Gå til innhold

April: hvor mange her fullammer fortsatt?


Gjest_1001

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann,

 

Eg fullammer fortsatt, jento mi vart fødd 27.04. Eg har lyst å fortsetta til ho er 6 mnd (dvs om 1mnd og 4 dager) men akkurat no så har me litt problemer. Ho sutrer ein del og tar ikkje puppen like greit som før, ser ut til at ho er for nygerrig på alt som foregår rundt henne.

 

Var på helsestasjonen på torsdag då hadde ho gått ned 50 gram på litt over ei veke, det var litt trist i og med at eg følte at amminga gjekk bedre enn veka før, men helsesøtera meinte eg ikkje treng å bekymre meg sidan vekta ellers har vore fin, må berre prøva å få tømt ferdig brysta, ikkje så lett å få i henne noko som helst når ho sutrar sånn, men men trur eg skal la være å prøve så hardt. I neste veke skal me ut å reise i tillegg håper berre det kjem til å gå bra.

 

Eg håper som sagt å kunne fullamme henne fram til 6 mnd, men akkurat no innser eg at det kanskje ikkje kjem til å gå.

 

klem frå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullammer ogsaa. Skal fortsette til Mikkel er 6 mnder om mulig. Skal paa 5 mders paa torsdag, spent paa om han legger nok paa seg. Var akkurat paa grensa paa 3 mnders, men han virker no fornoeyd vertfall. Han ble foedt 27 april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, det vil si fullammer og "fullpumper" siden jeg jobber 100% så pumper jeg på dagtid og han får mm på flaske av pappaen. Men fortsatt kun mm, har planer om å holde på til han er 6 mnd og det ser ut til at det skal gå fint, har mye melk fortsatt og han spiser og legger på seg godt. Jeg har ikke noe problemer med å amme to ganger om natten heller jeg, så gidder ikke stresse med grøt eller slikt. Min gutt er født 28.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har jente på 5 mnd og ho fullammes, og tenker å fortsette en mnd til, minst.

Prøv å finne ut grunnen til sutringa så kan det bli enklere. Kan ho ha vondt pga tenner, væske i mellomøret el.l? Med 1. gikk det opp et lys når trommehinna i øret sprakk, ikke rart at ho ikke ville ligge til puppen når ho hadde ørebetennelse.

Lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fullammer fortsatt også, pga mistanke om allergi - og da han var nesten 5 mnd var han så urolig og ville ikke ha puppen. Prøvde da med grøt, men den kastet han opp igjen.... Gikk fint de første dagene da han fikk 1-2 ts - men da jeg økte til 3-4-5 ts spiste han som bare det - før han kastet alt opp igjen. Så det ga vi opp. Ga Hirse grøt uten melk, gluten etc....

 

Ble enig med hs om å prøve igjen før 6 mnd kontrollen for å se hva som skjer og evt diskutere det med legen.

 

Men nå er han kjempefornøyd med bare pupp, spiser når han vil og får gjerne ett nattmåltid men det er helt ok for meg. Spiser og sover videre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Nå har jeg endelig tid til datamaskina igjen :) (var mye på Bim som hegebolla i vinter:) Jeg fullammer fortsatt. gutten min har atopisk eksem så det skal visst være bedre jo lengre jeg ammer. Han nekter å spise grøt å han skjønner ikke hvordan han skal suge fra flaske.. :( Er jo supert å amme, men man blir litt bundet da. kommer meg ikke noen steder nesten.Ønsker meg en frinatt bare. men men den tiden kommer vel også. Min pode som ble født 7 april spiser også et par ganger om natta enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...