Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Den boken Allen Carr- endelig ikke røyker. Er det noen som har sluttet av den? Har lest den,men greide ikke å slutte. Det er skikkelig vanskelig.. Har prøvd masse ting,men nei.. Men,så kom jeg på att Allen Carr har jo også utgitt den endelig ikke røyker-for jenter? Er det noen som har lest den og sluttet etter det? Er like før jeg kommer over hit,og egentlig,så burde jeg vært ikke røyker for lenge siden.. Og ikke driv og svar med hvorfor jeg burde slutte og videre,for jeg vet alt,og jeg vet att jeg burde sluttet for lenge siden.. Har prøvd lenge nå..
septermor Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Vel jeg har bare erfaring med å prøve å slutte med sjokolade (noe som er meget vanskelig). Prøv færre sigaretter enn før. Det hjelper i hvert fall litt. og så trapp gradvis ned. finn på noe som distraherer deg i de situasjonene du vanligvis trenger en røyk. Lykke til
Jente1980 Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Si til deg selv hver dag: "Jeg skal klare og slutte og røyke"! Press deg selv litt, når du kjenner røyksuget, med det mener jeg: vent enda litt til med å røyke slik at det faktisk er DU som kontrollerer røyken mer og mer, og ikke den som kontrollerer deg! Og viss du er glad i vingummi og tyggis, putt gjerne dette i munnen når røyksuget kommer og du jobber med å kontrollere det:) Skikkelig bra at du ønsker og slutte, da har du det beste utgangspunktet en kan ha, så dette kommer du til og klare!!! Jeg heier på deg, og masse lykke til!! (Hold oss oppdatert da i forhold til nedtrapping og hvordan det går!) Og sist men ikke minst så tror jeg ikke den boka ikke- røker for kvinner har noe mer for seg enn den for "alle". Så funka ikke den, så er det sikkert ikke vits i og kjøpe den andre. Det er vel noe han har gjort for å tjene enda mer penger!!!
BAcer med mirakel-jente :) Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Hei! Jeg slutta etter å lese den boka! Den "vanlige". Leste den èn gang, og slutta med en gang.. Sleit litt i begynnelsen, men med god støtte fra min kjære gikk det bra! Jeg begynnte også å lese boka igjen, slik at jeg hele tida fikk samme inputen som jeg hadde fått tidligere og glemt.. Les den en gang til, du! Lykke til
godiva med 3 gull Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 jeg stumpet rett og slett røyken når jeg tok positiv test. Synes det er den letteste måten.. Man vet jo hvordan forsteret reagerer når moren tar et trekk.. jeg bare forestilte meg dette på min baby, og har ikde røkt siden. Har såklart hatt lyst innimellom. Men har innført totalt røykeforbud inni huset her. (gjorde dette da jeg sluttet med min første,, vil bare legge til at jeg har røkt mellom mine svangerskap, det er bare når jeg er gravid og ammer jeg klarer la være) Har innstilt meg på at dette er en røyke stopp pause, den ternger ikke vare for alltid, synes det er enklere da. Og når ingen får røyke inne hos meg er det mye enklere å la være selv også. Lykke til, og kjempe fint at du ønsker slutte. Hva med å bestemme deg for å ha 5 om dagen i første omgang? og drøye så lenge som mulig før du tar en røyk om morgenen?
