Gå til innhold

Nei, dette ser ikke bra ut... blør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg i 6 uke. Tirsdag begynte jeg å få smerter i korsryggen og magen... og det kom brun utflod... dette har pågått hele uken... Fikk måot hcg på onsdag til 2690 - og fredag til 5704 - og fikk dermed beskjed om at allt var bra... I dag blør jeg... Rødt blod - ikke så mye - men nok til at det renner ... Har smerter i perioder i løpet av dagen.. Kan det være fordi jeg ikke bruker progestan mer? Fikk beskjed om å kun bruke dem til dag 15. Noen som har opplevd dette - og har det gått bra, eller endt i abort?... Uff.. har grått mye...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hufff,håper det går bra ungvoksen..

siden signingene dine er såpass perfekte,så hadde jeg ikke tatt sorgene på forskudd,du kan være av de % som blør i svangerskapet..

søstra mi blødde myyyyyyyye,og da mener jeg myyyye i sitt 2 svangerskap(ca 2mnd) og det gikk helt bra,..

skjønner du blir redd,og gråter nå ungvoksen

håper blødningen stopper,det er jo alles mareritt og blø når man er gravid..

trøsteklem fra

Skrevet

Reis på nærmeste fødeavdeling og krev UL slik at du kan bli beroliget og få vite sikkert om det er liv der inne ( i uke 6 skal de kunne se hjerte!). Ikke vent til mandag; du blir utslitt og deprimert av de lange timene frem til det!

Stor trøsteklem fra

Skrevet

Skjønner godt at du er redd.Jeg opplevde en stor blødning da jeg var 12 uker på vei og var helt sikker på å miste. Husker den dagen så innmari godt og var så fortvilet. Men vi dro ned på legevakta og ble undersøkt der. Fikk beskjed om at det ikke så ut som abort,men at vi måtte komme dagen etterpå på UL for å være sikker.Husker jeg hadde smerter også,men at de avtok etter blødningen. På UL fikk vi heldigivs se hjertet slå og alt var bra. Vi fikk beskjed om at det er ganske vanlig med blødning i det første trimester,men at man må ta det alvorlig. Du hadde jo en veldig stor Hcg stigning,så alt er nok helt sikkert bra. Ring legevakta du og ta ny Hcg blodprøve for å være sikker.Jeg hadde også noe brunt utflod i ukene 5-7,husker jeg.Det gikk bra med oss,har ei super jente på 19 mnd i dag!!!Lykke til!!

Skrevet

huff sitter her selv å tenker d kan skje d kan skje....men har du fått sjekket at d er ok m spiren? kjære dg håper at d går bra....ring til sykehuset ditt der du driver m behandlingen...d hadde jg gjort m en gang i morgen tidlig....koz koz

Skrevet

Ønsker deg lykke til,kjenner igjen følelsen...

Skrevet

Hei UngVoksen

Dette høres ikke bra ut, men du har jo en kjempefin stigning på hcg prøven.

Selv blødde jeg ganske mye rundt uke 12. Det gikk veldig fint. Fikk beskjed om å ligge i tre uker og som sagt gikk det bra.

Har også blødd en gang som det ikke gikk bra, men alt håp er ikke ut selv om det kommer blod.

Ring legevakten og be om å få en ul så slipper du denne uvissheten.

Det er det værste å ikke vite.

Håper det går bra for deg.

Klem fra

Skrevet

Jeg har dessverre ingen erfaring med dette, men håper du får time hos lege så fort som mulig og at det er gode nyheter til deg der.

Trøste-klem fra

Skrevet

Det må være utrolig tungt å være i den situasjonen du er nå... Har ikke vært gravid, så jeg har ikke erfaring selv med å blø i svangerskapet.

Svigerinna mi ble gravid på fryseforsøk for nestet ett år siden. To ganger i svangerskapet (i uke 5 eller 6 og en gang mellom uke 12 og 15) blødde hun skikkelig med friskt blod. Men alt gikk bra og de har nå en supernydelig, frisk gutt på vel 7 uker.

Jeg ønsker deg lykke til og håper det går bra!

Skrevet

He!

Ikke mist motet jente!!

Enig med de andre her, be om en ultralyd i morra.

Noen blør litt vet du uten at det er farlig, men man blir jo så engsterlig.

Masse lykke til;o)

Skrevet

Nei å nei!!

Håper det går bra dette.. Ikke mist motet.. Insister på en ul i morgen, for da kan du slappe av....

Tenker på deg, og krysser fingrene.

Stor klem fra

Skrevet

Huff, håper dette går bra!

Få tatt en ul og en ny hcg så fort som mulig.

Tenker på deg

Skrevet

Nei nei nei...

Dette SKAL gå bra! Håper bare det er rifter i skjeden din, at dåkke har hatt sex e.l.!

Håper virkelig spira di har festa seg! Veit så altfor godt korleis følelse du sitter med no.. Hadde sa i forrige uke, og unner ingen den følelsen og tomheten..

Kanskje du bare er ein av dei som er plaga med utflod/småblødningar i løpet av svangerskapet uten at det betyr noe?! Håper virkelig alt er bra!

Du får måle ny hcg så fort som mulig!

Krysser alt for at det går bra***

Varme tankar fra

Skrevet

Ååå så snill dere er! Tusen takk for gode ord og tanker!!

Var hos legevakten i går - da smertene ble uutholdelige. Ble henvist til KK - og dro opp dit i gårkveld. Tok ny HCG som vi får svar på i dag etter kl. 14, og det ble foretatt UL. Det er så tidlig enda, så vanskelig å se - MEN; vi så fostersekken - samt fosteranlegg inni der - som var ca 6 mm stort. Kunne ikke se noe hjerte - men de mener at det er så lite enda og så tidlig at det er umulig å se. Men det er i allefall der inne. Har ikke mistet enda!! Nå er det bare å vente å se om hcg stiger. Skal ta ny prøve på onsdag også.. så får vi se. Er sykemeldt en uke - pga truende abort og ligger nå i sengen.

Følte meg så bra og optimistisk da jeg våknet - så jeg stod opp og laget kaffe - og dumme meg - skiftet på sengen - etter det kjente jeg at det begynte i ryggen og spredte seg frem i magen.. krampe lignende smerte... og litt etter begynte jeg å blø igjen. Jeg må nok bare ligge i ro... Jeg har født to ganger før - og aldri hatt noe problem med blødning... så det virker nesten som om kroppen min ser på dette som fremmedlegeme som må ut..? Kan det være pga IVF kanskje - fordi det ikke er skjedd på naturlig måte - at kroppen vil støte det bort?? Man får så mange rare tanker... MEN så lenge det er liv er det håp... nå venter jeg bare på livstegn fra HCG prøven....

Vi har i allefall bestemt oss for å prøve igjen om dette ikke går.. Da setter vi inn to spirer i såfall... Men hvor lang tid må det gå etter en SA? En mens og så kan vi begynne å stikke? Håper det. :-) Skal gifte oss om 2 mnd så vi får se om det er mulig å gjøre det i den tiden eller om vi skal vente til desember. MEN - jeg er jo fremdeles gravid - så jeg kan ikke ta sorgene på forskudd...

Tusen takk for at dere finnes alle sammen! Krysser fingrene for alle her!! Klem fra

Skrevet

Vil bare si at jeg *krysser fingrene* for deg!!!

Håper spiren er inni der med bankende hjerte :o)

Kom inn og oppdater oss da, om du orker :o)

Klemmer fra

Skrevet

Vil bare ønske deg masse lykke til. Håper det går bra.

Klem

Skrevet

Krysser fingrene for at det går bra med deg - det må jo ha vært betryggende å se at anlegget er der!

Du får ta det med ro med god samvittighet og ikke gjøre husarbeidskrumspring selv om du er hjemme hele dagen :-)

Masse lykke til!

Skrevet

Alt kan gå bra. Jeg har blødd i begge mine svangerskap. Spesielt nå 2 gangen....blodet fosset...og ingen bleie hadde hjulpet der gitt....var da litt lengre på vei enn deg (10 uker). Men det har gått bra....

Reis til føden. Det gjorde vi...de tok godt i mot oss, og jeg har fått alle tiders oppfølging etterpå.....Ikke noe å lure på...tror jeg hadde blitt gal dersom vi ikke fikk undersøkt om alt stod bra til eller ikke.....

Skrevet

Ville bare sende deg masse positive tanker

og en god klem!

Håper og tror på at dette skal gå godt!

Hilsen

Skrevet

Da fikk jeg svar på hcg prøven... økt fra 5704 til 10905 på to dager! Så da er det liv! Har grusomme smerter og det blør i puljer nå.. ligger helt i ro og surfer på nettet. Mannen min har kommet hjem med chips, sjokolade, snop og en bok... Hjelpe meg! Jeg sa til ham at jeg kommer til å bli svær om han skal kjøpe slikt midt i uken! Men han er nå skjønn da :-) Håper at dette går veien, men er innstillt på å miste....

Skrevet

Så bra det er liv!!!!!!!!!

Du må lova å ta det med ro no i starten!!!! ikkje meir sengetøyskift el. anna husarbeid. Bare kosa deg og gi masse kjærlighet til livmora di:)

Lykke til, tenker på deg:)

Klem fra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...