Gå til innhold

HVA ER DET SOM FEILER MEG???:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er i uke 31 og har nå i en mnd ca vært svimmel,kvalm og kaldsvetter. det skjer spesielt da jeg tar buss til skolen og er oppe tidlig! hver morgen på bussen..merker jeg at det begynner å gå rundt for meg,svartner,kaldsvetter og blir kjempe kvalm... dette har jeg hatt hver morgen omtrent i en mnd! jeg har vann i bena! jeg var hos lege..og blodtrykk og urin er normalt! men jeg lurer sån på hva dette kan være?? blir litt engstelig!:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde det på den måten forriege gang jeg gikk gravid. Spesielt ille var det hvis jeg stod i kø i butikken og hvis jeg var trøtt og uopplagt.

Fikk aldri svar på hva det var, hadde ikke vann eller ustabilt blodtrykk heller.

Syns du bør spør legen din neste gang for å være på den sikre siden.

Skrevet

kan jo være angst også?? det kan komme helt uten grunn

Skrevet

Jeg har hatt det samme og fått bekreftet svangerskapsdiabetes.. Det er ikke sikkert det er det du har, men nevn det for legen ved neste kontroll. De kan ta en sukkerbelastning på deg, så finner de ut om det er det eller ikke. Lykke til!

Skrevet

hei! takk for svar!:) de har målt blodsukkeret mitt,og det var visst normalt!! så jeg skjønner ikke hva det kan være! kan det være tegn på svangeskaps forgiftning?

skal ringe lege på mandag å få bestillt time!

Skrevet

Ok, det kan jo bare være lavt blodsukker og vi gravide kan jo lett bli litt svimmel. Spes når vi står stille og alt blodet går ned i beina. Kroppen transporterer jo blodet vårt senere rundt i kroppen nå. Uansett viktig å si ifra til legen, så de kan sjekke alt. Tror ikke det er svangerskapsforgiftning.. Men, det er jo lurt å sjekke blodtrykk og urin. Samt ødem eventuellt om du har hodepine eller vond i magen. (tegn på sv.forgiftning)

Skrevet

Jeg synes kanskje det kan høres ut som om du har lav blodprosent jeg, kanskje du skulle dratt til legen å få tatt en blodprøve. Mulig du trenger jerntilskudd, men dette må legen gi deg beskjed om da...

Ei jeg kjenner hadde akkurat samme problemet og hun hadde lav blodprosent...Hun begynte å ta jerntilskudd og da ble alt mye bedre...Nå kan hun nyte siste delen av svangerskapet uten å være uvel og svimmel...

Har du holdt på å besvime noen gang? Pass på at du spiser en god frokost og får i deg rikelig med væske....Ha alltid med deg vann....

Lykke til :o)

Skrevet

Ser det var ei som foreslo angst. Det var det første eg tenkte på. Det er ein veldig fysisk følelse, kjem uten grunn, er svært ubehagelig og skremande, men heilt ufarlig. Grunnen til at det kan komme som ein psykisk reaksjon no når du er gravid og ikkje ellers er at det psykiske forsvaret vert brudt ned for at vi skal verte meir forberedt til å ta oss av barnet når det kjem.

Skrevet

Jeg har AKKURAT det samme! Buss om morgenen er fælt! Sist jeg gjorde det (lenge siden nå, for jeg tørr ikke) så måtte jeg gå av bussen to ganger for jeg følte jeg svimte av og spydde! Men med en gang jeg trør av bussen,forsvinner det! :/

Jeg fungerer bedre hvis jeg har med cola, faktisk!! Få opp blodsukkeret ditt, test det først!! Men er ganske sikker på at det har med angst å gjøre, hadde tendenser til dette før også!

Skrevet

hei! ja jeg blir alltid slik når jeg tar bussen,har holdt på å måtte gå av bussen flere ganger pga jeg tror jeg svimer av og må kaste opp!:( er ekstra ille når jeg sitter på bussen,ellers er det ikke så ille..

Skrevet

Jeg får det når jeg kjører bil, men bare når jeg sitter på. Har ikke tatt buss på en stund, så det vet jeg ikke. Har hjulpet med drops i veska, men siden jeg nå har fått svangerskapsdiabetes skal jeg holde meg unna sukker frem til fødsel. Ikke lett!

Skrevet

jeg har det slik jeg også, men jeg har hatt det sånn før jeg ble gravid og, men det kom oftere no etter jeg ble gravid, får det spes om morgenen, og plutselig ut på dagen kan det komme, det skjer faktisk når jeg står i dusjen som regel også kjempe ekkelt:( etter permisjonen begynte har jeg ikke hatt det, har hatt perm i tre uker no... rart...

men jeg har mangel på jern det ble jeg testet på før jeg ble gravid...har hatt det sånn i rundt 6år... og det kommer spesielt om morgenen!

BT og urinen og blodsukkeret er fint her også... :/

kanskje det er jern tilskudd som må til:)

Skrevet

hva er svangerskaps diabetes?? går det over?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...