Gå til innhold

:o) TRÅDEN (o:

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en trist dag her på romerike :( Det har jo regna i HELE dag!!!! blææææ...

Idag har Tiril min hatt en stri dag... Har nok hatt endel magevondter (som hun ikke har hatt på lenge... bank i bordet), så hun har sutra endel, men ikke skriki... Hun sikler som besatt, så det kan faktisk være tenner som kan være på vei (utilpass og sutrete)?

Nå har hun lagt seg og sover godt i senga si, så får vi se hvor lenge denne idyllen varer da :)

Sender klemmer til alle som har hatt en dårlig dag!!!

Barnevakt er det lenge siden jeg har sitti gitt :) Er ikke så mange som trenger det i familyn..

Shopping er gøy 1D!!! Må jo bare kjøpe noe :) Men det bilsetet er nok et bra kjøp :)

Og det er bra du blir fulgt opp sånn at man ikke trenger å være redd!!!

De filmene har jeg ikke sett, så ingen kommentar.

Dofa=Sofa (ja, jeg vet jeg skrev feil), og kommer gjerne å ser når du har ferdigmalt Cat!

Så bra at gutta vokser svanine! Kanskje de ikke kommer før termin og er skikkelig plugger :)

Du skulle hatt en fast lege som tok de ul'ne dine, så du kunne hatt et bedre sammenlikningsgrunnlag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dofa og pikkene. Har skal det gnis inn, så holdt kjeft og la oss gni;)

Joda vil gjerne se å fint det blir og helhet og alt det der, men ellers kan jeg komme åse på deg og jeg ass. Må ikke være helhet for at jeg skal kunne skravle med deg cat:) (lite mail for tiden..)

Edvard sover da ikke enda. Det jeg skrev i stad var bare tull-HAHAHA-not. Han sov jo, men max i 15 min. Blir gal snart jeg. Hva er det som er så ille med å sove?? Det som er så digg??

Dersom dagen i dag var et engangstilfelle (håper da inderlig) så er vi snart tom for minifom:) Håpe magevondten hennes er over for denne gang da.

Og ja drittdag! (regn altså)

Alltid gøy å kjøpe ting på tilbud:) Grattis med nytt sete.

Sover du svanine?

Skrevet

Dakkar Tiril:(

Ikke gøy med vonter........... Dattera sikla mye når hun fikk tenner.......

Jeg hadde tenkt på å kjøpe Sleepy (husker ikke hva mer den heter) bilstolen (ca 1800,-) men den er i følge butikkdama både tung og vanskelig å feste i bilen.... Så hun ville ikke anbefale den.... Jeg liker forresten å handle altså, men syns det er vanskelig med lillingen jeg altså.................. Har lissom bestandig vært jentemamma jeg og det er rart å skulle lete etter ting til gutter:) Jeg får øvd meg litt på tantegutten min nå da;)

Jeg har sett stolthet og fordomer på BBC som serie også tror jeg har lest boken................

Casanova har jeg ikke sett......trenger rapport Cat!

The Perfect man er uuuuuuuuuuuuuuuuutrolig kjedelig!!!!!! Selv dattera er enig med meg der:)

Jeg savner mannen min jeg... 6 dager igjen!

Skrevet

Å nei, og nei, jeg sover ei! Kom hjem fra bursdagsbesøk for noen timer siden. Skulle selvfølgelig kommet meg på nett med en gang, men så ble det tven i stedenfor. Molle: Det ble forresten et morsomt spill i gave.

Men natta i dag var bra da! Var oppe hver time noen ganger, men: Jeg sov faktsk 3 timer i strekk! 3 timer! og en annen gang 2 timer! Føler meg så uthvilt atte.

Stolthet og fordom er bare såå kooos! Men synes BBC-serien er bedre enn filmen. Den andre vet jeg ikke noe om.

Grattis med sete 1D.

Ellers fortsetter TG med nettopp å være T. Her tror man at de skal roe seg etterhvert som plassen blir mindre, men neida. Tvert i mot. Jo mindre plass, dess mere kav. Lurer på hvordan det er å ha bare én i magen jeg...

Skrevet

Svana: syns det kan være ganske travelt her i gården også:) Men nå er vist TB en kraftig plugg;)

Sitter å ler så jeg griner av Låvebakken;)

Skrevet

Da kan jeg føre opp filmen Casanova med Heath Ledger på listen over sette filmer. Ble litt skuffa for den hadde tross alt blitt kåret til månedens film på videosjappa så da har man så klart forventninger. Den var vel heeeeeelt grei vel, men ikke noe mer enn det..

Så da er det bare å hive stolthet og fordom i spillern, så får vi se hva dommen blir der.

Min skjønne lille niese kjøpte sånn uro til lille-snupp på ikea i sta. Eller hun spanderte og jeg betalte (men la oss ikke henge oss opp i detaljer dere). Men den var så fin da :))

Regner med å bli ferdig med stua i løpet av den kommende uka, så uken etter får jeg invitere på formiddagskaffe da, så de som har lyst kan få komme å se..

Skrevet

Perfect man..er det den med Gel Mibson?

Natten i dag?? (hihi)

Gal i hodet mit! *jodlerfalsk*

NÅ sover gutten. Han vånet etter en god hvil rundt 14.00-14.30. Ja og dett var dett.

Helt utslitt og frynsete i nerver og kropp og sjel ble det bestemt at vi måtte prøve å kjøre tur. Med vrengte oppvaskkluter av pupper og hyskrikende unge fikk vi etter mye om og men på lue og kjøredress og tjukke sokker. Frem med sete og teppe. Plassere barn i sete, inn med smokk som egentlig mest lå til pynt i munnviken så *poff* barnet sovet?! Hadde ikke rukket å spenne fast selen engang. Utrolig!!

Han våknet såklart igjen, så da skulle det kjøres tur alikevel. Spenne fast, finne nøkkel, bære sete ned...barnet sover. Han sover enda (10 min siden) og vi krysser det som er av fingre og tær. Belastning på ditten og datten, i den stolen skal han få sove!! (skal løfte ham over senere da, men få sove rundt halvtimen først så hansovner ordentlig)

Skrevet

Vil anbefale filmen som går på TV2 nå jeg (og da mener jeg ikke svanas tv2)................... Kalenderpikene;) Den er kjempesøøøøøøt!

Ikkeno Gel mibson i den nei, er fjortiss film vi har sett i kveld;)

Snedig hvor fort gutten VÅNER (hihi) for ikke å snakke om LÅVEBAKKEN min..............(skulle stå Løvebakken).......... De fleste har vel fått gnidd inn ett eller annet på denne tråden etterhvert;)

Jeg saaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaavner mannen min!

Skrevet

Ja så det var feil, men gadd ikke gå opp å rette. Glisa av låvebakken, men tenkte som så at "hva om det er noe annet som faktisk heter låvebakken som går på tv nå. da driter jeg meg ut om jeg sier noe. Best å la vær"

Og man skriver ikke prikkfritt når gutten har vært vånen så masse!! Da er man skrukkete i øynene!

Skrevet

hehe...skrukkete i øynene;)

Tror det er noe jeg er nå........ikke bra siden denne gutten ikke skal ut før om 3 mnd.....

Natta klem

Skrevet

natta:)

FLUESAKEN:

Måtte le, fant ei som var desp. grunnet småfluer på dib. Mye av dem for tiden. Kopierer inn en del tips derfra.

HI:

Overalt er det småfluer!! GI MEG ET TIPS OM HVORDAN JEG KAN TA LIVET AV DEM SOM VIRKER!!!!!

Ikke zalo+eddik!! Ikke snus!

Hva lever dem av? Har fjernet alt organiskt liv her i huset, utenom familien.

PLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIS hjelp meg innen jeg brenner ned huset! Må tilogmed ha en liten asjett over vinglasset!

SVAR:

*Ta opp dør eller vindu, plasser levende lys eller ei lampe ved døra/vinduet, og slokk samtlige andre lys i nærheten....

*Bær ut søppla og vask huset.(sa jeg og)

*Jeg setter et halvt glass med søt saft på benken om kvelden. Morgenen etter er det et likhus oppi der og kjøkkenet fluefritt. Men når kvelden kommer er det på'n igjen.

*Plumbo i avløpet og sett plantene på altanen i noen dager. Det funket her.

*Kokte opp vann med persille oppi. Sprayet dette på blomster og litt rundt overalt...følte jo det var fluer overalt. Rundt boss o.l.... Da farsvant de.

*Sett ut glass med ublandet saft (med sukker, så klart!). Funket hos meg. Mange glass.........

*sett ned temperaturen inne om du kan og sett opp dører og vinduer. de liker ikke kulde har jeg funnet ut

*jeg har svaret. dette funker.

Hadde hatt sitronskiver til noe. kaster de i poen som stod på benken. Skulle ta den i sammen og ut da så jeg det. På sitronskiver så var den full av sorte bananfluer. Skal si jeg tok sikkelig tak og smatt posen igjen.

*stikke fyrstikker i blomsterpottene

*Fluer legger egg i blomsterjorda har jeg hørt! Fjern den øverste cm med jord i pottene og erstatt med ny, da blir du kvitt egga! Finner du svovelstikker stikker du nedi dem slik at kun hodet stikker over jorda!

*fant noe middel på jernia som funka. Sånn granulat. Kan evt has oppi en nesten tom colaboks eller noe, så de finner det lettere. De dør som fluer (haaaah)

Dette ble langt og var faktisk litt jobb, men mye kjekke tips der:)

Skrevet

Må bare si at:

************ Jeg har 40 dager igjen!!! ************

... og

****** Det er 18 dager til de små ikke lenger er premature ******

!!!!!!!

God natt!!!!!!

Skrevet

Jeg og Edvard hadde vært en fin match om dagen, ingen av oss sover!!

Da var stolthet og fordom filmen sett også. Var hakket bedre enn Casanova, men ble ikke bergtatt for å si det sånn. Ok+ ville jeg sagt om filmen.

Da er det bare å holde gutta inne i 18 dager til Svana, så det er bare å knipe igjen :))

Skrevet

gratulerer i natten! ;O)

jeg er i 36.uke og ahr 36dager igjen, fant det festlig..;O)

hvofor er det slik at selvom man eg ikke bryr seg om en ting, så bryr man seg likevel? det er underlig det der..

søster reiser bort i et halvt år imorgen. hun har sagt i to uker at hun vil kjøpe noe til babyen, men når hun har sjansen, så vil hun ikke.(det koster jo penger, og hun er ganske gjerrig..)

og så sier faren min at han skal legges inn i tre uker, akkurat rundt min termin og de to overtidsukene. nå virker det ikke som han gleder seg ubermasse til å bli bestefar, men jeg ble lei meg likevel. ;O( men han skal ikke så langt unna så vi kan dra på besøk til han.mamma er død og siste søster liker ikke små barn. så lenge leve familien min! jeg tar med meg bikkja, så får han representere familien..hehe.

heldigivs er sambos familie søte.

og oppi dette skal jeg skrive to eksamensopgaver. og ha en muntlig.

men egntlig, selvom det bryr meg litt. så bryr det meg likevel ingenting for det viktigste er sambon min og babyen og så kan resten seile sin egen sjø.

for alt går bra! ;O)

Skrevet

Uff da, babanam for en stusselig slekt du har da!! Hehe.. måtte le av at du skulle la bikkja representere familien :)) Ingen ting er som en trofast hund!!

Men det er sant som du sier, det er du, samboeren din og babyen som er hovedfamilien nå.

Og ja, for alt går bra :))

Skrevet

Dritt vær her ja

Altså jeg er på møte organisasjonsarbeid. Imponert alle her med tempo og form he he i alle fall mødrene her

Fantastisk sted å være de har popcornmaskin og SOFISMASKIN!!!!!!!!!!!!

Juhu kan altså gå å forskyne meg fantastisk

Jeg er rimelig sliten nå har holdt dt gående siden 8 Oskar er grei frem til kl 20 ca og har vært våken siden

Grattis med 40 svanie nå går dette veien -spennende å se hva de ender opp på i vekt da

Vi ventet på vår sofa i måneder og da 2 månder uten sofa i hus.

Tror jeg kommenterer er senere. Begynner å bli trøtt

Skrevet

Det ser veldig ut som et engangstilfelle, for nå har hun sovet natten igjenom med 2xpupp, og sover igjen.. Så nå er hun tilbake på gamle "rutiner" :)

Minifom og vippestol kan overleveres neste uke om ønskelig :) Mamma hadde nemlig kommet over en vippestol som var billig, og den måtte hun jo bare kjøpe :) hehe...

Grattis som høygravid svanine!!! TG har det så bra i magen din atte, så de blir nok ikke premature de nei :)

neste uke kommet til å være helt kaotisk!!! uff... skal i 2 begravelser, samtale med prest om dåp, dåp på søndag og MASSE foreberedelser til dåpen... åssen skal jeg få tid til alt tro?? jo, og klippe meg på fredag skal jeg også...

Også er det bare å komme på etterpålag og hjelpe til med å spise opp kaker og mat!!!!!!!!!

Skrevet

hah!! Du lurer meg ikke to ganger nei!! Etterpålag hos deg? Med den familien din? Spise smuler jeg da eller? Slikke tallerknen? humf.

Godt det var en engangs. Blir nok noen engangsfremover, men så lenge det ikke er det som er normalen er det vel greit:)

Edvard var våken 09.30. etter 1,5 time surva han så veldig. Var lei. La ham i vognen og vips, der sov han før jeg hadde tatt på lue eller teppe eller noe. Sååå digg. Hvorfor kan han ikke være så enkel på kvelden?!

Minner og om at du skal på treff på onsdag. Hvorfor i alle satte du opp treff uke før dåp? SKulle tatt det uka etter:) du får si ifra om det er noe jeg kan hjelpe til med. Om ikke annet å skifte bleie og mate mens du styrer rundt:)

Grattis med 40. Tror ikke de blir premature jeg.

Så mye jobb og så har ingen kommentert alle tipsene jeg fant frem. Nåvel, kanskje jeg som er mest plaget og derfor jeg som er mest glad for dem. Tusen takk Molait. Skal prøve ut tipsene dine! (vil man ha skryt og takk får man visst gi det selv)

Så sient Oskar var oppe da. Slitsomt når de har slike kvelder. Får du tatt en tur på onsdag? Om ikke settes det stor pris på å få noen bilder på mail eller evt. mms. Må jo få se pjokken snart!! :)

Skrevet

Hei Molle, hvor flink du har vært med klipp og lim på tips over helvetesfluene!!!!

(som jeg er så heldig å slippe....må gjøre noe riktig på kjøkkenet/plantene mine alikevel jeg da.....hmmmmmm....hihihi)

Ser forresten ut som det bare blir deg og meg når jeg kommer sørover....ingen andre som vil avtale noe..... :( Men det blir bra det også!

Typisk at alle er inne på tråden når jeg for engangsskyld gikk å la meg i rett tid;)

GRATISS med 40 Svana!!! Høygravid!!!

TG må trives der inne, 18 dager er ikke noe tid det, kommer til å gå så fort atte;) Faren til dattera er forresten tvilling... 2 egget (de ser nesten ikke ut som brødre engang) Der viste de ikke at det var to på forhånd......han er gammel vet du;)

Baba: Familie er ikke automatisk lykkelige mennesker som skjønner og stiller opp for deg uansett hva som skjer............dessverre! Derfor har du helt rett i at det er sambo og baby som teller også får resten bare gjøre det de må.....(selv om man noen ganger har bittelitt lyst til at de skal stille opp også) Har ikke bare perfekte utgaver av medlemer i familien jeg heller........................

Flink du er på kurs da Herk;) Tusen takk for info om Oskar igjen da, sånn er det når de plutselig kommer litt før tia, og jeg i tillegg er litt rotete av meg;)

Cat: Hvor full var gubben når han kom hjem??? Ble han bare brisen eller?? Har jeg sagt at jeg savner gubben min nå ellre...hihih:)

Simba: Nå venter vi spent på eg her ja...................

Simba: Nå venter vi spent på eg her inne altså! Blir ikke det samme uten deg:) Lars Håvard har det bra håper jeg! Klem så lenge! Og forresten så trenger du ikke kommentere ALT når du kommer tilbake altså................... Hihi;)

Skal se om jeg har mel i skapet jeg nå, så kanksje det blir kanelsnurrer......

Skrevet

UNSKYLD Tiny: Var ikke meningen å ikke kommentere helvetesukadi.... Det er Murphys-lov: Alt som kan gå galt, vil gå galt. Håper du kommer deg helskinnet igjenom...... Ikke enkelt med dåp oppi det hele akkurat. Det er lov å si ifra om at du har for mye og at noe må utsettes eller avlyses altså;) Klem!

Skrevet

Skal se om jeg har NOE i skapet jeg nå, så kanskje jeg slipper å rydde resten av dagen... (ser ut som om alle sakp er tømt her..sukk)

Ja Mr.T, hørte du på meg da tro? Jeg som skrev egen melding til deg her inne også. Fortelle da cat! Sa han noe dumt? Gjorde han noe dumt? Noe jeg kan mobbe ham for? Anything?

Ja denne familien. Vi er få, bare mor bror og søss. Vokst opp med "blod er tykkere enn vann" prentet inni hodet. Men så holder vi sammen og da:) Brutter kan være en superdust, men nåde den som kaller han dust! Kun forbeholdt meg nemlig. Ja og søss da. Bor desverre et stykke unna hverandre alle sammen, så ser hverandre ikke så ofte. Har masse slekt men den befinner seg i Finland og Sverige.

Leit det skal være slik BK. Selv om man "ikke bryr seg" og de kan seile sin egen sjø, så er det litt sårt. Man vil jo at de skal ta del i gleden og støtte opp. Hvem vet, kan hende ting endrer seg når den lille kommer. Ellers får du kose deg masse med mann og barn:)

Hva mener du med at ikke alt skal kommenteres 1D??? Forventer da minst 2 meter svar fra Simba nå;) Ja nå må du komme deg på snart Simba. Vi vil høre om fødsel og se bilder av LH. Om ikke annet så send noen på mail da vel?

Skrevet

Har mailadressen min hun også så.................

Jeg tenkte bare hun kunne droppe å komentere Pikkene for eksempel:)

Ellers må hun fortelle masse om alt som har hendt med henne og LH ihvertfall;)

NOE har du sikkert i skapet..........støv om ikke annet........eller aluminiumsfolie....ikke godt å spise det da...........

Jeg skal på kamp i dag jeg da:) Serieledelsen skal sikres med 3 nye poeng i dag! Rooooooooooooosenboooooooooooorg!

Skrevet

Måtte jo inn til byen i natt og hente min kjære da, den de som egetnlig skulle være sjåfør hadde leid seg en film og begynt å drikke!! Møkkafolk!!

Men fikk ikke plass til alle da, for jeg hadde jo vært på ikea og kjøpt skoskap som lå bak og det gadd jeg IKKE løfte ut før jeg dro siden det var så tungt. Så ble bare plass til Mr T og en kompis (tok bare med den kompisen jeg liker.. hihi) resten fikk klare selv.

Ellers var han jo full da, men ikke overstadig dritings, så ble ikke så mye styr som det pleier hvis han er dritings :P

Savner du mannen din, 1D?? hehe..

Og litt av en helvetesuke du har foran deg, Tiny.. Må si meg litt enig med molle at det var jo dumt å planlegge treff denne uka da, med så mye å gjøre! Og hvem er den andre begravelsen til?? Bare fått med meg at oldemoren din er død jeg...

Og grattis som høygravid Svanine. Har selv bare noen få dager igjen til jeg kan kalles fødeklar. Har lurt litt på ordet, for føler meg nok aldri klar for å føde tror jeg, men kan godt bare våkne en morgen med babyen i armene mine og alt være overstått.. Men spørs om det går an :))

Ja Herk, jeg vil også se bilder av Oskar!!

Simbaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Godt lille Edvard sovna i vogna da Molle, men er som du sier, rart han ikke kan være mer sånn om kvelden også. Du får prøve med en klunk kojakkers i flaska neste gang :P

Skrevet

CAT: Har du koda innlegget ditt så jeg ikke skal skjønne hva du skriver eller???? Ikke kan jeg svare på det innlegget heller....................

Påtide med ny tråd??? Spør Molle på msn du Cat...(hihi) Kanskje det er din tur å starte en nå, så får du startet en tråd til før du føder;)

Skrevet

Dere må hatt en fæl skrivekløe alle sammen gitt...

Takk for gratulasjoner :-) Har jo følt meg høygravid lenge da, men det er veldig greit at dagene blir færre. Skal iaf knipe igjen til 18. oktober!

Kjip slekt du har baban! Du, mannen, babyen og bikja får bare holde sammen :-)

Herk: Antar at en sofismaskin er en softismaskin. Det hørtes veldig digg ut, men antar at jeg ville fått vondt i magen etterhvert. Og om det er noe fancy nytt noe som en sofismaskin så får du forklare hva det er ;-)

Tiny: Bra at Tiril er tilbake i den vante tralten. Men for ei uke du har lagt opp til! Blir sliten av å lese innlegget ditt jeg...

Må erkjenne at jeg skjønner skepsisen til Molle når det gjelder restelag...

Molle: Veldig, veldig bra flueinnlegg. Tenkte kanskje noen av de som har vært plaga med det skulle takke. Har ingen småfluer, men i dag var det en veps innom på gjennomreise. Han kom aldri videre for H daska til den med avisa.

1D: Blir det snurrer på deg da??

Cat: Skjønner godt at du ikke gidda å løfte bort skoskapet!

Åh, nå har jeg mange kynnere nå. Har visst vært alt for flink *sukk* Der får man straffa. Har bakt igjen (det blir liksom borte etterhvert!), og så har jeg vaska kjøleskapet. Så da blir det vel bare sofa og ruging resten av kvelden tenker jeg. Trenger ikke si at det er villt kav i magen, for det har visst blitt normalen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...