Gå til innhold

Sykemelding i rugeperioden?

Anbefalte innlegg

Jobber dere som vanlig eller er dere sykemeldte i rugeperioden? Jobber nattevakter, og på sykehuset sa de at det var uproblematisk under rugingen. Har også gått til akupunktør under forsøket, og han anbefalte at jeg sykemeldte meg. Hva gjør dere andre i samme båt?

Takknemmelig for deres synspunkter!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6425724-sykemelding-i-rugeperioden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ikke jobbet nattevakter. Det er påvist 80 % større SA fare ved nattevaktjobbing.Jeg er sykepleier og denne artikkelen har hengt oppe i avdelingen hos oss. Gjett hvem som ikke skal jobbe så mye som en nattevakt etter at jeg har blitt gravid?.. Jeg hadde ikke tatt sjansen. men så har jeg også hatt to SA er.

Jeg var sykemeldt forrige rugeperiode og har tenkt å be om sykemelding denne gangen også.

Den første uka etter egguttak sist hadde jeg en del vondt i magen. Hadde fått ut 21 egg. Prøvde å gå turer, men var så tung i bena at jeg måtte snu med det samme...

Jeg er også sykepleier og jobber 3-delt turnus, dvs med nattevakter. Avdelinga jeg jobber på er meget hektisk, fysisk og psykisk utfordrende. Jeg vil vite i etterkant at jeg i alle fall gjorde det jeg kunne for at det skulle gå bra. Jeg ville i alle fall ikke gått nattevakter, selv om legene på UNN heller ikke mener det gjør noe. Ustabil døgnrytme er et stort stress for min kropp.

Ikke har jeg problemer med å få tida til å gå heller;-) Har mye som skulle vært gjort, men som hele tida utsettes og nedprioriteres i en travel hverdag. Og det er egentlig koselige, rolige "aktiviteter" (reparere og sy om klær, organisere bilder, lage kort, lese, finne fliser og parkett til nyhuset og ikke minst å ta meg tid til å puste skikkelig).

Men vi er heldigvis forskjellige, med forskjellig kropp, psyke og jobb, så hver og en må finne ut hva som er det rette for seg.

Lykke til!

Annonse

Hei

Jeg var sykemeldt. Ønsket å fokusere kun på meg selv og være i fred om dette :) Om det var det som gjorde utslaget vites ikke, men ble i alle fall gravid. Hadde jeg jobbet nattevakt timer hadde jeg ikke vært i tvil om å sykemelde meg...Du bruker jo tross alt masse penger og krefter på dette. Men du får gjøre hva du føler er best for deg :) Er jo desverre ingen fasit svar :) Lykke til da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...