Gå til innhold

Afipran e.l.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har prøvd dette for å øke melkeproduksjonen, virket det til dere eller ikke? Og avtok det når dere sluttet? Litt spennende å finne ut hvor mange det har virket til!

Skal til legen på tirsdag og kreve å få prøve dette, siden jeg nå har prøvd ALT.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Afipran virker kun den perioden du tar medikamentet , men det hjelper deg slik at når du ser at du har melken vil det være letter å øke senere fordi du vet du har melk. Lykke til

Skrevet

Så jeg vil kanskje kunne fullamme i den perioden jeg går på afipran, men så vil det avta slik at jeg må gi mme igjen etterpå? Akkurat nå gir jeg ca 2 dl mme per dag, ei flaske på morgenen og ei på kvelden. På dagen og natten prøver jeg å ikke gi mme og ammer nesten konstant fordi vi prøver å øke. Hvis jeg slipper å gi tillegg en liten periode med afipran vil ikke brystene bli ekstra stimulert slik at man produserer mer også etterpå?

Skrevet

Det kan godt hende at det hjelper deg til å få igang mer produksjonen nok til å fullamme etterpå og, men virkningen vil avta noe etter at kuren er slutt. Effekten kommer etter ca 2 dager. Ved bruk av primperan får en postiv forbigående effekt på prolaktinnivået. Så dessverre er det ikke det mirakelmiddelet man kanskje håper det er- men verdt et forsøk er det. men stimulans ved amming er det beste middelet, bedre enn pumping.

Får du ikke til fullamming etter kuren så ikke vær lei deg - du gir jo mest mm likevel og kombinasjonen mm og mme er en bra løsning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...