Gå til innhold

Gravid alikevell, men hvor??? og på hvilken HCG slår CB digital ut???


Nette2

Anbefalte innlegg

Hei dere,

 

Jeg fant ut at jeg var gravid for halvannen uke siden, to dager senere fikk jeg bittlitt grann "brun blødning" (husker ikke betegnelsen for det) og masse smerter og var på sykehuset annenhver dag tre ganger. Første lege trodde jeg hadde hatt en sprukken cyste (smertene) og bekreftet at jeg var gravid, men trodde den kunne være utenfor livmor.

Andre lege var redd for at det var utenfor livmor, tredje lege mente jeg allerede hadde abortert (dette var nå tirsdag), at de lette blødningene var abort.

 

HCG gikk fra 70-80-90 mellom disse gangene, altså stigende, men svært moderat.

 

Igår var jeg på fotsonebehandling og terapeuten mente at hun hadde opplevd med andre at HCG steg mindre enn den pleide men det alikevell var et normalt svangerskap, hun anbefalte meg å ta en test idag for å se om jeg virkelig var gravid eller om det hadde vært en abort. Testen var POSITIV.

 

Med de lave verdiene jeg hadde, burde ikke testen vært negativ om jeg aborterte for 8 dager siden?

 

Noen som vet på hvilket HCG CB digital slår ut?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Nette2:o).

 

Vet iikke hva Cb digital slår ut på, men var jeg deg ville jeg forlanget å få tatt en ny Hcg blod prøve.

Stigningen på Hcg skal doble seg annen hver dag.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Inganil:-)

 

Takk for svar! Jeg skal ta en blodprøve på sykehuset tirsdag og på kotroll igjen onsdag, så med mindre jeg får noen smerter før det får jeg "bite tennene sammen".

 

Frustrerende at når jeg gikk fra Ullevål på tirsdag tenkte jeg at jeg ikke var gravid lenger, men nå er jeg det. Jeg har hatt en forutanelse, hadde f.eks hodepine i et par dager, normalt tar jeg da tablett, men noe sa meg at jeg skulle bite tennene sammen. På torsdag, (6 dager etter "aborten") begynte puppene mine å ese ut.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror CB slår ut ved HCG på 25 eller noe sånn... det står på pakken, hvis du ikke har kastet den..

 

Også tror jeg at HCg-vedien kan holde seg litt etter en abort også, har lest om flere her inne som har testet positivt flere dager etterpå..

 

Men; Håper alt er bra med den lille i maSkjønner at det er grusomtå gå sånn å ikke vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar!

 

Jeg finner ikke noe på pakken annet enn at den kan teste lave HCG verdier.

 

Jeg begynner snart å bestride påstanden om at man ikke kan være litt gravid.....

 

Lurer veldig, hadde jo omtrent ikke noe "spotting". Har hatt en SA for 7 år siden, da blødde jeg som en foss!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...