Gå til innhold

Vekt på Simo kombi?

Anbefalte innlegg

Noen som vet 100% sikkert vekta på Simo kombi med bagen oppi (inkl hjul, understell osv)?

Ser på hjemmesida til Simo at det står 20,8 kg, men da jeg var på Babyshop (Ullevålsveien) i går sa de at det ikke var sant. Mente det var ca 18 kg, og at bagen veide bare 2 kg... Har liten tro på at de oppgir feil på egen hjemmeside, iallefall når det gjelder å oppgi mer enn det virkelig er. Da burde de jugd andre veien... Irriterer meg når selgere i butikken er så skråsikre og uttaler seg om en masse ting som de tydeligvis ikke har greie på! Da er det bedre å innrømme at de ikke kan noe om det. Synes vekta har mye å si og vil derfor vite det med sikkerhet før jeg bestemmer meg for vogn.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6420883-vekt-p%C3%A5-simo-kombi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun i butikken sa 2 kg, men det tror jeg heller ikke på når den er så stor. Vet at bagen til Emmaljunga kombi veier 3 kg (og den er mindre), så det er sikkert nærmere det. Da blir 16,5-18 avhengig av hva man skal tro på...ikke så lett dette her...

personlig så syntes jeg ikke at simo er for tung, den er lett å vippe opp over fortaus kanter, lett å snu..det er kansje pga fjæring og gode lufthjul..derimot syntes jeg at emaljunga og brio er tyngre vogner...feks å dra med seg opp en trapp;)

Annonse

Vi bor i blokk med heis og trenger ikke tenke på vekt pga bæring i trapper, så det viktigste blir jo at den er grei å trille lange turer (også på grusvei) og at den ikke er for tung inn og ut av bil. Jeg har jo ikke noe erfaring i å bruke vogner i det hele tatt, så synes derfor det er vanskelig å velge. Hva skal man ta mest hensyn til liksom...vanskelig! Står mellom Simo kombi og Emmaljunga duo classic. Simo kan man jo få på salg nå og er en del billigere, men har liksom innbilt meg at det er negativt at den veier så mye mer (15kg vs 19,5 el 20,8 el..?). Var forøvrig også mye bedre service der de solgte Emmaljunga. Tydelig at ekspeditøren visste hva hun snakket om der. Hm...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...