Gå til innhold

:o) TRÅDEN (o:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Haha... jeg fikk et bilde i hodet av 3 småbrisne (og fnisete damer) med DE våte flekkene på toppen.... hehe.... Sexy.. Tror du man drar mannfolk med melkespreng (Pamela-pupper) og våte flekker??

Det var da fælt som folk skulle diskutere ting da.. Ta et hint liksom!!! Man vil hjem!!!!

Er det virkelig ingen som har dofa på lager? Regner man med at folk kan vente i evigheter når man skal ha ny sofa eller? Hadde jeg skulle kjøpt ny sofa skal jeg jaggu meg ha den NÅ!!!!!!! ikke om 4-8 uker..... blææææ.... dumme møbelbutikker!!! Skaff dere større lager....

Igår kveld fikk endelig Oldemoren min slippe!!!! Hun ble 86 år, led av kraftig alzheimer (fikk diagnosen for ca 2 år siden) og den siste tiden har hun ikke kjent igjen noen, ikke tatt til seg noe særlig næring og vært sengeliggende.... Det er trist, men samtidig godt!

Har lagt ut treff på treffsiden om noen er interessert?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stille her inne det er da? !

Hvor skal man ha en dofa da? Jeg skjønner at en dofa ikke kan skaffes på dagen, men en sofa må man da kunne skaffe fortere enn en dofa ihvertfall;)

Jeg har fått hjem søstra mi i dag da;) De har vært i england og besøkt slekta der borte. Fikk endel smarte ting til babyen som gave da;) Og nøkkelring til meg med Tussi og NAvnet mitt;) (morsomt syns jeg siden jeg ikke finner sånt i norske butikker;)

Hun har bursdag i morra og jeg har ikke kjøpt gave enda................... Tenkte på noe til ca 200, men aner ikke hva.........

Noen ideer på hva man kan finne på til helga da??? (ikke koste noe nei, heller ikke noe som inkluderer mannebein........gubben er hjemme neste helg!)

Kondolerer Tiny.

Tungt å miste noen nær selv om man "venter" det og selv om man faktisk mener at noen skal få slippe mer nå. Mistet morfar for 3 år siden etter at krefta spredte seg til hjernen........... Savner han enda, men jeg vet han ikke ville sitte "innelåst" i kroppen sin. Vi skulle kalt opp gutten etter han hvis ikke søs rakk det før meg;)

Skrevet

Hm, ja litt stille her i dag.

Jeg har vært en tur innom jobb, og slikt blir man sliten av så etter mat sovna jeg på sofaen. Holdt litt på med scrapping (bøkene til guttene vet dere) og vaska litt klær.

Da vi kjøpte sofa tok det to måneder før vi fikk den. Det skal sies at det var litt ekstra klusj med valg av trekk osv, men det var kjip venting. Er vel nesten bare ikea der man kan med seg hjem sofa på dagen, med mindre man kjøper en utstillingsmodell.

I dag har jeg på meg en vanlig topp. Den dekker ikke halve magen en gang... hehe. Jaja, er jo bare hjemme da (nei, hadde på meg noe annet da jeg var på jobb).

Kondolerer Tiny. Det er som 1D sier trist uansett. Det går nok samme veien med morfar, han har kreft flere steder i kroppen som sprer seg. Spent hvor lang tid det går.

1D: Vet ikke hva man kan finne på til helga. Vi skal ta en tur på 3-årsbursdag lørdag. Må finne på en gave... *gruble* Gavetips til søstern din? Hmm... et fint smykke eller noe sånt?

I morra er det fredag, og hva betyr det? Joda, ny tur til Ahus. Er spent på hvor store de har blitt. De overrasker meg hver gang. Tipper størsten kanskje har blitt 2.5 kg... nesten like stor som det jeg var 22. april 81.

Til slutt en stor klem til Molle som har hatt en litt stri dag :)

Skrevet

Har molle hatt stri dag?? Jeg klemmer i vei hvis ønskelig!!!!!!!

Skrevet

Tiny: kondolerer så mye sender en stor klem, det er trist og miste besteforeldre, selv om man også ser at det var det beste når de har blitt syke og gamle. Håper det går bra med deg

svanie: lykke til på kontroll jeg veide også2,5 kilo da jeg ble født 15 dager før termin.

molle klem stor klem til deg også håper det ordner seg.

1D Oskar ble født 2. august 2950 g og 49cm

og veier nå 5500 og er 8uker

Jeg er sliten i dag Oskar er så slimete i halsen og sover dårlig og det går ut over meg

mange klemmer fra meg

Skrevet

Tiny: Kondolerer med oldemoren din.

Har fått kjøpt oss dofa ja.. hehe.. eller sofa som vi andre liker å kalle det ;)

Fant en dritlekker 2 seter med sjeselong hos møbelringen i nittedal (som forøvrig lå på en gammel låve og vi måtte kreke oss opp 3 etasjer på en skranten låvetrapp. Men var egentlig ganske koselig der. De hadde faktisk sofaen på lager, så kunne få den med en gang hvis vi ville!! Joohooo!!

Men har bestilt den hjemkjørt til torsdag da, for den gamle sofaen blir hentet mandag kveld av nevøen min også skal vi male stua da tirsdag og onsdag, slik at det er klart til vidunderet kommer :))

Kostet 6000,- men når vi kom i kassa så skulle damen bare ha 4000,- av en eller annen merkelig grunn. Da var den plutselig på tilbud, men var ingen tilbudsplakat på den og den sto heller ikke i tilbudsavisen og den lå inne til fullpris på nettet... Men men, liker å spare 2000,- kr på sofakjøp jeg, så var jo bare hyggelig det :))

Mmmmm stratos er godt assa!!

I morra har jeg sendt gubben på fylletur til byen. Han har verdt kjempeflink hele svangerskapet og holdt stort sett holdt meg med selskap i helgene eller så har vi vært ute sammen. Men blir liksom ikke det samme å ta noen pils på byen når din gravide kone gjerne vil hjem i ett-tden om natta for da er hun trøtt.. :))

Så kommanderte han ut med kompisa, for å få drekka fra seg før arvingen kommer.

Skrevet

Hvordan gikk det hos jm cat?

Hvordan gikk det på ahus svanine?

Håpe Oskar blir bedre snart. Du får prøve å sove litt på dagtid. Joog fikk melding av deg. Litt stress så glemte helt å svare. Er lunch igjen til onsdag:)

Leit med oldemor Tiny. Godt for henne å slippe, men er alltid leit for de som er igjen uansett. Trøsteklem oversendt.

Takk for klemmer:) Stri dag ville si uten nett (helvetes nabo, noen som kjenner seg igjen??) og et barn som sov max 15 min. om gangen fra 14.00-22.30 Masse hyl og skrik. Årets siste fotballkamp for guttungen. I regnet. Med hylende barn. Satt halve kampen i bilen med puppen ute. Har det ikke ille, men var megett drittlei i går:) (og det gikk utover svanine..som vanlig.(sorry) )

1D..husker ikke hva du sa jeg og om jeg skulle kommentert noe. Snakka uansett masse med deg i går så da er det vel greit:)

SIMBAAAAAA!!!! (miss you)

Jo og må se å få planlaggt noe når 1d kommer. Vi bruker jo så lang tid og masse om og men før vi kommer frem til ting!

Skrevet

Jo det gikk bare bra hos jm. Alt var som det skulle. Etter litt klemming på magen så kunne jordmor si at babyen lå langt nede i bekkenet, men hodet hadde ikke festet seg enda. Hun trodde heller ikke at jeg ville få en liten baby, etter litt klemming og måling av magen.

Hmmm dritt naboer som "tar" nettet.. hmmm.. nei det har jeg aldri hørt om...

Skrevet

hihi den store magen din tror jeg resulterer i ei pyttelita supernusselig prinsesse:)

De sa jo at jeg kom til å få stor baby og, men han var da ganske gj.snitt. Han var faktisk like mange % under W somhan skulle vært over. (som er vanlig da) På ul tippet de ganske rett da.

Må få referat etter i kveld da;) Om du er våken når hankommer hjem da...

Skrevet

Er i morra han skal ut, hvis det var Mr T du tenkte på.. Han presiserer flere ganger ganske hardnakket at han bare skal bli brisen.. hehe.. tror nå han kommer hjem ganske drita jeg da :P

Jordmor sa ingenting om noen kjempebaby da, bare at hun ikke ble liten. Vi snakket litt om det at både mamma og bestemor fikk babyer mellom 4,2 og 4,7 kilo mens svigermor bare får sånn fislebabyer.. Og da sa jordmor etter sjekken at det ikke lå en liten baby i magen, men at hun foreløpig var normalt stor.

Men går jeg lenge over tiden, så hadde nok lille-snupp anlegg for å bli en liten bolle :))

Skrevet

Fislebabyr..hihi. Jammennå er han blitt ganske feit da, så da er det vel greit. (tenk å si noe sånt?!)

Mr.T: (ikke ofte det er en bolk til menn her inne)

Drekk nå mann!! Vitsen med å bli brisen? Ta deg ei kule du. slik at du blir dårlig dagen etter. Frister det ikke å rekka på en stund;) Nei men synes du skal ta'n ut jeg. Dersom noe skulle sette i gang er det sikkert bare kjekt at du ikke er edru. sykehus er lettere å takle i fylla. (I know. Don't ask)

Ja mente referat i morgen. Er fullt klar over at det ikke er lørdag i dag. Ja visst.

Tror snuppa deres blir bolle ganske kjapt om hun ikke er det når hun kommer ut. Fort a er over på fast føde skal du se bestemødre (og tanter fra Fetsund?) stapper i både lade og annet nams;)

Spist babb i dag. Angrer som bare det!! At jeg ikke kan lære. Stinker dritt av fingre, drøvtygger den der smaken og er småuggen i magen. Babb er ikke bra mat assa. Tror man må være full for å virkelig sette pris på en babb.

Skrevet

Oppgulp av babb i flere timer etterpå er ikke så digg nei.. Men i fylla er det så mye annet oppgulp i tillegg, så derfor er babb godt da :))

Nå ble vi litt nysgjerrig på sykehus i fylla ja... Mr T kommer nok ikke til å gi seg før han får halt historien ut av deg :))

Skrevet

hmm..la meg si det slik at platåsko, trapp og fyll ikke passer så bra sammen. Resultat->gips:(

Skrevet

Arrrghhh! For en dag! Tror jeg blir gaaaal... Får ta mer om det senere, bare kommentere litt først:

Herk: Jeg var ikke 2.5 kg, var litt tjukkere, 2.8, men det er er jo ikke så mye det heller. Kom drøye tre uker før tida. Hvor mye før var det Oskar kom egentlig? Gi han en godbedringsklem fra meg forresten. Jeg vet hvordan det er å være forkjøla. På Ahus i dag "Å, er du fortsatt forkjøla?" Det var visst blitt notert i journalen.

Cat: Grattis med sofa-dofa! Man skal ha bra flaks om man finner en som er på lager, og attpåtil ikke svindyr :-) Bra at det gikk fint hos jm, og ja, stratos er sjokoladen sin det! Ønsk Mr T god fyllekule fra meg!

Molait: Gikk da ikke ut over meg da. Er så flink å klage selv også, du skal få se senere i innlegget. Fikk faktisk litt lyst på kebab jeg da, vel det går sikkert over. Spiste sikkert dobbelt så mye middag som H i dag... så jeg har funnet ut at alt er mulig.

1D: du har ikke skrevet noe!

Simba???!!

Så var det meg.

Kortversjon:

- Crappy natt.

La meg sent etter å ha slarva med molle, og hengt opp klær etterpå. Trodde det skulle være lurt, men småttingene var superturbo, og jeg var oppe hver time. I sekstida fikk jeg ikke sove med en gang heller, vondt i ryggen, kynnere, tett i nesen, spark i magen, og begynte av alle ting å tenke på hvordan jeg skulle komme meg på helsestasjonen (!!! Ja, av alle ting) med de små på kontroll. Altså buss/bane, buss/gåtur, bil. Hvordan var det med heis? Går vogna inn? Herregud. Fikk sove litt igjen, med små pauser selvfølgelig, og sto opp litt før 10, kjempetrøtt.

-Turbomonstre

De har vært såå urolig i hele dag. Overalt. Store bølger over magen, oppe og nede, vondt! De sparker og vrir på seg kynnere så magen er konstant hard. Så jeg er kjempesliten, og har ikke opplevd det så ille hittil. Så nå lurer jeg på om det har blitt deres nye vane eller om det er tilfeldig. Venter på morradagen.

Det var egentlig det som var dumt. Ellers er det jo pent vær og alt sånn. Har tilbragt dagen i senga eller i sofaen, for jeg har vært halvdød i hele dag.

Men kom meg til kontroll da.

Har blitt skikkelig god til å komme meg ut av p-huset nå. Jeg har det visst fint (bt bra, urin neg, nesten ingen hevelser, men går opp i vekt så det holder (1.6 kg på ei uke ("men det er bare fint", sier jm))).

Ungene har det bra. Fortsatt godt med fostervann, de er fortsatt gutter, og de får den maten de skal ha. Var så søtt å se på tv2, får han drev og smatta med tunga ut og kosedrakk fostervann. Liksompusta så den lille magen gikk ut og inn *smelte*

Blir likevel irritert på at det er forskjellig lege hver gang. Det gjør at målingene blir forskjellige, sånn at det ser ut som at de nesten ikke har lagt på seg noe siden sist. Det er visstnok to forskjellige måter å måle hodet på osv. Hvorfor kan de ikke bare bli enige da??! Dagens vekt ble henholdsvis 2039 og 2350, som gir vekstavvik på -15% og -5%. Så lenge ikke forskjellen blir større enn 300 g er det visst greit. Blir det større forskjell, vil det være aktuelt å sette i gang... Men de vokser fint etter kurvene sine, har fine bevegelser og sånn. Tv1 ligger fortsatt langt nede i bekkenet, men er ikke festa.

Håper bare de skjerper seg litt sånn at jeg slipper å være så sykt sliten i morra også...

Det var dagens (lange) hjertesukk. Takk for meg.

Skrevet

Nå vet alle at jeg la meg sent takket være deg!!

Stussa på tv2... Leste TV2 jeg da. ..å se på tv2.. ganske logisk at du da mener konkurrenten til NRK. Leste ikke videre enn den setningen for ble opptatt av å forstå. Har aldri påstått at jeg er smart (bortsett fra stadig vekk)

Kjipern du har hatt slikt crappy døgn. Håpe det roer seg litt. Kunne jo komme i perioder. Tåler kynnersparkdritogmøkk dersom man vet det varer 1 time for så å ha pause i mange.

Hva skal man si...det blir nok ikke mye bedre, heller motsatt, men du er snart i mål nå:)

Har du prøvd det jeg sa om isbiter forresten??

Tror du får vogn inn i heis, om ikke sykt smal en da. Bil på første turen. Rekker ikke buss da for tv1 har driti i det du skal dra og tv2 spiste lengre enn planlagt++++ Kom inn i mest mulig rutine før du begynner på bussgreiene. (veeldig glad i bil jeg assa!) Buss bane vs gå? Spørs hvor langt det er å gå og hvor kaldt det er. Tror de har sjekket tvillinger på hs der før du kom :)

Håpe natten blir slik en natt skal være, fylt med søvn:)

(søvn? Hva fan er det??)

Skrevet

Æsj.. får bare ikke sove!! Gjesper og gaper og er sååååå trøtt, men sovnen vil bare ikke komme. Vært sånn en uke nå og det er så slitsomt!!! Jeg vil sove!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Heisann sveisann:)

Nåååå er jeg sliten........ Vi dro på bursdagsmiddag (og kake seff) til søs i går og det var så trivelig også bestemte vi oss for at vi skulle rett på Barnas hus (åpnet forrige uke i Trondheim skjønner dere) sammen med venninna vårres (som venter baby i okt.) i dag og da endte vi med å sove over hos søs...............dermed var jeg våken litt før vanlig "lørdagstid" og dagen har gått i ett!!!!!!!!!!

Sitter å venter på grandisen i ovenen (som dattera har fiksa, søte vennen) og håper jeg holder meg våken så lenge at jeg rekker spise;)

Jeg kjøpte MaxiCosi bilstol da, på tilbud............ 999,- i stede for 1599,-Ellers ble det lite, føler jeg må ha mer oversikt først;) Har jo endel vi kan låne/får også har jeg ikke lyst til å ta av heller.......blir sikkert nok på slutten;)

Snakka med svigermor i dag også, hun har så lyst til å handle da......men jeg tror ikke hun tør jeg altså..........hun er skikkelig usikker på hva jeg liker (og jeg tror hun syns jeg er litt nasi på hva jeg liker og ikke......) Jeg sa hun bare måtte handle det hun ville jeg, men hun venter til gutten kommer tror jeg!

Jeg var jo på UL i går også.....................

Hadde time kl 11.00..................kom inn 11.40...............

fikk 4 bilder av lillingen (spurte pent helt på starten siden vi bare fikk 2 dårlige på første UL). Disse var ok: profilbilder av hodet.....(jeg har lyst til å ha bilde av hele babyen min jeg........men han er kanskje for stor nå??? Dere lurer kanskje ikke på hvorfor svigermor tror jeg er nasi...hihi).

Videre så skulle hun jo gjøre målinger på om han vokser ok, og om nyrebekkenet fortsatt var forstørret....................... Lillingen hadde bestemt seg for ikke å samarbeide i det hele tatt og etter vel 30 min spurte hun om jeg kunne komme tilbake 12.45.......... Så jeg og søs gikk og spiste litt mens vi venta. Også hoppa jeg litt opp og ned etter å ha tissa:) Heldigvis fikk hun gjort målingene, og sa at jeg ikke skulle uroe meg noe nå heller, men at de vil at jeg skal inn igjen om 6 uker for å følge med.......... Syns det er greit at de passer på jeg, så vet vi ihvertfall hva som skjer der inne.

Flott med billig dofa da;) Og skikkelig dritt med dårlig med søvn!

Glemmer sikkert noen nå, beklager!

Skrevet

1D - jo jeg lurer litt på hvorfor du skulle være nazi... Mamma sier nemlig til meg at hun er redd for at jeg blir en nazi-mamma fordi jeg er så streng. Hmf.. bare fordi jeg mener at unger ikke har vondt av å høre og å gjøre det de blir bedt om uten hyl og skrik.

Vært på lørenskog storsenter i dag og fyyyyyy så mye biler. Vi måtte shoppe litt nye klær til gubben som nå er på fylla. Så kom snuppelura 2, den minste niesen min før vi alle 3 dro på mc donalds for middag. Så var det å kjøre gubben på forspill og så dro snuppelure 2 og jeg på Ikea (mye folk) også i butikken for å kjøpe godis og leie film og nå har vi endelig fått vælvet oss ned på sofaen med snop og film :)))

Har nemlig verdens nydeligste niese på 7 1/2 år som jeg har passet i ettermiddag.

Skrevet

Søvn er stadig oppe for tiden. Kan det ha noe å gjøre med at folk enten er høygravide eller har baby i hus tro?

Du nazi, vær glad du fikk nye bilder i det hele tatt! (men skjønner godt du vil ha av hele babyn jeg.) Bra alt er bra.

Barnevakt i kveld vi. Han er stor da, 11 år. Så vi skal bare sitte hjemme. Skal resten av godtfolket i kveld da? enn du cat? Sitter du der borte helt alene?

Edvard sover ENDELIG. Har stort sett surva fra kl 14. Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig å sove mer enn 10 min i slengen bare fordi det har blitt ettermiddag!

Ja og grattis med bra dofakjøp! (men synes ikke du skal la meg vente 4 uker før jeg får se hvor flink du har vært...)

Skrevet

Er nå barnevakt jeg, så sitter nå ikke alene. Har dessuten leid meg 2 chickflick filmer jeg skal se når snuppelure 2 reiser hjem. Du kan få komme å se når jeg har malt stuen og fått på plass sofaen og sånn. Skal jo ta badet også, men det har liksom ikke noe å si for helheten med stua og kjøkkenet.

Skrevet

Jeg mistenkes for å være nazi siden jeg også mener at barn kan høre etter uten sutring og gråt..................... (svigermor er litt redd for meg også tror jeg....jeg mener bare at jeg sier i fra om det som teller, og driter i alt annet;)

Jeg og dattera har leid årets-beste-film (hihi): The Perfect man med Hillary Duff............... Vilke skal du se Cat????

Vi har begynt å se filmen nå og jeg tror dette er en høydare...........

(takk for omtanke Molle;)

Skrevet

Jeg har leid stolthet og fordom og casanova, så får vi se da...

Er nok ganske like vi da, 1D. Jeg driter i det meste og sier i fra om det som bryr meg. Og sutring og surmuling har jeg nulltoleranse for. Så om det gjør meg til nazi, så får det heller bare være. Bedre å være nazi enn en etterdiltende dott mener nå jeg :))

Skrevet

Dattera kom med stolthet og fordom hun også.................. måtte forklare henne at den faktisk bare inneholder mennesker som går eller sitter men de prater rart;) Derfor Hillery Duff;)

Skrevet

Huff, betyr det at jeg har leid et dritkjedelig film det da eller??? Hadde vært typisk min flaks :))

Skrevet

Filmen er hakket bedre for oss som faktisk skjønner engelsk!

(mer enn hei og ha det)

Også er det noe eget med Mr. Darcy:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...