Gå til innhold

Trenger en ærlig mening... :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker navnet Johanne Valentina veldig godt, men enkelte av mine venninner rynker så snodig på nesen når jeg lufter det ...... er det en rar klang til det navnet eller er det bare jeg som har blitt altfor nærtagen av hormonenes brus i blodet mitt ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes Johanne er et nydelig navn ;) Valentina må jeg tygge litt på.. Synes det minner om sånn valentines dag.. hehe.. Men du må ikke velge navn utfra dine venninners synsing. Dere må velge det dere faktisk vil at barnet skal hete :)

Skrevet

Tja. Er vel kanskje litt langt og vanskelig å uttale. Forestill deg at du står på verandaen og skal rope 3 åringen din inn til middag... Bruke navnet i dagligdagse ting. "Johanne Valentina,nå må du gå å rydde rommet ditt".

Jeg hadde tenkt på Theo Alexander. Men fant ut at det ble for langt... Så nå bare sliter jeg :P

Men man blir jo alltids vant til navnet. Men regner med at når man har et sånn navn så blir det forkortet etterhvert uansett, av enten deg selv eller andre...

Skrevet

Johanne blir nok navnet som i det daglige blir benyttet... (",) takk for tilbakemeldingene !! Syns det er så vanskelig med navn, jeg.. det er jo så utrolig mange vakre navn der ute !!!!!

Skrevet

Har super problemer selv. Er jo ikke bare jeg som velger. Sambo har jo sine meninger,han skal under ingen omstendigheter ha dobbeltnavn,for det har han selv. Jeg synes det er fint jeg da,for da kan man jo velge det navnet som er fint selv,til daglig,når barnet blir større... Men så har jo jeg enkeltnavn :P

Og de navnene jeg liker liker ikke han og omvendt. Han er sånn at han under ingen omstendigheter vil la ungen skille seg ut på navnefronten,så hadde han visst at det var 4 tobiaser i klassa til ungen vår hadde han kalt ungen tobias han og. Jeg synes det er greit med den gyldne middelvei,trenger ikke være noe helt sykt liksom,men hadde vært fint om ikke 5 andre på samme alder i samme område het det samme...

Skrevet

Syns det var en flott kombinasjon, jeg!

Mixen av et veldig vanlig og kjent navn og et mer uvanlig navn gjorde det liksom helt passe spesielt...det er iallefall min mening.

Skrevet

Siden du ber oss om å være ærlige er jeg anonym nå-for jeg hadde aldri valgt det navnet!Klarte liksom ikke å finne det fine i navnet...langt var det også,men så skal du huske at det en KUN du som trenger å like det,hva andre synes trenger ikke bety noe=)

Skrevet

Heheheeh jeg tar meg overhodet ikke nær "Anonym" så du skal ikke være redd for å signere med nicket ditt. Man kan ikke forvente at alle liker samme navna :) Som du selv poengterte og som jeg faktisk trengte å høre; Det er hva vi som foreldre mener er fint som teller. Så jeg sier takk, jeg :)

Skrevet

Jeg likte navnet, jeg..

Johanne er et kjempekoselig navn, og så lenge dere ikke tenkte bruke begge navnene til vanlig blir det ikke tungvint. Og hvis barnet selv ønsker å bruke begge navnene når hun blir større, er det jo mulig det :)

Skrevet

Fin klang i de to sammen :o) Men som du sier, greit å bruke bare ett av dem i dagliglivet. Men syns det er litt spesielt å ha to navn oxo jeg, et som ikke så mange andre kjenner til :o) De passet ihvertfall sammen!

Skrevet

Fine navn begge to, men synes kanskje det var litt langt og tungt å si dem sammen. Men som du sier, dere vil jo kun bruke det første navnet til vanlig.. Vurdert Johanna Valentina? Synes det var litt enklere å si. Det som er litt moro med nanv er jo at det uansett blir det eneste riktige navnet når man har brukt det en stund.

Skrevet

Ahhh ! Jeg visste jeg kunne stole på dere her inne ! Takk alle sammen, og jeg er nå mer sikker i min (vår) "navnesak" enn før denne dagen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...