Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Lurer på om det er noen andre som har fått beskjed fra jordmor/lege om at babyen deres er for store?? er i uke 34 nå, etter egen termin i uke 36, å jordmor mener jeg må komme inn til hyppigere kontroller etter forrige time p.g.a veksten til babyen min... blir jo litt engstelig når hun sier det på denne måten, og ikke sier noe mer spesifik... har vært så mye snakk om terminen min at jeg ikke gidder å spørre om det ikke kan ha en sammenheng med at de går etter en termin det nesten er umulig at jeg har...?! Litt lettere irritert og redd når man er førstegangsfødende å ikke får noe ordentlig svar... ...har ikke tatt noen ultralyd i det siste, ikke siden uke 24, å fikk da beskjed om at babyen va stor, men at terminen ikke kunne endres, den var satt... nå lurer jeg bare på om de kan kjenne fra yttersiden av magen hvor stor en baby er? ...synes jo det virker litt rart...?!
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 ...og hvor ofte går man til jordmor etter uke 34??
Lillnita "Høygravid" Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Går vel annenhver uke etter uke 34. Når var din egen mens termin da?
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 har min egen termin 29. oktober, mens ultralydterminen min er 12. november...
Lillnita "Høygravid" Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 OOPS så nå at du hadde skrevet egen termin, følger hvis ikke helt med her Har selv fått begge mine ca 14dager før ultralyd termin, men bare noen dager før egen termin, så denne ultralyden tror jeg ikke stemmer i alle tilfeller. Tok denne gangen 1 ultralyd i uke 17 og en i uke 18 og der målte de nesten en uke i forskjell.
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 det samme skjedde med meg... fikk en ul-termin i uke 18, og i uke 24 kunne han si at jeg måtte nåk se for meg en stor baby...mange sier at min egen termin ikke kan stemme i og med at magen min ikke heller er så veldig stor, men alle mål hos jormor ligger jeg over på... hadde jeg vært to uker lengere ville jeg vært helt normal etter all vekst... skjønner ingenting... takk for svar..
Lillnita "Høygravid" Skrevet 23. september 2006 #7 Skrevet 23. september 2006 Min mage ligger også godt over streken, men når noen får høre hvor lenge jeg har igjen sier de alltid "jammen du er jo ikke så stor", tror dette har litt med hvor mye man har ellers på kroppen å gjøre. Det er jo bra at jordmor følger dette opp da, så er det bare å begynne å "mase"om igangsetting hvis du skulle være så uheldig å gå 14 dager over din egen termin. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå