Gå til innhold

Bekkenløsning

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg kommer innom hit fra 1.tri.:)

Men det jeg lurte på, var om dere som har hatt bekkenløsning i svangerskapet, om dere hadde smerter i ryggen fra før?

Altså om det var større sjangs for å få bekkenløsning om man har tidligere vært plaget med evt. skiveutglidning eller andre ryggsmerter?!

Håper på svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia Arina..har faktisk sett innleggene dine...må først gratulere deg m den lille i magen din...vet at den var svært ønsket...:)

Jeg hadde litt ryggvondt fra før og det var slik jeg fant ut at jeg var gravid...plutselig ble ryggsmertene så mye verre...men om det var grunnen til at jeg fikk min kraaaaaaaaaaaaaaaaaaftige jæææææævelska bekkenløsning har jeg ik åeiling på...har du spurt noen inne på bl debatten??

Lykke til videre m den lille spiren din....:)

Skrevet

Takk for svar:)

Ja den lille spira er nok veldig ønska. Jeg skulle jo egentlig hørt til her inne på 3.tri, men slik ble det jo ikke.. Men får håpe jeg også får komme hit en dag da:)

Grunnen til at jeg spørr er at jeg selv hadde en skiveutglidning ifjor.. Kiropraktor fikk retta den opp, men til tider når jeg gjør for mye tungt på jobben, så kjenner jeg det. Og de siste 2 dagene har jeg ikke hatt det helt bra.. Men får håpe det er forbigående.. heh..

Går på overtid du da..Åå, spennende da:))

Skrevet

blir nok det ja..:) Men når det gjelder den skiveutglidningen...hvor langt er du på vei nå?? Tror jeg hadde fått meg fysio så fort som mulig...alt blir jo løsere nå...og tror at jeg hadde vært forsiktig m bæring og greier...kanskje sykemeldt meg 50% el no hvis det ik blir bedre??Du skal jo tross alt være gravid i 40 uker....

Skrevet

Ja jeg har tenkt på det... Best å være føre var...

Er 6+4 nå...

Jeg jobber jo som hjelpepleier på sykehjem, så vi løfter ikke akkurat så lite da... Håper på å få større stilling om 2 uker... så jeg får bare vente å se hva jeg får først.. Så får jeg bare håpe at ryggen holder seg fin så lenge som mulig..;)

Skrevet

Hei!

Jeg har lest at dersom man har hatt problemer med rygg eller hofter tidligere så kan du være mer predisponert for å slite med bekkenløsning. Det er så mange teorier om dette og jeg tror rett og slett at det ikke finnes et riktig svar,men jeg vil også råde deg til å komme deg til legen og beskrive smertene dine og så be om rekvisisjon til både fysio. og bassengtrening. Jeg begynte å merke tegn til bekkenløsning ganske tidlig men visste ikke da at det var det det var, før det ble så ille at jeg ikke kunne gå en gang uten smerter. Jeg kom meg da til legen og hun sa at selv om du bare er i 12. uke så er dette helt tydelig bekkenløsning, og det er ikke unormalt at det kommer så tidlig. Så mitt råd til deg: ta dette på alvor - få sykemelding, sett deg ned og ta det med ro og tren regelmessig med fysioterapeut! Du som har hatt skiveutglidning er allerede litt slarkete i virvler og slikt så gjør det du kan NÅ for ikke å slite med dette hele livet!

Jeg vet at dette høres voldsomt ut, men jeg trener med mange som har slitt med bekkenplager i flere år etter svangerskapet fordi de ikke har vært flinke nok til å ta dette på alvor.

Det krever tålmodighet, men det er verdt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...