Gå til innhold

Livmor ut av bekkenet

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Jeg er nå i 13 uke og har lest siden uke 12 at livmor skal stige ut av bekkenet. Jeg ser ingen forskjell på magen de siste ukene, har en ganske grei bump som henger godt utenfor bukselinningen. Men et klart skille mellom mage og vel..ned mot kjønnshår. Er det her bekkenet skal komme mer ut? Helt forvirret ,-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bekkenet kommer ikke mer ut, men livmora kommer nå over bekkenkanten. Hvis du trykker litt inn rett over bekkenkanten kan du nå kan du kanskje kjenne livmora. Om du kjenner den kommer an på om den har kommet langt nok opp og om du er tynn eller om man har litt å gå på. Du trenger ikke få noe mer mage selv om livmora kommer opp av bekkenet, mange har jo ikke mage før i 18-20 uke. Vet ikke om dette hjalp noe men :-)

Skrevet

Mye mas om livmora... Hvorfor ikke bare la livmor være livmor og la den komme når den kommer? Livmoren utvider seg etterhvert som barnet vokser. Det er vel ingen vits å stresse og mase med dette, om hvor og når dem kommer og bla bla bla....

Er vel heller ikke noe å være forvirret over! Du kommer sikkert ikke til å "se" den på noen uker enda. Så det er bare å slappe av og la den komme når den kommer....

Skrevet

Til hovedinnlegger:

Jeg har også hatt en liten bump i skillet mellom magen og kjønnshårene. Er nå 13+5 og har i de siste dagene merket at bumpen har blitt mindre fordi området over bekkenet har blitt større. Livmora har sikkert vogst litt lenger opp nå tror jeg. Så jeg har som sagt ikke lenger denne bumpen, men en glatt overgang mellom mage og kjønnshår, uten bumper, hihi :)

Skrevet

Hei HI

Jeg er en veldig ivrig førstegangs, og har leita etter livmora ei stund :)

Begynnte vel å kjenne noe hardt helt nede ved skambenet i uke 11+ noe.

Når jeg var 13+3 våknet jeg opp med en skikkelig kul mellom skambenet og navlen! I denne tiden begynnte også den lille "puten" jeg har på magen å bli litt større.

Men jeg har ikke kjent noe særlig til livmoren hvis jeg ikke har ligget på ryggen..

Nå går jeg bare og gleder meg over at magen endelig begynner å komme!! Er 14+2 idag og er overlykkelig over skatten vår som vokser ::))

Skrevet

Hei!

Takk for tilbakemeldinger, tror jeg skulle fulgt litt nøyere med i biologitimen for skjønner mer om hva jeg er på jakt etter nå.Trodde det skulle skje over natten i uke 12 men slapper nå av og lar det som skal skje skje.

Når det gjelder anonym så skjønner jeg ikke hvorfor folk får noe ut av å kjefte og gjøre narr av andres bekymringer. Jeg er ikke en ivirig forumbruker men er innom 1 gang i uken og ser etter innlegg som jeg kan kjenne meg igjen i eller som jeg har noe å komme med. Synes du det er latterlig eller overdrevet så hvorfor ikke bare himle med øynene og kommenter et innlegg du kjenner deg igjen i?

Ha en fortsatt fin søndag med voksende bumper!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...