt....?

syrin81:

Eg presiserte at det var å sette det heile på spissen. Det er sjølvsagt berre spekulasjonar at babyar kan bli sterile av bleiene, men ein veit at høg varme kan gje nedsatt sædkvalitet. Temperaturen er høgare i plastbleier enn i tøybleier.

Synest ikkje det er ok om guten vår blir steril, ingen som synest det er ok. Den enkelte må vurdere fordeler og ulemper med ALT som har med babyen/barnet å gjere. Bleier er ein av dei tingene som må vurderast.

Eg sa ikkje at eg ikkje bryr meg om kva som er i bleiene, eg sa at eg ikkje veit så mykje om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...