guttemammaen:) Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Fikk litt lyst å legge inn min fødselshistorie, da jeg selv leste alle andre sine rett før jeg selv fødte. Følte meg litt "forberedt" da på en måte:) Terminen er egentlig idag, men det startet mandag 18.09 kl 04.00 med at jeg virkelig brå våknet av en kjempe ri. Det var helt merkelig, den var skikkelig hard og kraftig. Det gjorde så vondt med en gang, måtte bare begynne å puste meg gjennom det. Så fulgte det bare på med flere, like harde. Kl. 04.30 måtte jeg bare stå opp, klarte ikke ligge med de sterke riene. Tenkte at et bad ville hjelpe, det satte virkelig fart på tingene. Riene kom da hvert 2-3 minutt, jeg klarte ikke sitte i badekaret mere enn 15 min. Stod opp og begynte å gå litt i stua, hang over sofaen på hver ri. 05.30 var det bare å ringe føden og få tak i jordmor som har hjemmevakt her hvor vi bor. Hun ville være på plass på føden 06.15. Da pakket vi og kjørte storebror til bestefaren sin:) Vi ble tatt i mot 06.15, og da var det 7-8 cm åpning. Litt over 07.00 var det full åpning. Da roet det seg litt og selve pressriene begynte ikke før i 08.00 tiden! Og lystgassvar da det eneste de syntes var greit å ta, noe annet ville bare forlenge fødselen. Pressriene varte i en time, 09.00 punktlig så verdens fineste lillebror verden på utsiden for første gang:) Han gråt og gråt, helt herlig å høre:) Han var 4220 gram og 50 cm lang! Og han er bare helt nydelig, jeg kan bare ikke få sagt nok hvor lykkelig jeg er:)))))) Så til alle: GLED DERE!!!! Vi er bare så utrolig heldige som får oppleve det å bli foreldre og se den lille som har gjemt seg i magen så lenge:) Ønsker alle lykke til videre:)
Gjest Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Gratulerer så mye med vesle Birk og lykke til videre :0)
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 23. september 2006 #3 Skrevet 23. september 2006 Gratulerer med lille Birk! Høres ut som en drømmefødsel, venter også nummer to og ønsker meg akkurat en sånn fødsel:) Nydelig navn på den lille!
Skrømti Skrevet 23. september 2006 #4 Skrevet 23. september 2006 Gratulera med gutten! Det hørtes jo ut som du hadde hatt en riktig så fin fødsel. Masse lykke til videre.
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 23. september 2006 #5 Skrevet 23. september 2006 kjekt å lese om fødsler som går så flott også! gratulerer!
Gjest Skrevet 23. september 2006 #6 Skrevet 23. september 2006 Gratulerer så mye med Birk! Det gikk jo rimelig kjapt det der:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå