Molait Skrevet 26. september 2006 Forfatter #51 Skrevet 26. september 2006 Jammen hvem føler behov for å lyve på seg en baby?? Og dessuten kan dette bevises i senere tid. Babyn må jo være der ved evt. besøk. at du har bakt kan ikke i senere tid bevises ved annet enn at dette lir servert. Da er vi igjen tilbake til -har du bakt selv-? Grunnen til denne diskusjonen er ta det har oppstått tvil vedrørende din påstand. Dette vil bli en ord mot ord sak, så mitt forslag er at ved neste tilfelle dokumenterer du dine påstander bedre. Ja du har dusja..og med såpe (flink pike) men har du husket søpla da? Er og sterkt infisert med fluefaenskap for tiden!! Skal ta å plante om et par planter for mistenker råtten jord. Og stikke fyrstikker oppi. Litt kjipern om de blomstene jeg har er de som ikke tåler salmiak. Hadde vært typisk forresten. Og hvor er disse pikkene??? syd?
_svana_ Skrevet 26. september 2006 #52 Skrevet 26. september 2006 Du og disse fluene dine Cat... vet ikke hva jeg skal si. Har vært nede i byen i dag. Slitsomme greier. Men fikk kjøpt det jeg skulle + litt til. Målet for turen var noen langarmede bodyer i str 50. Hadde bare én fra før, og det er jo litt kjipt å måtte dele på den. På HM fikk jeg tvillingsspørsmålet igjen. Litt rart, men det var vel fordi jeg kjøpte fire bodyer. "Så heldig du er!", sa dama i kassa. Litt bedre enn "stakkars deg!" som jeg fikk høre sist gang. Tross alt. Klarte selvfølgelig ikke holde meg til bare bodyer. Tok en tur innom Exit, og der har de jo så mye søtt. Måtte bare kjøpt to knalltøffe snekkerbukser med tilhørende bodyer i størrelse stor (68). Så nå kan de bare vokse og glede seg :-) Var innom Kremmerhuset og kjøpte lys, var sannelig nok framsynt nok til å ta med fire lilla. Tenker at innkjøpt av adventslys ikke er det jeg tenker mest på når den tida nærmer seg :-) 10 poeng til meg. I natt var jeg oppe 7 ganger, men fikk til gjengjeld sove med en gang så det var verdt det!
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. september 2006 #53 Skrevet 26. september 2006 Veit ikke hvor disse pikkene befinner seg sånn helt eksakt jeg.. er Tiny sin ide dette her. Men lurer på om det ikke er syd ja.. ved babyshopen borti der. For min del kunne vi bare tatt Køh en gang til så jeg kunne prøvd den bakte poteten der ) Jammen var du fremsynt med tanke på adventslys, Svanine! Må si jeg er imponert!!
Molait Skrevet 26. september 2006 Forfatter #54 Skrevet 26. september 2006 Ikke for å få skryt, men jeg har allerede begynt på julegavene jeg. lila lys har jeg igjen fra i fjor. Veldig lurt svana, for i slutten av nov. virker det som alle er utsolgt for lilla. Turkis blir ikke helt det samme... Litt av grunnen til gaveinnkjøp er at det blir dåp 19. En bursdag 16 og en 19. (nov.) Bursdag: 1/12, 20/12 5x23/12 (skal alle poppe denne datoen for a?!) og da alle julegavene. Jeg har ikke råd til det på 1-2 mnd. Alt er nære familie (+1nær venn) så kan liksom ikke bare legge en 50-lapp i en konv. Er i tilegg 2 til som har bursdag 23/12 i familien, men pleier ikke kjøpe der (heldigvis!!) Og så kommer det en til27/12 ja, hadde glemt den. SUKK!! Du kunne tenke deg poteta ja? skal ikke anbelfale noe jeg;) Men kunne godt tenkt meg pikkene(hmm) for skal en tur innom sportshuset lell. Tiny, hvor er pikkene?? I dag ringte vi å inv. oss selv på middag til svigers. Klart du er heldig!! Skal innrømme at tvillinger ikke frister med tanke på våk og skrik, men herregud..er da ikke så mye av livet det da. Tenk å få TO nydelige små skapninger å kose seg med! Så fort du er innkjørt på rutiner(ikke at babyr vet hva det er!!!) og sånn så skal du se det blir så kos atte:) Gleder meg selv jeg:D (skal nemlig bli tvillingtante jeg shø)
♥Tiny Skrevet 26. september 2006 #55 Skrevet 26. september 2006 Pikkene ligger på hjørnet vel... Skjønte dere ikke det dere da??? Ligger nesten ved inngangen til stasjonen på sydsiden.. Skjønte dere det nå da? Klokka når skulle vi møtes da? 12? Kan ta flere lunsjdater vi vøtt Cat, så kan du få denna pottiten din også Middag hos sviger er bra, har invitert oss selv på middag hos mamma og pappa imorgen jeg, er så lettvint atte Får svare mer etterpå... noen roper etter maaaaaaaaaaat nååååååååå!!!!!!!!! hihi...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. september 2006 #56 Skrevet 26. september 2006 Det heter PIKENE, må alle gni det inn at jeg hadde en ærlig trykkleif eller ) Ja, men da sier vi klokken 12 på PIKENE på hjørnet da, jenter. Jeg skal i banken og låne litt mer pæng til oppussing, men regner med å være ferdig til da, for skal være der halv elleve. Vi spiste medisterkaker i brun saus, poteter og surkål til middag vi. Men skal en tur til svigers nå, siden svigermor har bursdag i dag.
*1D* Skrevet 26. september 2006 #57 Skrevet 26. september 2006 Skal ta å plante om et par planter ....................(hvor mange planter er det til da?) hihi Jeg nekter å fortsette diskusjonen om bolle eller ikke bolle:) Fårikål til middag tredje dagen på rad;) (det er såååå godt, men ingen andre i familien liker det og da må jeg spise hele kasserollen alene) Skal ikke kommentere piker kontra pikker i dette innlegget;)
♥Tiny Skrevet 26. september 2006 #58 Skrevet 26. september 2006 Da har snuppa lagt seg Svanine: Bare hyggelig! Regner med at vi blir invitert på besøk snart så vi kan beskue og skryte litt av den fantasifulle, egenskapte kunsten din?? Men sånn stoff stiftet på plate med feks en ramme på (eller uten) er uten tvil ganske dekorativt synes jeg!! Blir liksom litt personlig. Jeg har heller ikke Simbamamma på msn, så det er vel flere av oss. Grattis med under 100 1D!!! Og en hel kilo er da bra det!! Det spirer og gror inni magen din!! (og med boller og sånn som føde, lider han nok ingen nød der inne.. hihi..) Fluer er noe dritt!!!!! Du får skrubbe hele leiligheten, potte om alle planter.. Kanskje det hjelper da??? Nei, jeg har vel ingen tips jeg hvis du allerede har prøvd alle fra forrige runde? Gratulerer enda en gang Simbamamma!!! Håper alt er bra med den nye sjefen og at han er snill med både mamman og pappan sin Så flinke dere er som har begynt å tenke på jula allerede da.. Synes det egentlig er litt lenge til, men tror det hadde vært lurt å tenke på hva man skal gi... Har jo kommet frem til en kanskje gave til besteforelde da Har kjøpt sånn støpesett på nettet med ramme, og skal prøve å støpe imorgen.. Hvis det blir bra er det en bankers julegave Og ja, Cat... Vi bare MÅ gni det inn!!!!!!!!! hihi....
_svana_ Skrevet 26. september 2006 #59 Skrevet 26. september 2006 Ja, det gjenstår det vel bare å ønske dere lykke til på lunsjdaten i morra da. Jeg er faktisk den eneste (tror jeg) som ikke har kommentert navnet på stedet. Du har vel fått med deg det, Cat? Godt at det ikke bare var meg som ikke hadde simba på msn *følermeglittmindreuttafornå* -- kynnerpause --- "Den fantasifulle, egenskapte kunsten din" - du får det til å høres så fint ut Tiny! Dere er forresten velkommen på besøk når som helst, men som jeg sa til Molle er det greit å si fra først. Det kan jo hende at jeg (mot formodning) er ute av huset. Selv om det blir mindre og mindre av denslags etterhvert nå. Har jeg nevnt at jeg er stor og tung og at folk stirrer på meg??! Kan vel ikke si at jeg har begynt å tenke på jula, har ikke kjøpt en eneste gave. Men adventslysene er i allfall en begynnelse, og jeg er stolt av det :-) Grattis med tosiffer 1D. Jeg har 45 dager igjen (eller egentlig sikkert mye mindre... *grøss*).... .... Er jeg klar for dette da? Jeg har jo ikke engang 1 barn og så skal jeg ha 2??! Kanskje jeg skulle droppet den moseteen altså... ...
Molait Skrevet 26. september 2006 Forfatter #60 Skrevet 26. september 2006 Seriøst? Var det ikke meningen? Trodde du skrev pikkene for å være "morsom" jeg. Derfor jeg fortsatte. Eller gjorde du kanskje det? Meeen, om du er på andre siden av ls så kan vi møtes der. Bare tenkte på at du med BL ikke skulle gå så mye. Jeg har linsekontroll 13.45 ved siden av J&H, så kan godt ta der for min del og pikkene neste gang. Men ikke noe prob. å ta der nå heller assa, har bil:) Bare tenkte hvis du har avtale borti der før lunch og jeg etter så kanskje like greit å holde seg der. Plante om planter = 2. Man blir aldri klar for 1,2 eller 3 barn nten det er første andre eller tredje eller eller....men mosete er sterke saker det assa. Bare se på meg og cat. Nok å lukte på boksen! ååååå slutt å grin!! uff stakkars, men sliten i hodet!
Molait Skrevet 26. september 2006 Forfatter #61 Skrevet 26. september 2006 Sukkervann hjalp. Håpe det hjelper ut resten av natten:) Jo og tenkte på det, blir det bare oss? Ser ingen har skrevet etter at jeg skrev sist(på treffsidene). Litt sent å poste ut noe nå kanskje. Hadde vært koselig å hilse på tihi-babyn og. Og emil. men kan ta lunch uka etter og jeg:D
Herkules Skrevet 26. september 2006 #62 Skrevet 26. september 2006 så mye morro det var å lese er da. Jeg har faktisk best nett kontakt på soverommet derfor kun et sent innlegg fra meg, som tidligere nevnt hacker jeg også nett av nabon. Tråløst og litt lite kontakt Gratulerer Simba med gutten her også GRATULERER! Husker ikke om du viste at det var gutt du skulle få? Har vært på ofisiell helse kontroll idag. og min gode gutt veide i dag 5500 (dette med bleie som viste seg å være god og full) Lengde 55 altså krympet 2 cm fra torsdag, HS valgte derfor å si at han var 57 cm hattestørrelse 39,1 cm Siden pappaen er sykemeldt så fikk jo han også blitt med da det var hyggelig. Hvordan funker sukkervann forresten? Skal på møte i helgen på Gardermoen skal bo på hotell og Pappan er jo hjelpesløs så her må hele familien være med 1D hva jobber mannen din med? Jeg tror du har bakt jeg altså. Gratulerer med under 100 I dag har jeg kjefta på dama på menighetskontoret vi har fått veldig få alternativer i forhold til dåp og nå viser det seg at det er fullt. Hallo som nevnt tidligere så forstårjeg ikke dette! Kirker vil ikke ha besøk så flinke dere er julelanlegging ja, jeg skal finne på noe til manne min han har bursdag på fredag NOEN GODE FORSLAG? God natt
Molait Skrevet 26. september 2006 Forfatter #63 Skrevet 26. september 2006 Sukkervann: Hjelper luft ut. Virker smertestillende. Kan ikke gis forebyggende. Gis ved magesmerter. kok 1 dl. vann. Rør ut 15ml sukker (kan bruke nærmere 20 om ille) Avkjøl. gi 2ml til baby. (muligens mer ti lstørre beby'r, dette er vel snakk om 0-3mnd. Gis med skje eller sprøyte. Sprut da litt og litt inn i munnviken. Ikke farlig å gi og kan gis flere ganger på en kveld. Edvard roer seg som regel en del av det. Funker noen ganger ihvertfall. Og han blir rolig når han får det. Ligger å sutter på sprøyta:)) Koser seg. Synes det er greit å gi noe "naturlig". Møte? Hva for møte skal du på der da? midt i barselperm? (om man får spørre) Dersom du kjeder deg på formiddagen i morgen herk kan du jo møte oss for lunch? Ligger like ved varemessa. Du har jo nr. mitt så kan guide deg jeg:) Lett å parkere(og garantert plass) evt om du reiser kollektivt, stedet ligger PÅ togstasjonen og ved siden av busssentralen. Hadde vært koselig om du tok deg en tur, og må få titte på Oskar snart. (før han krymper helt bort..hehe) Tips til gave får komme i morgen.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. september 2006 #64 Skrevet 26. september 2006 Men jeg har bil i morgen Molle, så får meg er det forsåvidt det samme hvor vi møtes. Og nei, det med pikkene var ikke med vilje. En helt ærlig trykkleif jeg føler meg ganske mobbet for (unntatt av svanine da, som er snilll).
Molait Skrevet 26. september 2006 Forfatter #65 Skrevet 26. september 2006 Men så kult at vi bare fortsatte å skrive pikkene da, uten gjeip eller smil eller noe. haha, festlig. Trodde du skrev det for kødd jeg. Jaja blir vel bare pikkene på hjørnet franå av M kjører meg for han skal inn til helvete (les ikea) så samme for meg og. da tror jeg vi bare sier PPH el? Og skulle noen andre dit? Tiny snakket om det. Nei får vel køye...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. september 2006 #66 Skrevet 26. september 2006 Ikke vet jeg hvem som skal dit.. men hadde nå tenkt å dra meg selv dit ca klokken 12 ) PPH var en fin forkortelse ja.. ) Straks køye jeg også..
Herkules Skrevet 27. september 2006 #68 Skrevet 27. september 2006 Hei skulle bare si at jeg ikke rekker noe kafebesøk i dag, må ordne noe sånne pass ol kommer sterkere tilbake senere noen som kan noe om bæresjal her?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2006 #69 Skrevet 27. september 2006 Tiny, Molait og Herkules. Dere er jo allerede erfarne mødre. Har dere noe tips å dele med oss ventende? Hva slags vogner har dere valgt, og fornøyd med de? Tar i mot alt av gode råd.
_svana_ Skrevet 27. september 2006 #70 Skrevet 27. september 2006 Jeg er ingen erfaren mor, men jeg har bakt brød i dag! Ingenting er som lukten av nystekt brød...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. september 2006 #71 Skrevet 27. september 2006 Takk for koselig lunsj )) Og så flink du er, Svanine!!
_svana_ Skrevet 27. september 2006 #72 Skrevet 27. september 2006 Kanskje vi bare skal kalle tråden "svanines skrytetråd". Føler ikke at jeg gjør annet... hihi.. altså, gjør husmorting, skriver om det, og fisker etter skryt ;-) Flott at dere hadde koselig lunsj!
♥Tiny Skrevet 27. september 2006 #73 Skrevet 27. september 2006 Takker for en koselig lunsj!!!!! Er så kos å lunsje med dere altså Etter lunsjen dro vi rett til mamma og pappa og ble der til middag Hakke gjort en dritt idag egentlig jeg.. Bare blitt vartet opp egentlig!!! Deilig! Til Anonym: Hvorfor anonym egentlig?? Jo, jeg har emmaljunga edge duo kombi vogn og er super fornøyd med den!! Den er stor, men kan være litt tung og er stor når man legger den sammen, men elsker utseende på den!!! Et tips: kjøp emmaljunga i sverige, den er billigere der Noen flere tips? -Ha nok gulpekluter -ha med Purelan på sykehuset (puppekrem) og ammeinnlegg til melka kommer (når den kommer, så KOMMER den big time!!!) -Ikke kjøp altfor mye, for man trenger ikke alt som er fint og flott. Kjøp etterhvert som du trenger. Det du trenger er egentlig en vogn, noe å sove i og med, stellested, noen klær (man får endel når man har barselbesøk), bleier og stelleprodukter (sinksalve og badeolje) Så du er ute å fisker etter mer skryt svanine!!! hehe... regner du kanskje med at det ikke blir mye skryt av huslige sysler etter fødselen??
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 27. september 2006 #74 Skrevet 27. september 2006 Du er ikke så verst å lunsje med du heller, Tiny Gleder meg til vi skal ta den byturen på JH jeg... hehe.. kan nok bli artig ja med melkespreng og lav alkoholterskel ) Dritt assa.. var og skulle kjøpe sofa i dag, men er jo ingen som har sofa på lager!! Må vente til midten av november og sånn jo!! Har ikke tid til det, for vil ha den i løpet av en uke eller to!!! Har en "reservesofa" på Living da, som er på lager, men er jo egentlig ikke den vi vil ha. Men får se hva vi gjør. Bæsj!! Nei, skal snart finne køya jeg. Sovnet ikke før nærmere klokka tre i natt og var oppe igjen før sju, så er egentlig litt trøtt. Håper å slukne fort!!!
*1D* Skrevet 27. september 2006 #75 Skrevet 27. september 2006 Da er jeg hjemme og har sendt barnevakta på dør;) (ei jente jeg jobber med som er snill som sommerdagen er lang! Hun har laget mat og ryddet hus og vasket kopper og jeg aner ikke alt jeg....ikke ville hun ha penger for det heller!!!! Trodde ikke sånne mennesker fantes legner jeg...Nesten så jeg gråt! Hva skal jeg finne på som takk da?????????????????) Jeg tror på at Svanine har bakt brød jeg:) Og takk Herkules for at du tror på at jeg baker boller! Jeg vurderer dette med kanelsnurrer til helga da...vi får se om jeg husker å kjøpe sukker og mel;) Har vært på foreldremøte fra helvete i kveld.................. Skolen holder på med nybygging av HELE skolen, og har derfor alle elevene i bare halve bygget mens de bygger den nye skolen. I tillegg så er det noe så flott som "kunnskapsløftet" som skal gjennomføres, dette fører jo til splitting av gamle klasser og forandringer i hvordan dagen er lagt opp......... Alt dette ER stressende og nytt og det tar tid og skolen har dessverre IKKE vært flinke nok til å innformere, MEN det går jo for faen ann å tenke litt selv for foreldrene også da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De startet med et system som de trodde skulle fungere, men det gjorde det IKKE, dermed måtte de gjøre forandringer i forhold til hvordan de bruker klasserommene og dermed er foreldrene helt sikre på at siden DE ikke vet og skjønner alt så kan jo ungene UMULIG ha fått med seg noe som helst og lærerne kan jo ikke holde styr på elevene i alt dette kaoset...............osv...osv....osv...... Hvis ungen din griner hver dag og ikke vil på skolen så MÅ DU SI I FRA til læreren og hvis du ikke vet hvem læreren er så må du finne det ut!!!!!!! (jeg skjønner ikke hva som er så vanskelig med det jeg da......................) Dette skulle de 5 det gjalt selvfølgelig diskutere i 2 TIMER i et bittelite rom uten aircondisjon med 90 foreldre (hvor halvparten, deriblant meg egentlig er ganske fornøyd med det nye systemet og egetnlig bare ville hjem siden vi skjønner hva skolen streber etter, selv om de ikke er helt i mål enda)................ Da er jeg litt roligere;) Jeg blir bare så frustret når menesker mener de innehar så mye kunnskaper(bruker flotte uttrykk og fraser), men ikke klarer å ta til seg hva som blir fortalt........... Jeg har spist endafler av de deilige bollene mine;) Lurer på om noen gidder å fortelle meg detaljene om Oskar igjen jeg altså.....har ikke skrevet inn han på kalenderen min skjønner dere....... så han mangler blandt trådbabyene:( Holder med dato, klokkeslett, lengde og vekt;) Skryter litt av alle her inne jeg da;) Dere er noen goinger hele gjengen;) Nå skal jeg se om jeg finner senga før klokka blir mye mer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå