Gå til innhold

Uff... mister jeg? smerter og blødning

UngVoksen-over termin

Anbefalte innlegg

Nå er jeg i 6 uke. Tirsdag begynte jeg å få smerter i korsryggen og magen... og det kom brun utflod... dette har pågått hele uken... Fikk målt hcg på onsdag til 2690 - og fredag til 5704 - og fikk dermed beskjed om at allt var bra... I går blødde jeg... Rødt blod - ikke så mye - men nok til at det renner ... Har kraftige smerter i perioder i løpet av dagen.. I dag ser det ut som det ikke blør - men får smerter i korsryggen som rier. Dette er mitt 3 svangerskap og helt ulikt de andre som var uproblematiske.Noen som har opplevd dette - og har det gått bra, eller endt i abort?... Uff.. har grått mye...

Fortsetter under...

Kjære Ungvoksen-gravid-

Jeg er ingen ekspert på området, men hadde en SA forrige tirsdag- fra før av har jeg hatt et uproblemtaisk svangerskap. Det som gjorde at jeg skjønte at noe var galt denne gangen var nettopp at det begynte å renne friskt blod- MEN det er mange som kan fossblø og likevel går det bra! Men det å ha smerter sammen med blødningene kan jo være et tegn på en spontanabort (selvom jeg hadde ikke smerter da det skjedde, så det er mange varianter av dette) Jeg vil anbefale deg å ringe sykehuset med en gang, de vil helt sikkert ta deg inn på en UL i løpet av dagen for å finne årsaken til blødningene. Dersom det i verste fall skulle vise seg å være en SA, må du prøve å tenke på at det da har vært noe alvorlig galt med fosteret, og at det er naturens måte å rydde opp på. Det er jo tross alt bedre at det skjer tidlig i svangerskapet enn senere...For mitt vedkommende var det værre å leve i frykten for en SA enn faktisk å få kontantert det jeg fryktet. Da har man noe å forholde seg til, og kan gå videre. Ønsker deg all mulig lykke til, og håper du sender en beskjed om hvrodan det går.

Vi var visst i samme uke vi. Jeg begynnte å blø friskt blod på jobb onsdag forrige uke og smertene ble kraftigere utover kvelden.Det kom noen klumper og da var det akkurat som om smertene avtok.Dette gikk veldig fort og jeg forstod vel at var det over. Jeg blør forsatt men blodet er blitt mørkere. Dagen etter dro jeg til legen min og hun mente jeg hadde hatt en spontanabort.

Jeg snakket med en jordmor jeg kjenner på onsdag da dette startet og hun sa at jeg burde gå rett i seng og bli der.Fikk kun gå på do. Hun hadde spørsmål som vondt i korsryggen og følelse av utdrivning og om dette var tilfelle var det ikke så bra utsikter.Du burde gå rett i seng og komme deg til en lege med ultralyd i morgen!!!!

Det er forferdelig trist har grått mange tårer jeg også men er veldig glad

det skjedde nå i uke 6 og ikke om 3-4 mnd. Ikke mist motet!

Lykke til.

Klem

Kjære deg, skjønner du har det vondt nå!

Jeg hadde en SA 15 sep. Jeg begynte med vondt i korsrygge, akkurat som mensensmerter samt at jeg fikk en liten spotting, ikke velidg mye. Utover natte ble det mye værre. De kom og gikk takvis og jeg kjente det også i magen etterhvert. På morningen begynte jeg å blø veldig med klumper som kom ut, skjønte da at løpet var kjørt.

Hvis jeg var deg ville jeg forlangt UL så fort som mulig, ring legevakten med en gang. Det er umenskelig at man skal gå og tenke på dette. Privat UL er jo også en mulighet. Ikke gi deg!!!!!!

Sender det masse varme klemmer og føler veldig med deg! Hvis du orker så fortell hvordan det har gått.

Ååå så snill dere er! Tusen takk for gode ord og tanker!!

Var hos legevakten i går - da smertene ble uutholdelige. Ble henvist til KK - og dro opp dit i gårkveld. Tok ny HCG som vi får svar på i dag etter kl. 14, og det ble foretatt UL. Det er så tidlig enda, så vanskelig å se - MEN; vi så fostersekken - samt fosteranlegg inni der - som var ca 6 mm stort. Kunne ikke se noe hjerte - men de mener at det er så lite enda og så tidlig at det er umulig å se. Men det er i allefall der inne. Har ikke mistet enda!! Nå er det bare å vente å se om hcg stiger. Skal ta ny prøve på onsdag også.. så får vi se. Er sykemeldt en uke - pga truende abort og ligger nå i sengen.

Følte meg så bra og optimistisk da jeg våknet - så jeg stod opp og laget kaffe - og dumme meg - skiftet på sengen - etter det kjente jeg at det begynte i ryggen og spredte seg frem i magen.. krampe lignende smerte... og litt etter begynte jeg å blø igjen. Jeg må nok bare ligge i ro... Jeg har født to ganger før - og aldri hatt noe problem med blødning...

Tusen takk for at dere finnes alle sammen! Krysser fingrene for alle her!! Klem fra

HEi!

Jeg kjente meg så igjen i innlegget ditt. Jeg har hatt akkurat samme symptomer, og har vært på sykehuset i dag. Legen sa at alt var intakt og han trodde han så hjerteakivitet, men han kunne ikke være 100% sikker pga det er så tidlig. Skal tilbake igjen om 2 uker. Er sykemeldt i første omgang i en uke, for å se hvordan det går, om blødningene stpper eller ikke. Ganske frustrenende å sitte og vente.

Føler med deg! Lykke til, håper alt går bra. Få høre hvordan det går m deg!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...