Gå til innhold

Pupp annenhver time hele natta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Man sier at nâr en baby veier over 5 kg kan han klare â sove 8 timer i strekk. Vi klarte det etter 1 mnd, da la jeg baby pâ eget rom, ga ofte mat pâ kvelden og stimulerte han slik at han skulle holde seg vâken for â spise.La han ca i 23 tia og han sov til 07h. I dag er han 2,5 mnd sover fra 21h30 til 08-09 dagen etter. Prôver â gjôre de samme ritualer hver kveld. Kose, bade, kose, masse mat og i seng nâr han er god og mett.

Lykke til

jeg ammer lille_f mange ganger....kanskje 5 om natten enda. han er 17 måneder. jeg synes det går veldig bra....men vi samsover, så jeg våkner ikke alltid når han vil die.

jeg tror det er veldig viktig å følge barnets behov og slappe av med at det er slik det er. heller finne måter å selv hvile på, f.eks sove når barnet sover på dagen!

lykke til!

Annonse

Det står i artikkelen om å pumpe seg på formiddagen og gi ekstra i flaske på kvelden. Noen som har erfaring med dette?

Min sønn er 1 uke. Tenkte å vente til ammingen er godt etablert og så prøve ekstra flaske om kvelden når han er 2 uker gammel. Tips/erfaringer?

For tidlig for eget rom, ikke før 6mnd-1år pga krybbedød! La heller snorkende pappaer sove på gjestesenga...

Vær sikker på at du gir begge bryst ordentlig om natten også, det kan kjøpe noen ekstra minutters søvn. Vi fikk fulle netter (12 timer) ved 13mnd(!), før det er 5 timer søvn i strekk hva du kan håpe på med fullammete babyer.

Vår sønn er bare 18 dager enda, men jeg ,å si at jeg syns ikke det er så ille å måtte amme bare 2 ganger i løpet av natta. Det er vel ikke for mye! Forstår at annenhver time kan bli litt slitsomt, men tror ikke noen av oss kan forvente at de små sover natten gjennom enda...

Synes det var ofte jeg..... har du sjekket at hun / han får i seg nok ? vår var også sånn og det var pga lite melk hos meg.. jeg gav en flaske mme på kvelden og vips så sov hun var 10 på kvelden til 6 om morgenen :) bare et råd....

@nette:

Ja, hun får i seg så det holder. Hun la på seg 350 gram i uka fram til 3,5 uke... Har ikke veid henne siden, men hun er ved godt hold, ja! Hihi. Hun er snart 6 uker nå. Skal på std.kontroll til uka.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...