Gå til innhold

Gratulerer TS78!!

Septemberstjerna og Martine

Anbefalte innlegg

Melding fra Tonhild:

"Endelig, Lille, store T kom til verden i går kveld :-) 4330 gram og 53 cm lang."

Gratulerer kjempemasse med den lille, store gutten deres!!!

Verdt å vente på en så fin premie, tenker jeg... Prøver jeg i hvert fall å si til meg selv...

Anette

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer nok en gang med prinsen!!

Kjempegøy at du nå enelig skulle få møte han, og godt for deg å være ferdig med "magen"! Det er en helt fantastisk tid som venter deg nå, mye spennende som skjer, og det er helt utrolig hvor opptatt man blir av disse små nurkene! Jeg er fortsatt like forundret over hvordan det går an, hvor fantastiske disse små skapningene er!! Jeg var like forundret når vi fikk Ida, og har visst ikke sluttet å undre meg enda selv om dette er nr to.. Det er bare så vidunderlig! De er virkelig noen små under, det er ikke til å komme bort fra...

Håper fødselen din gikk bra, og at du er frisk og oppegående igjen!

Lykke lykke til med den lille, og kos dere masse!!

Anette - håper det blir din tur nå også, tenk så gøy om du rekker det før Tonis og lille T drar hjem fra sykehuset!! De må vel være der frem til tirsdag tenker jeg, så da er det jo store sjanser for det...

Ha en fin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6422307
Del på andre sider

Heisann florry!

Ja, hun skrev at de hadde satt det igang. Hun hadde hatt endel rier natt til fredag, men de hadde gått over. Åååh, så heldig som har fått ut den lille!!

Jeg sitter fortsatt her med en mage som vokser for hver dag. (Det føles ihvertfall sånn!) Hadde litt vondt i går, knip som kom og gikk. Men det blir aldri noe mer liksom. Kjenner det murrer i dag også, pluss litt vondt i korsryggen. Men det skjer vel ingenting i natt heller... Har henta ved for vinteren i dag, har løftet og stablet i håp om at det setter igang noe. (I går ryddet jeg rundtomkring, og flyttet rundt på 4 vinterdekk med samme tanke- men neida...)

Og jeg blir ikke overrasket om det er du som føder som nestemann...

Anette

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6422347
Del på andre sider

Hei Anette

smerter i korsryggen pleier jo å være et tegn da!! :0) *krysser fingre*

Var på barselsbesøk idag, men så ikke noe til TS..Men om ikke annet så kanskje jeg fikk med meg litt fødestøv- hehe.DEt var helt fullt der oppe nå, vært noen skikkelig aktive dager der. Ikke noen enerom heller etter det jeg forsto, så kanskje det er like greit å vente noe dager- tjihi

Det blir nok deg før meg skal du se-du får holde oss oppdatert!!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6425767
Del på andre sider

Gratulerer så masse T&T med lille T!

Liten og liten.... han var nå stor da. Slo eldste sønnen min med 10 gram.

Så artig, nå begynner det virkelig å gå unna her. Anette blir vel neste tenker jeg. Kanskje det blir på onsdag......?! Håper det.

Lykke til både Anette og Florry! Krysser fingre og tær for at dere skal slippe å vente noe særlig lenger nå.

Gry

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6439478
Del på andre sider

Annonse

Hei hei jenter!

Takk for så mange koselige meldinger! Nå er vi endelig hjemme med Lille T. (Nå ligger han her ved siden av meg og promper og sover:-) Han er selvsagt verdens skjønneste og fineste gutt:-) Kjempesnill - sover masse, bæsjer masse, vil ha masse pupp.. Alt er bare velstand:-)

Fødselen ble satt i gang fredag morgen. Hadde riktignok mange og ganske sterke rier natt til fredag, men da jeg sto opp så bare forsvant de! Fikk i hvert fall en hormonpille som satt i gang riene igjen, og fra 13-14-tida satt de skikkelig inn. (Mens vi ventet hørte vi på ei som fødte i rommet ved siden av...Vrææææl!) Lå i badekar i nesten fire timer, noe som kan anbefales på det sterkeste. Gjorde at riene ble mye lettere å takle! Da jeg gikk i vannet hadde jeg kun 2 cm åpning - etter fire timer var det 8 cm! Gikk opp av vannet for jordmor ville at jeg skulle komme meg inn på fødestua. (Dessverre kan man ikke føde i vann på føden ennå...) Uansett - stoppet litt opp da jeg kom på fødestua, men etter noen timer med hard jobbing kom han - 21.25. Så det var ikke så ille - ca åtte timers jobbing for å få han ut. Og følelsen da han kom ut og ble lagt på brystet mitt var bare helt ubeskrivelig - han lå og bare kikket på meg med de nydeligste øynene i verden. SUKK!! Lille T var 53,5 cm lang, veide 4330 gram og var 39 cm rundt hodet, noe som visstnok er ganske mye.

Så jenter - dere har såååå mye å glede dere til!!! Dagene på føden har vært kjempetrivelige. Var som sagt masse fødsler like før helga, så vi lå to på hvert rom, men det gjorde ikke noe. Amminga går bra og lille T vokser og vokser. Gikk ned 200 gram etter fødselen, men nå er vekta på vei oppover igjen! Blir kjempespennende de første dagene hjemme. Men virker i hvert fall som han har slått seg til ro.

Gleder masse til å treffe dere igjen neste gang og vise fram Lille T. (Har fortsatt ikke fått navn, stakkars gutt...)

Anette - er sikker på at det skjer noe med deg i løpet av den nærmeste tida. Lykke til til deg og alle andre fødeklare:-)

tonis

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6459175
Del på andre sider

Hello ladies!

Det er så stille, så stille på tråden her...

Bare en liten hilsen fra meg som fortsatt sitter her 13 dager over. Har overhodet ingen tegn til at det skal skje snart, bortsett fra at proppen kom i går. Men det trenger jo ikke bety noe...

Skal på sykehuset i morra, så jeg er ganske spent på hva de sier der. Har en følelse av at jeg blir sent hjem igjen med beskjed om å "se an over helga"... Da må jeg jo endre nick'et mitt fra september til oktober! Uff...

Kanskje vi treffes på fødestua, florry?

Anette

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6468637
Del på andre sider

Hei du!!!

Jeg er klar jeg nå altså!!

Snakket med H... idag- synes jeg hørte noe snakk om at du skulle settes igang, eller stemmer ikke det?

Kroppen min driver og lurer meg om dagen med noen skikkelige tak, men blir aldri noe ut av.

vi får håpe at proppen var et godt tegn og at ting er i ferd med å skje.

Hold oss oppdatert da!! :0)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6476893
Del på andre sider

Hei, Tonis og mannen din!

GRATULERER MED DEN LILLE GUTTEN DERES! FANTASTISK å høre at alt har gått bra, og at dere koser dere!!!!! Nå gleder jeg meg virkelig til å treffe ham og se hvem han er! Er det ikke helt uforståelig at det går an? Det er som Mona sier, et under hver gang. Jeg gleder meg til å treffe deg også, Tonis, og høre åssen det går. Nå går det mest i promping,raping, pupp og bleier, skjønner jeg?;...hehehe. Her går det dårligere med raping og gulping, men det er god sport i promping! Og for ikke å snakke om i smatting på smokker, og virring med små fingre foran brystskjoldet (som er min elegante plastbrystvorte, yeeh!),...samt koking av flasker og smokker, pumping, og nedfrysing av egen melk. At verden kan være ulik for to mødre har jeg skjønt for lenge sia... At hver lille baby er unik, det har også nådd meg. Flott!Og til å stusse over, for det er virkelig et under....

Hei, alle sammen!

Jeg har ikke helt hodet over vatn enda, jeg, det er en omstilling dette...Men synes det var på tida å sparke litt ifra og svømme opp, hihihi, blubbblubb, her er jeg!

Bjørg var en tur innom meg i går og det var veldig koselig! Føltes som om litt av den normale verden tittet inn, hihihi! Vi møttes en liten tur i sentrum idag også, så nå begynner jeg virkelig å komme mer tilbake til "real life", hahaha! Kom meg avgårde tre kvarter etter jeg hadde planlagt, for S. gjorde fra seg så elegant på stellebordet rett før vi skulle gå. Trodde først hun var sulten, så jeg gav henne litt melk...Men jeg er nok ikke flink nok til å tolke signaler ennå. Tro hvor man får kjøpt babyer med signallamper hen? Min er dårlig utstyrt av naturen med slikt...Oransje lys for noe i bleia, rødt for sult og grønt for kos, hadde ikke det vært noe?

Håper at det skjer noe snart for deg, Anette, og deg, Florry! Eller kanskje det har skjedd noe allerede? Jeg er spent.

Lykke til, iallefall!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6490396
Del på andre sider

Hallo jenter!

Må først gratulere Tonis så mye med den lille-store T. Går det bra med hjemmelivet?

Det er så spennende å følge med på dere andre nå. Jeg er lei av denne magen som hele tiden er i veien og har virkelig tanke for dere som går og venter rundt termindato.

Den lille min la seg godt ned i bekkenet 11.-12. september så han er i hvert fall tidlig ute. Hodet mangler bare litt på at det har festet seg helt og jordmor sier de kan snu seg tidlig hos førstegangsfødende. De fleste andre rundt meg kommenterer at "da går nok ikke du til terminen". Men, men... det er ikke jeg som bestemmer når den skal komme! Det er bra! Vi må få vogn og seng i hus først. (står og venter på oss i butikken)

Lykke til videre Anette og Florry. Mulig at det har skjedd noe hos Anette nå!?!

Dere får ha en fortsatt fin dag og en knakende god helg alle sammen :-)

Bjørg

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6419563-gratulerer-ts78/#findComment-6492558
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...