Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #1 Skrevet 23. september 2006 Hei! Er nå i uke 17+5. Syns ikke jeg har fått noe særlig mage, men hadde ikke helt flat mage før heller så tar vel lengretid før det synes ordentlig..? Men det jeg lurer litt på... Har hatt kvalme å veldig mange andre gravid symptomer.. Men har ikke kjent noen ting på puppene... Trur søren ikke de har vokst engang.. Hender nippelen er litt øm, men har ikke brystspreng lixom... Vil det da si at man ikke har noe særlig melk til babyen da? Eller kan man amme fordet? Hehe eller kanskje dem plutselig vokser mye?? Har hørt hjertelyden et par ganger så veit jo at det er noe der=) Men da jeg var hos jordmora for å høre hjertelyden så hadde hun på forhånd spurt meg om jeg hadde kjent noe på puppene, å det hadde jeg jo ikke. Da sa jo hun at det var noe som het ma (som jeg visste å var/er redd for), men fikk jo høre hjertelyden så den er jo der. Men det er ikke sånn at siden jeg ikke kjenner brystsprengså er det skjedd/letter for å skje en ma?? Huff.. ble litt langt dette.. Men setter pris på svar=D
MammaDilla Skrevet 23. september 2006 #2 Skrevet 23. september 2006 Jeg tror ikke det er avgjørende for melkeproduksjonen.. En venninne av meg fikk en sønn for 4 uker siden. Hun har hatt skikkelig ømme pupper hele veien, men ikke en dråpe melk.. Tenk heller på det som positivt.. Du slipper onde pupper, og det skal du være glad for
Stjerneregn Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Jeg hadde ikke noe melkespreng eller ømme bryster i svangerskapet med min førstefødte og hadde så mye melk etter fødselen at jeg hadde i overflod. Denne gangen her har jeg heller ikke noe symptom fra brystpartiet...
Hjemmemamma_for_tiden Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 God morgen ! Tror absolutt ikke du skal bekymre deg! Alle vi kvinner er forskjellig laget, og vi opplever også et svangerskap forskjellig. Noen spyr som en gris, andre får DE melon-puppene med en gang, mens andre er så heldige å ikke kjenne så mye den første tiden. Selv har jeg opplevd 2 MA på rad, en oppdaget i uke 16 og en i uke 12. Ingen av de gangene har symptomene blitt borte, så beskjeden har kommet som lyn fra klar himmel. Derfor er min erfaring at symptomer og MA ikke nødvendigvis henger sammen.. Kos deg og vær frisk og rask så lenge som overhode mulig ! Nyt tiden, snart kjenner du spark fra den lille hver dag og da VET du at det er liv der inne - HERLIG ! KLem fra
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 Men det er vel sjeldent at en ma skjer såpass seint i svangerskapet? Men nå skal jeg slutte å tenke på det å bare nyte dagene! Snart tid for ultralyd også=D Tusen takk for svar alle sammen! Å lykke til videre=D
Gjest Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Du trenger I HVERT FALL IKKE bekymre deg for amming nå. Selv har jeg pupper som vel må kalles "next to nothing" men har ikke hatt noen som helst problemer med å amme 1-2 år for det. Små bryster har like mange melkekjertler som store. De vokser gjerne litt de første dagene etter fødselen (når melka kommer), men det er uansett ikke størrelsen det kommer an på:-) Husker jeg hadde litt ømme pupper helt i begynnelsen av svangerskapet med førstemann, men har ikke merket noe med noen av de andre. På første trimester her på bim var det noen som laget en "vi som ikke har ømme pupper klubb", og det var maaaange som ville bli med der. Du trenger i hvert fall ikke bekymre deg for ma pga dette. Selv har jeg hatt en ma, og ja, jeg mistet alle svangerskapssymptomer (dvs kvalme) to uker før jeg mistet (uke 14). Barnet hadde da vært død ca 1 måned. Men det er jo helt normalt å ikke ha noen svangerskapssymptomer i 2.trimester, da. Siden du til og med har hørt hjertelyden, høres jo alt helt flott ut:-) Heldigvis er det vel ikke så lenge igjen til vi kan begynne å merke de første små sparkene, det blir flott... Lykke til videre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå