*Mi tesorito* Skrevet 24. september 2006 #1 Skrevet 24. september 2006 Noen som vet?? 14+2 nå og magen har blitt ganske stor allerede (synes jeg da)... Og hva skjer med hullene, blir de også strukket? Tenkte at det må være noen som vet noe om dette her inne...?
godiva med 3 gull Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Ville tatt den ut nå, arr er ikke så elastiske, så man er gjerne mer utsatt for strekkmerker i området rundt arret. Ellers merker du jo godt når det blir ubehagelig å ha den der..
Tinaisme Skrevet 24. september 2006 #3 Skrevet 24. september 2006 Hei=) Vil anbefale deg å ta den ut nå.. Venta med min til det ble ubehagelig og jeg synes ikke det ser noe pent ut nå..
Gjest mammaen til Odin pluss 1imagen Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Fjerna min med en gang jeg ble gravid, hørt at det er ganske skummelt om du skulle få betennelse:(påvirker visst fosteret ganske kraftig.. selv om såret er grodd og alt er healet.
Bellen Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Jeg tok ut min rundt uke 12-13 (så vidt jeg husker). Jeg har hatt den i mange år, og nå er det bare et lite sort hull rett over navlen. Har hørt skrekkhistorier om de som har fått kjempestygge arr og delt navel, og jeg ser at huden begynnes å strekkkes og navelen blir grunnere. Håper det går bra og passer på å også smøre der når jeg smører magen med olje (for å prøve å unngå strekkmerker).
Heldig-mamma Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Hei! Ville tatt den ut med en gang- har hørt man skal ta den ut med en gang man blir gravid, det er jo et fremmedlegeme i kroppen... Tok min ut før jeg ble gravid, for sikkerhets skyld- men savner den, ja. Nå er det et lite/mellomstort, brunt arr etter den, og det ville sett finere ut med noe i, så får se når jeg er "ferdig". Lykke til Mvh
go`gutten +go`jenta Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 vennina mi har født 4 barn og har aldri tatt ut sin, og hun har aldri hatt noen problemer med det heller, så hvis du vil beholde den gjør det. Hvis ikke legen din sier noe annet..
Maja78 Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 Det er ikke noen "oppskrift" på når man bør fjerne den...men lege/jordmor pleier å anbefale det,om de ser magen har vokst seg ganske stor,og navlen er på vei ut.Noen velger å ikke fjerne den i det hele..veldig individuelt. Jeg er i uke 21,og har ikke fjernet min enda.
TrippTrappTreskoen Skrevet 25. september 2006 #9 Skrevet 25. september 2006 Har ikke fjernet den jeg heller, er også i uke 21. Om man skulle få strekkmerke over hullet, så er det nok pga selve hullet og ikke smykket som står i. Så er man uheldig, så er nok "skaden skjedd" allerede ta man tok piercingen. Hullet gror jo ikke igjen i løpet av en dag akkurat. Må nok ta ut min etterhvert, da jeg helt sikkert få utovernavle som i sist svangerskap, men da skal jeg stikke smykket gjennom den hver kveld, for den får ikke lov til å gro. Den piercingen har en spesiell betydning for meg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2006 #10 Skrevet 25. september 2006 Sikkert lurt å fjerne den i tilfelle du må ta keisersnitt?
Angelas_Baby Skrevet 25. september 2006 #11 Skrevet 25. september 2006 Man må ikke ta den ut, men leger anbefaler det. Jeg gikk med min frem til 2 dager før fødsel sist gang, det endte med at jeg fikk det gigantiske arret rundt piercingen. (finnes jo navelpiercinger for de som er gravide også. De er mere elastiske). Denne gangen tok jeg ut piercingen med en gang testen var positiv. Ryddet i smykkene mine i helgen,og fant barbellen til navelen.Forsøkte å sette den i, og den har ikke grodd igjen i det hele tatt! Er nå i uke 28. Personlig syns jeg gravid-mager er mye finere uten piercing! Og det går jo an å ta ny piercing OM den skulle gro igjen!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå