Gå til innhold

Ang. revning og rifter!!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vet ikke.

Det var ikke sånn for meg, men det kan jo kanskje være noe arvelig her, på samme måte som man kan arve sin mors øyne, kroppsbygging osv. Men det er veldig mange faktorer som spiller inn for hvorvidt man revner eller ikke, som fødestilling, str. på barnet, hvordan barnet ligger (større sjans for å revne hvis h*n er stjernekikker), om man er hoven/ødemer i mellomkjøttet osv. Det fine er at det er også ting som kan gjøres for å forebygge, som støtte i mellomkjøttet og en kontrollert utdriving. Noen mener også at det å massere med olje i tiden før fødsel kan hjelpe.

Så leit at du er redd for noe du ikke vet om kommer til å skje. Tenk om fødselen kommer og går og du ikke fikk et skrubbsår en gang, også har du brukt mye tid og energi på å engste deg i forkant...På den annen side - hvis du skulle komme til å revne, ville det da hjelpe noe at du har tenkt så masse på det? Hvis du klarer, prøv å slipp taket i dette og la det som skal skje skje. Gjør det du kan for å forebygge, men om så skulle skje at du revner så kanskje du får samme opplevelsen som meg: at det ikke var særlig vondt hverken når det skjedde eller etterpå, at det grodde raskt og ukomplisert og at alt ble som før.

Lykke til!

• 2 uker senere...

var ikke sånn for min del.

Mamma har ikke revna under sine fødsler, søstera mi har heller ikke revna.

Min første fødsel endte med totalruptur (revna hele veien).....

jeg var livredd for at dette skulle skje denne gangen også, men fortalte jordmor om dette, og hun var kjempeflink å støttet opp og helte på store mengder med olje under fødselen. Jeg endte opp med et par "pyntesting" og var i fin form nesten med en gang. ikke vondt å gå på do, og ikke vondt med sex etter 3,5 uker:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...