Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er nå snart 21 uker på vei, og lurer da på om jeg skal ta kontakt med trygdekontoret for å få skjema o.l.

Vet heller ikke hva jeg skal velge 44 uker eller 54 uker. Det er jo greit å få full lønn. Og faren til barnet mener at han ikke får full lønn de 6 ukene han har krav på, hvis jeg velger den lengste permisjonentiden...

Noen som vet???

Fortsetter under...

Heisann.

Jeg tror ikke det er nødvendig å søke før ca 1 mnd før du skal ut i permisjon, fordi det blir ikke behandlet av trygdeontoret før det.

Det er mange som velger 80% for da får de lengre tid hjemme hos barnet (det blir da 240 dager i stede for 190). Men du har rett i at den dagsatsen du velge har betydning for far. Velger du 80 % utbetalt av full lønn, medfører det at far også får 80% av hans fulle lønn utbetalt..

Det varierer litt fra trygdekontor til kontor når de vil h dem, men de fleste vil ikke ha dem før tidligest 4 uker før du gå ut i permisjon eller senest 3 mnd etter du går ut i permisjon (du får da etterbetalt de tre månedene du har vært ute)

Men arbeidsgiver har rett på å få en søknad om permisjon senest 3 mnd før du skal ut i permisjon og det begynner jo å nærme seg for deg. Da må du somregel ha bestemt deg for om du skal ha 44 eller 54 uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...