Gå til innhold

Å få egget til å feste seg....Tips.

Anbefalte innlegg

Nå har jeg begynt å samle "kjerringråd"- tips til dette forsøket....

Jeg samler på ALLE tips dere har hørt, opplevd selv (dere som har blitt gravide), det dere har lest et sted eller hørt fra noen. Enten noe man kan spise, hva man kan gjøre, om man kan gå til noen, vitaminer, hvor ofte man skal gjøre det, ta det, hvor vi får kjøpt det osv.

Jeg har hørt at varmeflaske på magen skal være bra.......

Noen andre (mer eller mindre) gode tips??

Takk.........

Klemmer fra

Fortsetter under...

Vel temperaturen skal jo ikke være for varm eller kald, rett over 37grader for at eggene har det bra. Denne gagen fikk jeg intenst vond i magen (like ille som knock out menssmerter) på dag 3 etter innsetting, da jeg ikke turde ta medisiner eller ta et varmt bad, brukte jeg gode gamle varmeflaska for å slå det ned litt - nå sitter iallefall en spire der. ett annet tips som jeg fikk er å tenke som en vinner, så denne gangen strevde jeg fært for å levet i nuet og glede meg over graviditeten så lenge det varte, det virket kanskje også. Forøvrig tok jeg det ikke spesielt med ro, men unngikk krafttak.

dette er de tingene jeg satt igjen med og klarte å gjennomføre denne gangen:-) Jo og selvfølgelig en ting til jeg ba til allmakten.

Klem

Hei Lenn:-)

Skjønner du er skikkelig sugen på tips, ja:-) Har du tenkt til å få akupunktur denne gangen også? Vibeke Fjeld sier i hvert fall at det optimaliserer forholdene i livmora.

På "Snart gravid" er det en tråd om et såkalt fosterklister, skal visst kunne bestilles på apoteket. Du kan lese mer her: http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=77127

Selv har jeg tro på å bevege seg litt hver dag etter innsetting, gå en rolig tur og puste godt ut. Har også hørt om blodfortynnende (abyl-e?), evnt. 1/2 Dispril hver dag - men dette bør du sjekke med St. Olavs.

Nå skal du til UL? Ønsker deg (som alltid!) masssssse LYKKE TIL!

Lørdags-klem fra

Brukte solvipekt hostesaft fra uttak til innsetting, varmeflaske fra innsetting, så knasket jeg tomater i rugeperioden.... :))

Vet ikke om det var det som hjalp men ble da gravid... :))

Ønsker deg masse lykke til...

Klem fra

Annonse

Hei,

Selv drakk jeg ikke noe med koffein i. Koffeinfri Te eller annen varm drikke som sobærtoddy, varmt vann med sitron eller kakao. Ellers koffeinfri kaffe eller koffeinfri cola....Så gikk jeg en rask tur ca en halv time hver dag - hørte at det kan gi økt blodgjennomstrømmning til livmoren, og lå ca 20 min etter hver progestan kapsel. Var sykemeldt og tok det ellers med ro, eller bare koste meg med god bok, lagde mat, husarbeid, langt vekk fra jobb og kaos. Og det funket for meg...:) PS: Varmeflaske hadde jeg OFTE på magen også :)

Lykke til Lenn!!!

Hei, Jeg sniker meg av og til inn på disse sidene, siden jeg har vært her før, og kan jo prøve meg med et lite råd til en "gammel kjenning":

Tror det beste er å prøve å ha det bra etter innsetting. Selv gikk jeg rett ut i 4 ukers ferie i sommer, med sol, bading, avslapping - og der satt den, gitt! Det er lettere sagt enn gjort å "ha det best mulig og ikke stresse". Men i de to første og mislykkede forsøkene var jeg i jobb og iallfall andre gang, var det midt i en travel periode, og jeg trodde vel nesten ikke at det skulle gå bra, heller. Siste gang var jeg mye mer avslappet, -kanskje også fordi vi hadde bestemt at det skulle være siste gangen (pluss kanskje et fryseforsøk). Ikke vet jeg. Men hvis alt går bra (jeg tar fortsatt forbehold om det, ja!) kommer knøttet om akkurat 6 mnd.....

Lykke til!

Maia

PS: Jeg må legge til at jeg i ferien IKKE var på nettet, og holdt meg langt unna 'skrekkhistorier ' om alt som kunne gå galt. Kanskje det hjalp meg å slappe av, også.

Så bra jenter!!!!

Tuuusen takk!

Tar gjerne imot mange flere tips! Men dette var en god begynnelse :o)

Har allerede vært inn på Netspiren og bestilr "babyklister" !!!

her skal alt prøves ;)

Stor klem fra en takknemlig

Et tips fra mannen min

1 til 2(?) flasker vin og masse sex......(sikkert ikke prøvd det før..he-he!)

Har hørt om tomat,skal visst være bra!(spiste masse av det sist,ble jo gravid da....)

ananas er bra,masse vitaminer vet du

gravitamin,sink,jern,slappe av,forsiktig med paracetamol,stump røyken,kutt ut kaffen,1 til 2 spiseskjeer solvipect fra 3-4 dager før eggløsning (leser i boka mi 92 råd til svangerskapet)

lykke til vennen ;-)

Annonse

HEI

her er noen flere tips:

- omega tre og seks

- sink og selen

- c- vitamin

- akupuntur, øker blodgjennomstrømongen til livmoren , altså skaper bedre miljø. samt kan bedøve livmoren før tilbakesetting sånn at livmoren ikke vil støte ut egget.'

- ikke røyk mer en maks fem siggaretter om dagen

- varme flaske på magen etter tilbakesetting

- drikke minimalt med lett brus

- har også høret at de en periode i posrgunn ga alle dispril, dispril øker også blodtilførselen til livmoren. ( vet ikke om noe resultat kan dokumenteres)

- jeg har vært gjennom en del forsøk.

Første gang. ble jeg gravid. da tok jeg noen vitaminer og gikk til akupuntur. røykte tre- fem sigaretter om dagen. drakk masse brus.

Så fulgte tre forsøk der jeg tok enda flere forholdsregler ( alle!!!! ) men lyktes ikke på noen av de.

Nå er jeg gravid etter hjemme metoden, dette skjedde veldig overraskende etter en operasjon, fjerning av cyste i magen.

Konklusjonen min etter alle disse årene , er at det er mange faktorer som skal klaffe for å bli gravid. Men tror kankje jeg likevel har tro på akupnktur og vitaminer. Jeg går ennå å får satt nåler. og jeg følte at akupnturen også hjalp psykisk, følte at jeg mobiliserte tro på et det skulle lykkes til slutt. Synes ikek de er såp flinke til å stimulere psyken på sykehsuene for å si det sånn.

masse lykke til

Takk igjen :o)

Supert! Tipslista blir lengre og lengre :o)

Jeg har prøvd å kutte all koffein (brus og kaffe)

Tatt vitaminer og tran, samt folat.

Røyker ikke.

Har prøvd akupunktur (og vil prøve det igjen :o))

Hvor lenge og hvor ofte skal varmeflaska ligge på magen? Den skal vel ikke være glovarm, sikkert....?

Takk for lykkeønskninger også :o)

Klemmer fra

Hei Lenn:-)

Varmeflaska skal ikke være glodvarm, nei - du skal ikke bli rød og vond i huden. Legg gjerne et håndkle (eller genseren din) mellom flasken og magen, og snurr et teppe rundt etterpå. Da blir du ei fin lita rugekasse:-)

Klem & massssssse LYKKE TIL fra

Supert!!

Jeg skal definitivt prøve noe av dette.

Sendte en mail til netspiren, men de har ferie og kan ikke levere utenlandske kunder før 9.oktober. Men skal høre på apoteket og på helsekost. I dette landet er vel ingenting godkjent, så jeg får sikkert ikke tak i..... *HM*!!

Klem fra

Hei kjære Lenn :)

Her er hva jeg gjorde:

- akupunktur dagen før og samme dag som innsetting i DK

- akupunktur hjemme også i rugeperioden

- Urtica urens (babyklister) som er bra for slimhinna

- vitaminer; sink, B-vitamin, multivitamin, Omega 3

- Progesta care; progesteronkrem kjøpt på helsekost.

- Crinone selvsagt fram til uke 12

- Varmflaske på magen morgen og kveld som er bra for blodgjennomstrømning i livmora

Ellers var jeg 50% sykemeldt i rugeperioden, tok livet med ro, gikk litt turer og stressa ikke i hele tatt. De er jo ikke helt sikre på hva stress har å si, men jeg tenker at stress er sjelden bra, så her var det lurt å være på den sikre siden :)

Rådene fikk jeg fra DK (Lifehaus) og fra Frøyaklinikken i Norge. Jf. adr. jeg skrev til deg sist. Jeg fikk også en del kostholdstips i forhold til min endometriose som skulle øke fruktbarheten. Jeg fulgte alle råd, ingenting skulle være uprøvd.

Første forsøk i desember i fjor, da gjorde jeg ingenting av tingene nevnt over. "Humbug" tenkte jeg. "Spekulere i andre folks fortvilte barneønske" "Bare ute etter å tjene penger" var holdninger jeg hadde. Gravid ble jeg heller ikke. Men etter litt mer info rundt dette med å se hele mennesket etc, så prøvde jeg å ha et mer åpent sinn. Det vet jeg du har fra før Lenn, så du får se om du blir fortrolig med noen av "mine" råd.

Skal svare deg på tråden vår en annen dag når jeg har litt bedre tid. Drengene mine krever så mye energi, så jeg er stuptrøtt om kveldene. Må finne køya nå.

Vi snakkes kjære Lenn.

God klem fra

Snakkes

hei Lenn

jeg gikk igjennom 4 forsøk og det virket som for meg bare at kroppen min ikke ville hvere med på dette , for det skulle liksom ikke hvere der.

3 forsøk ble den positiv , men svak så legen ville jeg skulle slutte med støtte medisinene. Men på 4 forsøk så satt den lille gutten og han satt godt for jeg holdt på med ting som vanlig red hestene mine, løftet sekker på 40 kg og kjørte mc fram til to uker før han kom. Det som jeg tror er veldig viktig er å leve så normalt som mulig med positive tanker. jeg kjenner ett par som prøvde på den naturlige måten og klarte det ikke for hun bare tenkte på det, men når det kom så langt at dem skulle få hjelp så slappet hun mere av og da satt spira der med en gang på naturlig måte.... Så det har også mye med våres tankegang å gjøre...

jeg ønsker deg fra mitt hjerte lykke til og jeg skal krysse alle fingre og tær..

Takk skal dere ha jenter :o)

Ble litt usikker ang det "babyklisteret"...... Leste på Netspiren at det heter Berberis Fructus.... Men Linemor, er det du snakker om akkurat det samme? Etter er det noe annet? *Hm* dette må jeg undersøke nærmere. vet du om "ditt" babyklister (Linemor altså) fås kjøpt her til lands?

Jeg har prøvd mange av tingene, vitaminer, omega3, akupunktur, tenker positivt til 1000 :o)

Får håpe på litt ekstra flaks i tillegg ;o)

PS. Koselig om du har tid å sende noen ord i tråden vår Linemor :o) Alltid koselig å høre fra deg. Skjønner at gutta tar mye energi, ååå så delig det må være!! Kos deg :o)

Ha en fin dag!

Klemmer fra

Hei Lenn :)

Sniker meg inn på disse sidene en liten tur i arbeidstida....

Babyklisteret jeg fikk i Danmark heter Urtica urens, og inneholder Berberis fructus. Det er mulig det er det samme som det de fører i Norge. Jeg fikk det av Bente Skov Iversen/Lifehaus i DK, vet ikke om de har akkurat det merket i Norge.

Ha ei riktig fin helg Lenn, jeg skal til Bergen på jentetreff, skal kose oss skikkelig :) Må gjøre mye slike venninneting nå før de små kommer, blir nok mindre tid da en periode. Kos deg i helga du også med mann og barn :)

God klem fra

Hei Linemor!

Kos dere på jentetreff! Lurt å gjøre mye sånt før tvillingene kommer, tenker jeg, he he ;o)

Jeg fikk kjøpt Berberis Fructus D4 i går på Svaneapoteket. Så nå gjenstår det å se om noen av legene syns det er OK å ta det (hvis ikke kan det hende jeg tar det likevel ;o))

Klem fra

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...