Gå til innhold

Dere som har en liten spire.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

lurer veldig på om dere har noen gode råd..Hadde dere sex jevnlig over hele perioden?Eller var det mest konsentrert rundt EL dagene?Hvordan regner dere dere fram til EL dager, med test eller ser dere på EL slim? Ble mange spørsmål her, men jeg har så inderlig lyst til snart å lykkes, er inne i min 12pp.Hvilken pp lyktes det for dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

EL-tester er å anbefale og det er nok å ha sex den dagen testen blir positiv + dagen etter. Tror mange har for mye sex når de prøver å bli gravide, men det går ut over sædkvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!

 

Meg og samboer hadde 4 pp i fjor høst/vinter, ble ikke gravid og slo det fra oss og bestemte oss for å vente. Nå i juni sluttet jeg med p-ringen og vips ble jeg gravid i juli/august en gang. Og det var utelukkende med bruk av kondom og tre-fire avhoppinger i svingen. Så mitt råd er å ikke stresse, for det var virkelig ikke planlagt nå for oss. Vi skulle vente til oktober før vi begynte å prøve igjen. Knøttet kommer når de selv vil tror jeg, så stress ned og nyt livet og sexen, da blir du nok gravid før du aner det!! MAsse lykke til!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Persona monitor og hadde sex de to dagene den viste eggløsning, og vips var minst på vei! (vi testkjørte egentlig bare, planen var å få termin i august, ikke 31 mai som jo kræsjer SÅÅÅÅ med eksamen! :o) Hihi... Men h*n er like velkommen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i dag, var 3 pp. Jeg har brukt el-tester for å finne el. Så har både min mann og jeg tatt tilskudd av selen (øker fruktbarheten) og sink ( bedre svømmere og kan hjelpe egget til å feste seg). Jeg har tatt Sovipect hostesaft og ligget en stund etter sex bare sånn for sikkerhetsskyld ;-)

 

Masse lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en kvinne og må da ty til inseminasjon på klinikk i utlandet. Vi har EN sjangse hver pp. Vi inseminerer dagen etter positiv EL test ved syklusser som er på 31-32 dager. Hadde 5 inseminasjoner denne gangen! Jeg så etter EL slim, men la all tilitt på testene (CB digital, to til tre ganger daglig). Drakk også Salivie te, kamille te, grapefrukt juice og solvipekt hostesaft! Om dette har hjulpet vet jeg ikke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Hvis du har prøvd 12 pp uten resultat, er det kanskje greit å ta seg en tur til legen. Det gjorde jeg, og nå, et drøyt år etter at jeg gikk til legen, er jeg gravid. 7 uker på vei. Hurra!!!!!

Fikk under utredning konstatert at jeg har endometriose samt at jeg har for mye av ett hormon (FSH) som tyder på at det står dårlig til i eggestokkene. Ble henvist til prøverør i mai 06. Da det er lang ventetid på prøverør i det offentlige tok vi kontakt med en privatklinikk, og vips, så ble jeg gravid på første prøverørsforsøk! Utrolig!! :-)

 

Jeg mener ikke å skremme deg, men vil bare anbefale deg at dere får tatt en utredning. Sannsynligheten er jo stor for at det ikkeer noe galt, men da vet dere det iallefall! Og er det noe galt, så er det masse hjelp å få! Lykke til!:-)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så er jo statistikken slik at 1 av 6 må ha hjelp forå bli gravide :) Så det er jo ikke gitt at man skal bli gravid over natten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) jeg bestillte el tester på nettet- og i følge syklusen min skulle jeg ha el 14/9 og bruksanvisningen på testene sa jeg skulle begynne å teste 10/9- men utolmodig som jeg er, startet jeg testinga 5 dager før- og det var bra! for den slo ut positivt 10-11/9- og vi hadde oss hver dag vi fra i alle fall den5 og helt til den 13- da var det ikke mye futt igjen i sambo sin..... stakkars- slet han helt ut-hehe - men den satt gitt!!! dette var også den første pp- så jeg føler "safingen" var lurt ( funket for oss- kanskje det var andre ting som gjorde at det klaffet, hva vet jeg?) har også hørt at det blir ferre soldater pr "tokt" om de slippes for ofte ( hver dag) Jeg prøvde meg også med tappe tafsing- interesant, men egentlig litt halvhjertet- fant egentlig ikke noe el slim heller- så vidt det var kanskje en gang.. + at el testen var aldri helt soleklar positiv, men husker den var "mest" positiv rundt den 11 dagen i syklusen min. mao før forventet- Den 14 dagen var den helt negativ- ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! brukte el-tester i 5pp og hadde jevlig sex i el-perioden. Prøvde flere "oppskrifter", men uten hell. I 6pp var det så mye som skjedde ellers i livet og babylaginga kom i andre rekke og el-tester ble lagt på hylla.....og da ble det klaff. Hadde muligens el på dag 15 og kun sex på dag 13 og 15. Min bio-klokke tikket fryktelig fort og det var nok med på å gjøre meg utrolig stresset angående det å få klaff, så for meg funker det tydeligvis å slappe helt av.

 

Ville nok ha tatt meg en tur til legen hvis jeg hadde vært deg, ikke for å stresse deg enda mer, men bare det å få vite at alt er i orden kan jo gi utslag i noe positivt:)

 

Uansett lykke til og håper det blir spire på deg snart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den måneden jeg ble gravid hadde vi sex mandag, torsdag og fredag; jeg hadde antagelig EL torsdag.

Jeg visste mine EL-dager etter mange måneder på Fertility Friend, i følge denne siden har jeg alltid EL dag 15 eller 16. Noen måneder er det slim som stemmer overrens med disse dagene, andre får jeg det en stund før dag 15/16.

Jeg holdt på i 7pp!

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei...vi hadde sex hver dag etter mens frem til noen dager før mens igjen.. vi ble gravide med en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg ble gravid i 4 pp, og da hadde vi sex hver dag rundt el. Slitsomt, men det funket! Jeg testet ikke med el- tester, men det var min første pp med temping. Hadde sex flere dager etter el også, for sikkerhets skyld... :)

 

Og forresten- jeg vet det er utrolig vanskelig å "ikke tenke på det" som mange råder til! Jeg tenkte på det hele tiden men ble like mye gravid for det! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...