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Hei :-) Fint at du har lyst til å slutte, det er jo mye bedre enn å ikke ha lyst i det hele tatt :-) Min måte å slutte på var å bruke staheten min. Nå har jeg slutta, sånn er det med den saken. Heldigvis funka det, jeg er veldig fornøyd som ikkerøyker. Men den metoden er ikke for alle da, bare de veldig sta ;-) Men du spurte om boka; jeg har ikke lest den, men har flere venninner som sier at det ikke funker. De satt og leste (og på slutten leste de veeeeeeldiiiig saaaaakteeeee) og ventet på en a-ha opplevelse som aldri kom. Andre igjen sier at boka funker som bare det, men om den første ikke fikk deg til å slutte så gjør kanskje ikke den andre det heller. Alle har sin metode, du må bare finne din. Ingen andres oplevelse er som din. Alt kommer vel an på hvordan du innstiller deg mentalt til dette, og den inspirasjonen er ikke alltid lett å finne. Finnes det ikke en røyketelefon kan man ringe til? De har sikkert tusen tips til hvordan man kan slutte. Verdt et forsøk? Lykke til uansett hva som skjer :-)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 Jeg har heller ikke sluttet å røyke etter å ha lest den første boken du nevner. Ikke hørt om den for jenter. Skal kjøpe den og se om det kan hjelpe.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 24. september 2006 #8 Skrevet 24. september 2006 jeg måtte gå til hypnotisør for å klare å slutte jeg...og det anbefaler jeg på det sterkeste!! ) det koster jo litt penger men det er uansett vært det...) men som han hypnotisøren sa er det bare 8% som har så sterk vilje styrke at de klarer å bare stumpe røyken på dagen....så vi er ikke alene, det er 92% som er som oss.... men han lærte meg noen kjempe fine puste øvelser som jeg skulle bruke når røyksuget meldte seg, det funka det for ett røyksug varer aldri mer enn ca. 30 sek og da er det værste over:o) så nå har jeg vært røyk fri i 23 døgn!!!! JIPPI!!!!!! anbefaler alle som har mulighet til det å bli hypnotisert..... )
Gullemor Skrevet 24. september 2006 #9 Skrevet 24. september 2006 Hei på deg! Ja, jeg sluttet å røyke med Allen Carrs opplegg, "Easyway". Jeg anbefaler det på det varmeste! ) Jeg vet at det ikke passer for alle, men det er jo verdt et forsøk...? Jeg har skrevet min røykeslutthistorie på røykedebatten her på BiM. Den er litt lang, men det kan jo ikke skade å lese den...? ;o) Den er kun ment som en hjelp/inspirasjon/motivasjon, og ikke som en moralpreken... Du finner den her: http://www.barnimagen.com/forum/thread/6328397
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #10 Skrevet 24. september 2006 Hei alle jenter. Takk for mange gode ord. Nå har jeg bestemt meg. Skal ha noen dager med reduksjon,og så er det slutt. Har fått legen min til å hjelpe meg til å slutte ogsp. Skal dit om 2 uker. O g det beste av alt,samboer skal også være med å slutte. Nå har jeg virkelig troen på att nå skal det gå!!! Skla lese den boka en gang til også,for jeg merket forskjellen på røyksuget etter att boken var ferdig lest... vanskelig å forklare. Men kryss fingrene deres for meg jenter. NÅ skal det gå! HI
Gullemor Skrevet 24. september 2006 #11 Skrevet 24. september 2006 Lykke til! ) Jeg krysser fingre og tær for at du får samme opplevelse som meg: At du oppdager at det KAN være lett å slutte. Jeg ble nesten skuffet, jeg... Tenkte bare: "Hadde jeg visst at det skulle bli SÅ lett, hadde jeg da ikke røyket i hele tretten år...!" *krysser fingre og tær for deg* Hold oss oppdatert, da!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2006 #12 Skrevet 24. september 2006 Gullemor75 Kostet det kurset mye? Har faktisk tenkt på det selv. HI
Gullemor Skrevet 24. september 2006 #13 Skrevet 24. september 2006 Som det står i innlegget mitt på røykedebatten: Jeg vil også bare informere om at det er "pengene-tilbake-garanti" på kurset. Kurset koster 2500,- og hvis du etter hovedkurset (det på 5-6 timer) fortsatt røyker, vil du få ett til to oppfølgingskurs (kortere varighet, inkludert i prisen). Hvis du fortsatt røyker etter oppfølgingskursene (innenfor tre måneder), får du dine 2500,- tilbake... Ikke verst, det?? Man må jo derfor se på det som et utlegg/depositum...! ) Så: 2500 kr for 5-6 timers kurs og du er endelig ikke-røyker! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå