Gå til innhold

Kan noen hjelpe, ang timer mellom hver amming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått beskjed om at det er vanlig å amme hver 3.time. Og det er jo i og for seg greit det. Men regner man da fra når siste amming startet, eller sluttet?

Gutten min er 2 mnd, og føler meg nesten som en fange i mitt eget hjem. Har ikke planer om å slutte å amme, men blir litt frustrert da jeg føler det er pupp på gang hele tiden.... Kommer lissom ikke inn i en fast rytme. Plutselig skal han ha mat over en time før jeg hadde regnet med. Men det er kanskje ikke så uvanlig når de er så små?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva, det tok meg fullstendig på senga også. Og det er nok vanlig. Du kan trøste deg med det at det etterhvert blir litt lettere å forutse, og lettere å utsette bare littegrann. Noen spiser også sjeldnere, men min vil fremdeles ha pupp hver 2.time. Han er 4 mnd. Men han hyler liksom ikke etter det, hvis du skjønner. Hvis jeg bare trenger å komme meg hjem først, så dør han ikke av sult. Regn fra da ammingen slutter. Jeg fikk råd av helsesøster å prøve å drøye det litt etter litt, og slik kom vi på 2 timer etter avsluttet amming.

Skrevet

det varierer. Noen sier de ammer hver tredje time når det er tre timer siden siste måltif , andre regenr fra da måltidet sluttet. Noen bruker jo en halvtime på å spise , andre bare 5 -10 min..

I starten vil de ofte - av og til hver time, noen ganger annehver og innimellom hver tredje - slik er det å ha barn.

Men det blir bedre etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...