Gå til innhold

Vedr. Trangt/smalt bekken og røntgen!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på jordmorsamtale på sykehuet 3 uker før termin. Jeg hadde en fødsel som endte med akutt keisersnitt sist gang (7 år siden), men har likosm aldri fått noe svar på hvorfor det ble snitt. Altså jeg vet at poden satt fast, men hvorfor?? smalt bekken, skakt bekken, at hodet ikke hadde gestet seg før vannet gikk, og han datt for fort ned i bekkene og dermed datt litt skakt osv. mange "teorier", men ikke noe svar. jeg føler at jeg ikke er trygg på en vanlig fødsel før jeg _vet_ at bekkenet er stort nok. Men når jeg skal dit om en uke så er det jo bare 3 uker igjen. Men det er vel nok tid til å finne ut av dette håper jeg... poden kom over en uke for sent.

Noen som har tatt røntgen og kan dele erfaringer???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde samme med førstemann, hun satt fast og kom aldri langt nok ned i bekkenet til at jeg fikk mer enn 3-4cm åpning, og etter et døgn endte det i akutt snitt.

Ba om røntgen etterpå - men ble avfeid av legen min.

Ser på journalen min at kirurgen konkluderer med at det bør forsøkes vaginalt igjen.

Trodde ikke man kunne ta røntgen når man var gravid ?

Uansett - selv om de vil jeg skal prøve vaginalt en gang til - vil jeg ikke det - og skal til samtale rundt dette på sykehuset i min 32. uke.

Skrevet

du får svar fort på om bekkenet ditt er stort nok! jeg har nettopp vært til røntgen nå fordi min andre fødsel sluttet i snitt da gutten ikke sank ned.. venter svar om en uke..

Skrevet

Bruker de en hel uke på å lese av røntgen bildene?????

Fødte du din første normalt??

Skrevet

Joda, så sent i svangerskapet er det ingen fare med røntgen. Er jo svært mange nyfødte det tas røntgen av. Nå er jo alt ferdig laget så det er jo en liten mini-baby inni der. De er nok litt restriktive med røntgen, men det er vel heller ingen fare forbundet med det.

Jeg vil iKKE prøve å føde vaginalt om det ikke er mulig. Derfor håper jeg at de vil gå med på å ta røntgen av meg.

Skrevet

Jeg tok røntgen pga seteleie, og fikk svar samme dag. Ikke noe farlig:)

Skrevet

Håper de lar meg ogsåfå røntgen. Jeg tror ikek jeg utsår tanken på å skulle prøve å føde vaginalt igjen, om det ikke er praktisk mulig.

Skrevet

Be om røntgen!!!!!!

Jeg ble sendt ned for å bli røntget mitt under fødselen. Det var vel litt unødvendig spør du meg, da jeg ba om å bli røntget før fødsel. Keisersnitt ble det....

Skrevet

Min ituisjon sa det forrige gang (men da var jeg jo uerfaren og stolte på at de visst hva de gjorde), og min intuisjon sier også nå at det ikke lar seg gjennonføre. Heller ikke nå har knøttet sunket ned i magen (men det er jo 4 uker igjen), men det virker liksom som det "ikke går".. Hm.. vanskelig å forklare. Men jeg er liksom såååå sikker på at det "er noe".

På meg tok de UL under fødselen, og bare på UL så de at dette ikke kom til å gå. Men jeg fikk liksom aldri svar på hvorfor?? Og hvorfor har ingen sagt noe nå, men jeg har vel ikke nok om dette selv heller..

Glder emg iallefall til jordmor samtale 3 uker før termin, da SKAL jeg ha svar på det meste.. OG de BØR gi meg røntgen.

Skrevet

hei! jeg fødte første normalt, men det tok litt lang tid før han kom ned og ut.. nå er det jo ikke hastverk å få svar på røntgen bildene siden jeg ikke er gravid.. fikk beskjed av de som tok bildene at svar foreligger innen en uke.. man får selvsagt svar med en gang hvis det haster:-))

Skrevet

ok, sånn sett ja, he he... Takk for svar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...