Gå til innhold

Belastningsskade i et kne grunnet overvekt.

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg?

Det ene kneet mitt er helt gåent. Jeg kan ikke sitte eller ligge med kneet bøyd mer enn max 10 minutter. Det er til tider meget store smerter.

Har dessverre ikke råd til å dra til legen før om et par måneder, så jeg lurte egentlig på om noen hadde noen gode tips å gi meg sånn i forhold til smertelindring osv. Er ikke type som liker å ta smertestillende og slikt, det gjør jeg kun i ekstreme tilfeller, eller hvis legen sier jeg må.

Beklager virkelig at jeg sniker meg inn her igjen, men jeg håpte jeg fikk flere ordentlige svar her enn på skravle.

Fortsetter under...

Hei

Selv om du skriver at du ikke har råd til å gå til lege før på et par måneder, så bør du jo absolutt ta deg råd til å gå nå. Smertene du beskriver kan jo komme fra en betennelsestilstand og da vil økt belastning og venting med å komme i gang med behandling gjerne forverre tilstanden din.

Det er ikke meningen å være ufin eller støtende nå, men kan du ikke prøve å få til en legetime nå? Er det noen du kan be om hjelp, eller ev. høre med fastlegen din om du kan få utsatt betaling. Jeg mener at nødvendig legehjelp må jo la seg gjøre på et vis.

Har hatt belastningsskade på kne og i fot, har det enda, og det er noe skikkelig drit. Nå som jeg prøver å trene og gå turer blir det jo bare enda verre, litt vond spiral dette her, for å kunne gå ned i vekt må jeg trene, da blir det vondt, hvis jeg lar være å trene og forblir like stor, blir jo belastningen deretter........

Prøv med støttebandasje så lenge, avlast kneet med å bygge opp med puter, prøv Ibux både tbl og gele dersom du tåler Ibux.

Ønsker deg all lykke til, og håper du hjelp til å bli bedre snart :)

Tusen takk for svar. =)

Jeg har virkelig ikke råd til å gå til legen, må kjøpe vinterdress og andre vinterklær til småtten og har bare 2500kr inn på konto hver måned.

Smarten blir litt mindre når jeg er ute og går, men kan ikke gå på asfalt og andre harde underlag. Sist jeg var hos legen med vondt kne (ca. 2 år siden) anbefalte hun meg faktisk å sykle. Går jo forsåvidt bra det, men med sykkelhengeren blir det alt for tungt.

Kanskje jeg skal prøve å kjøpe ibux gele, har aldri prøvd den. Regner med det ikke er så hardt for magen som tabletter.

Jeg er heldigvis glad i fisk, spiser fisk eller fiskeprodukter nesten hver dag. Tar også tran.

Dessverre har jeg ikke tid eller råd til å dra i svømmehallen så ofte som jeg skulle ønske. Jeg elsker nemlig å svømme. Hater å vise meg i badedrakt, men går over når jeg kommer i vannet da.

Får se om jeg får råd til å komme meg til legen snart. Det kan jo hende hun kan hjelpe meg med å finne ting som passer for meg.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...