*Marie82* Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Dere som har prøvd dette for å øke melkeproduksjonen, virket det til dere eller ikke? Og avtok det når dere sluttet? Litt spennende å finne ut hvor mange det har virket til! Skal til legen på tirsdag og kreve å få prøve dette, siden jeg nå har prøvd ALT.
Blomman Skrevet 24. september 2006 #2 Skrevet 24. september 2006 Afipran virker kun den perioden du tar medikamentet , men det hjelper deg slik at når du ser at du har melken vil det være letter å øke senere fordi du vet du har melk. Lykke til
*Marie82* Skrevet 24. september 2006 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2006 Så jeg vil kanskje kunne fullamme i den perioden jeg går på afipran, men så vil det avta slik at jeg må gi mme igjen etterpå? Akkurat nå gir jeg ca 2 dl mme per dag, ei flaske på morgenen og ei på kvelden. På dagen og natten prøver jeg å ikke gi mme og ammer nesten konstant fordi vi prøver å øke. Hvis jeg slipper å gi tillegg en liten periode med afipran vil ikke brystene bli ekstra stimulert slik at man produserer mer også etterpå?
Blomman Skrevet 24. september 2006 #4 Skrevet 24. september 2006 Det kan godt hende at det hjelper deg til å få igang mer produksjonen nok til å fullamme etterpå og, men virkningen vil avta noe etter at kuren er slutt. Effekten kommer etter ca 2 dager. Ved bruk av primperan får en postiv forbigående effekt på prolaktinnivået. Så dessverre er det ikke det mirakelmiddelet man kanskje håper det er- men verdt et forsøk er det. men stimulans ved amming er det beste middelet, bedre enn pumping. Får du ikke til fullamming etter kuren så ikke vær lei deg - du gir jo mest mm likevel og kombinasjonen mm og mme er en bra løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå