Ariel81 Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Hei Jeg skal etter planen føde på Fødeloftet i Stavanger. De sier der at man må reise hjem etter 24 timer etter fødsel, så fremt at alt er i boks med amming osv. Er det noen som har erfaringer herfra? det er nemlig mange som har reagert på at det er så kort tid man får bli, men de hadde vel ikke sendt en hjem dersom det var for tidlig?
snartmammatilfire Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 vet bare om ei som har født der. Hun fødte fredag ettermiddag (rundt 18- tida) og var hjemme utpå dagen på lørdagen. Faktisk før det hadde gått et døgn. Syns det virker litt vel tidlig. Iallefall om du har flere hjemme. I tillegg er jo ikke melka kommet skikkelig etter et døgn.. Men tross alt fikk jeg inntrykk av at denne dama var veldig fornøyd med å føde der..
Ariel81 Skrevet 23. september 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. september 2006 Takk for svar! Har ikke flere barn hjemme og bor svært nær sykehuset, men hva gjorde venninnen din ang. amming osv da siden den ikke var kommet?
Gjest Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 hei! først av alt, fødeloftet er en gave til oss fødende!!! så ikke vær i tvil om at det er plassen å velge:-)) jeg begynte min fødsel der, ble kjempegodt tatt emot, rolig atmosfære, fantastiske jordmødre og flotte rom! servisen jeg fikk og tiden jm tok seg gjør at jeg aldri angret et sekund. det var bare helt hærlig å komme en plass der du føler deg velkommen og der DU er i sentrum og all oppmerksomhet og omsorg rettes mot deg! (jeg ble etterhvert kjørt ned til ks, så fikk ikke gjennomført fødsel min på fødeloftet). jeg er nesten misunnelig på dere som enda har det å oppleve:-)) så til det du spurte om.. du blir ikke sendt hjem hvis du ikke orker eller kjenner deg klar. da kan du enten overføres barsel eller hotellet. de færreste får jo melk før det er gått to døgn, men man legger jo barnet til ofte uansett, og gir litt vann hvis h*n er veldig urolig.. dette går jo fint ann å gjøre hjemme hvis man vil det.. det blir ikke gjort så mye mer på barsel eller loft, annet enn at man kan få litt fred og hvilde seg.. men på loftet er jo mottoet at man skal ha babyen hos seg hele tiden slik at man "kjenner" hverandre da man reser hjem.. lykke lykke til!!
Mor til 3 søte små:) Skrevet 24. september 2006 #6 Skrevet 24. september 2006 Jeg er nesten sikker på at førstegangsfødende ikke får lovt å føde på fødeloftet. Tilbudet gjelder for flergangsfødende som har hatt en ok fødsel tidligere. Jeg fikk ikke tilbud om fødeloftet med førstemann, men har fått det denne gangen. Beklager å måtte skuffe deg:( Men jeg haddespurt jordmor/lege for sikkerhets skyld! Lykke til med fødselen:)
Gjest Skrevet 24. september 2006 #7 Skrevet 24. september 2006 det er faktisk ikke rett! det begynte slik, at det kun var andregangsfødende. men nå er det åpent for alle så fremt sv skapet er normalt og man forventer en normal fødsel. de har mange førstegangsfødende nå, og det er blitt kjempepopulært!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå