nas1975 Skrevet 24. september 2006 #1 Del Skrevet 24. september 2006 Er det mange som har vært på/tenkt seg på det? Vi er førstegangsfødende og veldig usikker på om vi skal gå. Det er vel greit å vite litt om hva som venter oss, ikke minst for at mannen ikke skal bli usikker og overflødig (og for rett og slett vite hvor vi skal henvende oss på sykehusområdet), men har på en annen side hørt endel negativt om kursene også,,, Skal føde på Ullevål og vært inne og sett på hvilke tilbud de har der. Ulike pakker for fødsel, smertestillende, barselperiode osv... Koster 400 kr per 3timers kurs og 200 for omvisning. Jordmor på helsestasjonen holder også kurs. 2 x 3 timer til 800 kr. Har bare vært hos henne en gang og hun snakket høl i hodet på meg, så usikker på om jeg orker å utsette meg for det en vanlig dag etter jobb... Det koster jo litt penger, så derfor greit å vite at man får noe ut av det, ikke bare har lyst hjem å sove som jeg vanligvis gjør rett etter jobb... Noen med erfaringer? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6427555-svangerskapskurs-i-oslo/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minmai Skrevet 24. september 2006 #2 Del Skrevet 24. september 2006 Jeg gikk på yoga for gravide og samboeren var med på en time der hvor det var litt informasjon om fødsel og hva far kunne bidra med. Følte ikke behov for omvisning på Ullevål, men jeg hadde vært der før i en annen sammenheng. Hvorfor ikke ta med mannen på en vanlig time hos jordmor. De skal jo forberede oss på fødselen der, og mannen blir jo ofte oppfordret til å være med og komme med sine spørsmål. De sier på Ullevåls nettsider at det ikke blir omvisning på fødestue eller hotellrom, men de har små filmer du kan titte på på nettsidene. Dere kan jo ta en tur på Ullevål på egenhånd. Finne ut av veien mellom hovedinngang og fødeavdeling, hvor du kan gå inn hvis du kommer om natten, hvor man kan parkere etc. Du kan også ta en tur innom resepsjonen i hotellet og se hvordan det ser ut der. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6427555-svangerskapskurs-i-oslo/#findComment-6428771 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå