Gjest Skrevet 22. september 2006 #1 Del Skrevet 22. september 2006 Jeg er såå lei meg for det jeg sa om at eldre mødre får barn med kromosomfeil, jeg vet virkelig ikke hva jeg tenkte på.. Huff og huff.. Har nok veldig dårlig humor om dagen, for det var faktisk bare ment som en spøk, men jeg leste det etterpå og angret med en gang.. Skjønte at det var dumt skrevet og teit formulert, mente egentlig bare og være positiv og sette de tingene som vi unge gravide har i fordel litt i lys, men det kom litt feil ut.. Beklager så mye alle som måtte føle seg støtt av det og alle andre som også måtte lese det, skulle ønske jeg ikke hadde postet det.. Men gjort er gjort og spist er spist.. Jeg trekker herved alt tilbake!!! Håper dere kan tilgi meg for min særdeles upassende oppførsel og for mine særdeles krenkende utsagn, beklager.. Alva dømmer herved seg selv til 50 timers samfunnstraff! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6416674-jeg-lager-en-egen-tr%C3%A5d-for-og-beklage-jeg/
Anonym bruker Skrevet 23. september 2006 #2 Del Skrevet 23. september 2006 Det står respekt av en slik offentlig unnskyldning! Nå har ikke jeg lest innlegget du refererer til, men jeg må si at piggene kom ut med en gang jeg leste den første setningen din. For fem år siden ble jeg medlem på denne siden - Ung og gravid - hadde nettopp fylt 17 år og hadde termin i mai. Hadde et helt normalt svangerskap og brukte virkelig disse sidene til det de var gode for, traff flere jenter her inne i virkeligheten og hadde en flott gravidtid. Den ordinære UL'en gikk flott, og ingenting tydet på at barnet mitt ikke var friskt. Da barnet mitt var 15 mnd gammelt, fikk det en diagnose, kromosomfeil som ikke kunne sees på ultralyd så lenge h*n verken hadde hjertefeil eller leppe-ganespalte. Kjenner at jeg blir litt fortvilet, for alder har virkelig ingen betydning når alt kommer til alt. Alder er bare et tall. Det er ikke til å skyve under bordet at det finnes dårlige mødre. Men disse mødrene kommer i alle former, farger og aldre. Likeledes er det med gode mødre. Det påpekes at livserfaring er viktig. Men hva er livserfaring? Nå er jeg 22 år, samboer, mor til et barn og har nr to i magen. Vi har hus, bil og betaler regninger. Slik som "voksne" gjør. Men siden jeg var 17 så har jeg opplevd å få et funksjonshemmet barn, jeg har opplevd å miste et barn halvveis i svangerskapet, jeg har hatt et langt forhold over flere år som ble slutt, jeg har fått ny kjæreste og neste år skal vi gifte oss. HVA er det de som er 10 og 20 år eldre enn meg har opplevd som ikke jeg har? Det er mange "voksne" som aldri har opplevd å ha omsorg for barn med ekstra behov. Det er mange "voksne" som aldri har opplevd å miste et barn i svangerskapet. Samtidig så innser jeg at "voksne" har gjort seg erfaringer som jeg fremdeles har til gode å oppleve. Livserfaring er et vidt begrep og kan ikke sammenlignes fra menneske til menneske. Jeg beklager at dette sporet helt av, men det gjorde godt å få lettet hjertet sitt. Jeg er ikke så aktiv inne på Ung og Gravid denne gangen, men jeg leser litt og kjenner meg veldig igjen i følelsene dere beskriver. Det er ikke lett å være ung mor, folk har virkelig en tendens til å forhåndsdømme, og trist er det. Klem i fra meg. Håper det er greit jeg er anonym denne gangen, har ikke for vane å bruke anonymknappen, men i dag kjenner jeg behovet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6416674-jeg-lager-en-egen-tr%C3%A5d-for-og-beklage-jeg/#findComment-6419735
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå