Silje_33 Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Termin: 21.09.06 Babyen kom: 18.09.06 Kjønn på babyen: Gutt Vitale mål: Vekt: 4390 g. Lengde: 52cm. Hodemål: 35. Fødte på :Sentralsykehuset i Vestfold. Så lang tid tok fødselen: 11,5 time fra første lille mensmurring. Min egen historie: Svangerskapets siste del var preget av venting, venting og atter venting. Jeg er ikke så tålmodig av meg at det gjør noe. He-he. Jeg hadde forsøkt ethvert kjærringråd i boken, men denne gangen fungerte det ikke - for han var ikke klar. Men da hadde jeg jo noe å fordrive tiden med. Historien - i korte trekk: Kjente første murring kl 02.30 (hadde kjent litt mensmurring kl 24.00 på kvelden også, men turde ikke håpe ettersom jeg har hatt veldig mye maserier). Vannet gikk kl 04.00 og da var jeg hoppende glad. Da var det ingen falsk alarm denne gangen. Riene kom med 5-7 minutters mellomrom kl 05.00 og vi reiste på sykehuset kl 07.00. De sjekket at alt var ok med baby og jeg fikk reise hjem for å vente kl 08.30. Da var smertene blitt merkbare. Kl 11.00 var jeg tilbake på sykehuset og riene var meget vonde. De kom med 2-3 minutters mellomrom og jeg måtte stoppe mange ganger på vei opp til fødeavdelingen. Jeg hadde 4 cm åpning. Riene ble tøffere. Jeg gikk i dusjen og fikk varmt vann på rygg og mage av mannen. Det var deilig en stund. Så fikk jeg akupunktur og lystgass. Gassen tok ikke smertene noe særlig - for jeg var stresset og pustet ikke helt riktig. Han var ute kl 13.50. Han fikk hard behandling da han ble stående med hodet ute og navlestrengen i klem over to rier. Det vil si at han ikke fikk oksygen. Han var helt slapp og helsesøster tok han med ut for å suge ut slim av munn, nese og svelg så han skulle få puste. Jeg lå bare helt stille og turde ikke å tenke en eneste tanke før jordmor kom inn med ham igjen. Etter 15 minutter kom hun tilbake med ham. Da var det blitt litt mer liv i han og han gråt forsiktig. Han ble lagt til puppen og etter 5 minutter tok han sitt første tak med morsmelk. Da var jeg glad. Da skjønte jeg at han skulle klare seg. Nå er jeg superlykkelig og oppholdet på SiV var meget vellykket. Ikke en eneste barseltåre for min del denne gangen ). Melken renner, gutten drikker og jeg har såre brystvorter. Det håper jeg gir seg etterhvert. Nå nyter jeg tiden som nybakt mor til en fantastisk gutt som heter Elias. Tusen takk for meg. Nå går jeg til DinBaby.com. Lykke til videre. Det er verdt det. Selv ventingen på slutten. :oD
Skrømti Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Gratulerer så mye du! Kos dere videre.
Gjest Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 gratulerer så mye.kos dere masse. vi sees på din baby etter hvert.jeg hopper ikke over før min bimvenninne har gjort seg ferdig..(tapte et veddemål ser du,hehe)
Gjest Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Gratulerer så mye med vesle Elias og lykke til videre fremover :0)
ventos Skrevet 24. september 2006 #5 Skrevet 24. september 2006 Gratulerer så mye. Kos dere masse framover:-))))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå