Gå til innhold

:o) TRÅDEN (o:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da fikk jeg endelig skrevet ned historien min jeg og. Og lang en ble det også.

Mandag 21/8 gikk proppen. Småblødde litt frem til fødselen etter det.

Onsdag 23/8 var jeg ute å handlet med mor. Hun kommenterte ansiktet mitt. Så hovent liksom, og leppene. Hun hadde alrdri hørt om fødeansikt, men tydligvis dette jeg hadde for var slik folk beskriver det. Og med hvit linje rundt leppene. Var utrolig sliten denne dagen. Helt skjelven og rar i kroppen.

Regnet med at det ble fødsel dagen etter og gledet meg til å sove ordentlig ut og godt utover morgnen. Jadda!!! Svigerfar ringer kl 04.00!!! og spør om vi er på sykehuset??!! Sansynligvis har svigermor lirt av seg noe i halvsøvne om at nå er det snart i gang (proppen hadde jo gått)Han jobber skift, så var på vei til jobb. Men altså hallo, hadde jeg liggi å trøkka så hadde da vel ingen tatt tlf uansett. Så hvorfor ringe?!

Kjente ikke noen rier da. Helt ærlig husker jeg ikke når jeg kjente første ri. Husker ikke første ri engang:) I 9-10 tiden var det iaf i gang.Kjente dem godt, men var ikke regelmessige og varte for kort. Tok seg opp utover dagen. Jeg vasket hus så det stod etter. Orket ikke gå å vente på neste ri. Skrubba som en gal mellom hver ri, prøvde liksom å rekke mest mulig i mellom:) Så jeg har da vasket do med rier. Det vanskligste var å holde maska ovenfor sønnen på 8 år. Greit det er en del av livet men ikke ok å se mamman sin ha så vondt. Prøvde å svare ham midt i vondter, jammen ikke lett.

Fikk tatt en dusj og spist mat. Mor hadde laget gryterett. Spiste 3 store porsjoner. Pakket oss ut i bilen rundt 18.15. Da var det 2-3 min imellom og de varte i 50-60 sek. Mor hadde helt hetta. 5 rier på vei til sykehuset (tar 15-20 min) Fikk masse kjeft fordi jeg hadde ventet for lenge..hehe. Gadd ikke bli sendt hjem så var hjemme lengst mulig.

Jepp, første kontroll kl 19.00 --> 4cm. (woho) JM var virkelig en babuska!! Godt over 50 år og så ut som en ..ja.. en russisk bestemor. Blanding av det og russisk kulestøter e.l. Snakket noe gebrokkent. Bein i nesa på hu for å si det sånn:) Ba om klyx. JM sa det ikke var så mange som ville ha det lenger. Jeg informerte henne om at jeg ikke ville bæsje på henne. Da flirte hun og så faktisk noe takknemelig ut:)) Teite de nye badene for doen er helt åpen i rommet liskom. Ikke eget rom som før. Jagde alle ut mens jeg bommelommet. Sambo snakket med naboen som tilfeldigvis var på visning. Møte naboen i naborommet..oddsa for det a?!

Ringte cat. (ja ikke mens jeg bommelommet da)

Lå med scanning og jm spurte om jeg ville ha epidural. Jeg var fortsatt litt tøff i trynet og sa at jeg var usikker. (da fikk jeg jo ikke badet eller gått rundt eller noe og tenk om det skulle vare i en evighet) Hun gikk ut en tur. Hadde to reier. Da hun kom tilbake skulle jeg ha epidural ja!!! Inn på fødestue. Vente på lege. Sette epi. AU!! Kjente ikke noe sist, men nå var det vondt. Og så stakk han feil helt på slutten og traff en blodåre. Begynne på nytt!! Mer AU! Og så strieka fan meg utstyret!! Men han fant på en eller annen løsning med noen deler og fikk åpning på slangen. Før han gikk så jeg med , et sikkert flårete smil, "du må gjøre mange damer glade".... HIMMELEN!!!

(han ble litt brydd og mumlet noe om ja her inne kanskje..hihi)

Kjente bare såvidt at riene var der. digg. Fikk slappet av. Dempet belysning, rolig og fin stemning. Satt å snakket med sambo og jm. Riene dabbet av og fikk drypp. Jm kunne ikke ta vannet for hodet var for langt opp. (ikke festet) Ved 7-8 cm. skulle hun ta det. 22.00=7cm. Jm litt frustrert for hodet lå nå enda lenger opp. (hvor i alle hadde han tenkt han skulle komme ut tro??) JM skulle snart av vakt. Spurte henne om det ble 24. eller 25. babyn kom. 25. mente hun. Klokka var da 22.30. 15 min senere kunne jeg informere henne om at nå skal jeg enten føde eller bæsje. Hun så på meg en stund (virket som om hun ikke trodde på meg) og undersøkte meg. Hun ba meg kjenne. Ikke visste jeg hva jeg skulle kjenne på, men da hang det en stor vannfylt "bobble" ut av meg. Liiiite ekkelt å kjenne på.

Jm stakk hodet ut og sa at noen fra neste skift måtte komme. Jeg kjente pressinga bygge seg opp. Ikke vondt egentlig, bare trykk på en måte. Jm stikker hodet ut på nytt og sier litt irritert "hvis noen skal ta imot denne babyn må de komme NÅ!! Tok ikke lang tid før det kom noen da..hehe. Da barnepleieren kom inn fikk jeg en blanding av Oh noo!! og iiiik!! Det var jo såklart kjentfolk og der lå jeg å sprika. Greit de er vant til å se slikt men alikevel da. Etterhvert syntes jeg bare det var betryggende med kjentfolk der. Jm som tok imot var svensk og kjemesøt. Min første jm ble ut fødselen. Vannet ble tatt og 10cm -> press i vei. Hadde første jm på en side og sambo på den andre. Lå i senga og fikk slike bøyler. Tok tak i håndtaket og presset i vei. Presset i 20 min. Sambo hjalp fint til og måtte flere ganger (midt i pressrier) be ham slutte å mose hånda mi!!

Trodde seriøst hele dåsa skulle revne da hodet var på vei ut. Og da jeg kjente at en ri holdt på å dø ut med hodet halvveis ute fikk jeg nesten panikk. Skulle jeg ligge her med hodet der og de smertene og bare vente på neste ri??!! Fy f å vondt det var!! Kjefta på jm for at hun klorte meg. Hun hjalp til å strekke meg ut med fingerne. Men der hun "klorte" meg var hun ikke i nærhetn av..hehe. Kjente etter da..hehe..masse hår:) Tok to press til og så var han ute. (ble bedt om å holde igjen på den ene)

Ventet på å få ham på magen. Satte meg litt opp og kikket. Han hadde fått navlestrengen rundt halsen. Han var blå og kritthvit på kroppen. Ting skjedde kjapt etter det. Tok ikke lange stunden, men for oss føltes det som en hel evighet. Barnepleier tok prøver av navlestrengen og løp ut og løp inn igjen med slik trille med alt utstyr på og kom løpende med oksygenmaske str. bitteliten. Jm klasket på ham og blåste ham noen ganger i ansiktet. Var alt som skulle til for da kom det små knyst og etterhvert skrik. Prøvene var fine og han fikk full score på poengene etter 5 min. Utrolig hvor mye man rekker å tenke på så kort tid. Og utrolig hvor fort de får tilbake fargen sin.

Måtte sy litt. Mest pynt som jm sa. Hadde skrubbsår (altså sprukket hud) der hun "klorte"meg. Ikke rart det var vondt!! Bedøvesen funket ikke så bra og da hun sydde gjennom gammelt arrvev (der jeg sydde sist) var det massivtdritvondt!

Både sambo og jeg er veldig fornøyd med fødselen og synes det var en fin opplevelse. Alt var rolig, dempet lys, behagelig steminig, og alt fungerte så bra. Fikk ikke badet eller alt annet jeg hadde tenkt å gjøre, men var ikke noe savn. Var sabla vondt men "døde" ingen ganger denne gangen :)

Edvard var 50cm, 3770g og 35 rundt hodet, og vi var foreldre til de to nydligste guttene i heeele verden:)

(Han skal nå få et dobbeltnavn, men hvilket har vi ikke blitt helt enige om enda:) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempekjempekjempefint å endelig få lese fødselshistorien din!

Synes det høres ut som en fin fødsel jeg :-)

Også ble det Edvard da, kjempefint navn! *smelte*

Skrevet

William fikk lov til å være med å bestemme. Tror han synes det var kjekt å fa "ha noe å si". Og han likte joikke Julian og synes Edvard var kjempefint. Litt diskusjon på hva hele navnet hans blir, men skal i hovesak bruke Edvard:)

Litt rart. Å bruke navnet. Litt fremmed men samtidig ikke. Blir mer identitet på ham. Lille Hottentotten min:)

Da har den endelig kommet Tiny:) Ville ha klart navnet før jeg postet den serru.

Hmm..skulle jo lilksom sende deg melding da cat, men det ble helt borte. Tenkte på det før i dag. jaja, får sende en nå da, så du ikke føler deg så veldig snytt:)

Skrevet

Jo det jeg skulle. Ny greie.

http://www.barnimagen.com/forum/thread/6275623

Slik. Nå er det lettere å finne gamle tråder. For hver nye tråd vi lvi kopiere alle de andre inn. Og lettere dersom forrige tråd skulle skli langt bak og noen ikke har oppdatert seg der:)

Skrevet

FyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jeg hadde skrevet langt og innholdsrikt svar............................og hva skjer............datan klikker og ikke en dritt blir igjen!!!!!!!!!!!!!!

*tenker på simba*

Resten tar jeg i morra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Så fin fødselshistorie som vi endelig fikk lese :) flott navn på gutten. Hadde ingen ide om hva han skulle hete jeg, men gutten fikk jo et ordentlig navn til slutt.

Luringen du klarte jo til og med å få startet ny tråd med historien også (cat fikk bare lurt deg en gang liksom)

1940 gram. Jeg bukker og takker herved for en gris og en tenkende ånd- en fult forståelig gave?

bomma jo litt på 2ern men om du bytter om tallene (i midten)så blir det jammen meg nære det og hihi - er litt tallidiot - glad i tall hehe

Si til kynneren at du tar å bankern om en ikke gir seg Svanie

-------------------------------

Skal dere finne på noe lurt på barseltreff dere eller Tiny er det ok folk? gamle eller? Jeg vil også ri!!

babanam kevalam ; tror du klarer deg fint jeg. hadde ikke ammebh innlegg balje mm jeg heller. Det eneste som jeg er litt glad for at jeg faktisk hadde kjøpt var kluter - hadde ikke det fra før og det går unna med det.

Måtte shoppe klær etter at han var født

Frivillig blakk hihi litt sånn Mor Theresa eller Jesus eller noe det?

Ja hva er gaven a cat? Har ikke fått noen gave jeg ei heller gitt noen.sånn gave

"Vet dere hva bokstavene i IKEA står for? Svar: Helvete!!"

Som jeg skulle sagt det selv!!! Var ikke langt unna det jeg hadde tenkt å svare her i sted helt til jeg glemte alt jeg skulle svare da

Molle: er det ikke fler som bor der du bor siden dere bare er 4 på barseltreff?

Godbedring er ønsket videre takk bringes tilbake

.

Ja glemte jo å skrive vekta ja gutten min veier ikke mindre enn 5300 - ikke gæærnt!!!

dust han med sofaen ja liggern på finn igjen nå da eller måletedenfrem

Tilbake til krokanis diskusjonen, får fremme mitt syn engang til da: liker daim is jeg spiste det i går og krokanis forleden

er litt misunnelig på deg meg flere timer med leven i magen- hadde aldri det jeg:(

Tvillingene til hun på barselteffet veide over 3 kilo begge to

Nå er jeg sliten etter å ha stelt med hele min syke/skadede/hjelpesløse familie

Skrevet

hihi...alt kommer nok i hus til slutt. ;O) frivillig blakk i betydning at vi har litt under to tusen å leve for frem til midten/slutten av oktober. vi har jo nett flyttet inn i ny leilighet og plutselig var det reginger for 24tusen som lå til betaling..(en seng utgjorde store deler av regningen og den er vel verdt det! )

inatt hadde jeg noe veldig rart, og tenkte om en eller noen av dere kanskje har hatt det samme? det gjorde helt sykt vondt under venstre ribben. først konstant og så kom og gikk det i tak. jeg tenkte flørst det var lungesidene som gnisset mot hverandre, men sambo sa at lungene er lenger opp,og det kan han jo ha rett i. det gjorde vondt i kanskje to timer og jeg var nesten på vei for å ringe noen å høre, da det gikk over. jeg tror nemlig at hvis ting gjør vondt, gjelder det bare å vente lenge nok, så gir det seg..innså i natt at det ikke gjelder når man har en liten baby ombord..

var innom tanker som morkakesvikt og infarkt, og jeg er ikke en hysterisk person, så jeg ble skremt av meg selv. og tenker at det er jammen godt det bare er 6 uker til termin..

tro kan som kjent flytte fjell så jeg ahr hele veien tenkt at jeg skal føde en annen dato enn termin, så jeg gleder meg til å se om det funker. i realiteten bør det jo ikke funke. men da hadde jeg hadde gyldig grunn til å slippe muntlig eksamen..

ha en strålende dag alle sammen!

Skrevet

Nå bor jeg i Fet, ikke Oslo eller folkerike kommuner som Skedso eller Rælingen. Og er mange her, men kanskje ikke fler som har så små/store baby'r. Naboen fikk nå for en uke siden, men hun kommer vel da med på neste. De prøver vel at de er mest mulig jevne i alder. Ja og er delt på brua. For dere som ikke er kjent er det en lang bru over Glomma. De på den andre siden har annen jm og da andre gruper. Den andre siden er mer folksom:) Her er det mest spredde eneboliger mellom bondegårdene. Nei da er ikke så ille, men vi er ikke så veldig mange 1000 i Fet da. Vi var 6 med William tror jeg. Og da var det et tvillingpar der og, så 7 baby'r den gangen.

Kunne godt vært litt fler. Større sansynlighet for at man liker noen av dem:) Ellers har jeg ordnet meg en egen barselgruppe jeg. Litt spredning i alder og bosted, men alle de er sikkert mye kulere enn de på hs. (for de som nå var litt trege snaker jeg da om cat, tiny og svanine)

Kluter? Bruker engangs jeg assa. Gjorde ikke det sist. Det er sååå digg å slippe vaska og bare kunne kaste dem. De i gule pakninger synes jeg er bra. Får kjøpt dem på blant annet Rudo. Tror på fru Lyng og (men der er det meste så dyrt). Får kjøpt 3 pk. til rundt 100,-. Jeg har igjen en hel del av første pakka enda. Bruker gladelig 25,- mnd. på det altså. Og ved bæsj så er det greit å slippe å skylle og vri kluten for hvert tørk+at min gjerne bæsjer en HAUG etter vi har tatt av bleia. Blir mye klin. Holdt ham over do en gang faktisk. Bare tøyt ut jo!

Balje? Vi har tub. Bade mest i vasken først. Veldig greit, for lettere å skylle av såpe eller skylle ungen i det hele tatt. Men sikkert greit å ha en form for balje, men det haster jo ikke. Smokk? dersom du vil begynne med det. greit å ha litt forskjellige merker for noen unger nekter den ene typen og elsker en annen. Min sutter på alt han kommer over:)

Greit å ha rens til navlen. Det bruker man jo fra dag 1. Ihvertfall Q-tips, men det regner jeg med du har lell. Bind er viktig!! Kan være greit å ha noen night-bind i tilfelle du blør mye. Trenger som regel ikke ammeinnlegg første dagene, men sikkert ikke dumt å ha noen i hus. Kommer melka og du lekker så blir du våt, klissete og lukter surt etter en liten stund;)

Gasskluter/gulpekluter er kjekt å ha noen av. Kanskje ikke din gulper stort, men hanskj h*n gjør. Og fine å bruke som "putetrekk" eller koseklut, holdesmokkenpåplassklut, vaskeklut ved krise. er litt som poteten i babyutstyr.

Ja fikk min egen tråd med fødselshistorie først:)) Nå var ikke navnet helt bestemt før i går heller da.

Skrevet

takk for erfaringene dine, jeg skal legge dem på minnnet! ;O)

er sånn tub ting bra? det er de som er høye og smale for å si det sånn? vi har ikke helt skjønt hvor på badet vi skal få plass til en baljelign ting engang..å finne stor nok leilighet il en overkommelig pris i oslo er vanskelig nok om du ikke skal ha stort bad og..;O) men alt går!

rens til navlen? qtips har jeg, men bruker man noe for å rense, type pyrisept eller bare vann?

bind ja..æææ..aldri brukt..men har vel noen i reserve et sted..

ammeinnlegg-fikk noen i en gratis pakke fra sverige..og har fått beskjed om at ull innlegg er et must når ejg skal i stallen, så det må bli kjøpt..dessuten fryser jeg på puppene allerde, så det er nok ikke lenge til.

gass kluter ja. havner i kategorien småting som ikke er blitt kjøpt.

samboer sa vi måtte pakke bagen snart.tihi, enda 6uker igjen.men å kjøpe småting, det overlater han for det meste til meg. merkelig. jeg lurer litt på om han kommer til å gå i sjokk de første dagene..enda han har fått og lest "verdens beste pappa" boken..

men som sagt og kjent; alt går bra! ;O)

ha en strålende dag alle sammen!

Skrevet

Tummy tubben er super:) Iaf her. og tar liten plass. vi har kjøpt med krakken til da. Veldig greit å sitte på doen med tubben mellom bena. Vi bare setter tubben inn i dusjen når vi ikke bruker den. Er lett å flytte. Du kan jo ha bare tubben og. Da tar den ikke stort større plass enn ei bøtte. kan ha den sammen med vaskebøttene? ;)

Edvard (raaart å skrive navnet hans, første gang i en sammenheng her inne) koser seg masse opppi. Blir helt rolig. VELDIG mye bedre for ryggen. Badet ham i karet på stellebordet en dag og jeg var helt knekt i ryggen etterpå. (sliti en del med ryggen i mange år) Han var dessuten ikke spes. fornøyd med å bade i karet. Kan jo ha vært andre årsaker og det da men. Tror de liker at det er litt trangt, eller at de ikke ligger helt fritt liksom.

Karet tar des. _lang_ tid å tømme og mer pes å vaske (om man bruker olje i vannet f.eks. og generell vask) Tubben holder også bedre på varmen.

Minus: Hvordan i alle skal man klare å vaske håret til babyn i tubben a??? greit å klaske vann på men shampo og skylling?? Vi vasker det i dusjen vi da:)

Vi er ihvetfall kjempefornøyd med det kjøpet.

Rens til navlen. Holder med vann. Anbefales å rens en gang i døgnet iaf om alt er som normalt. Går helt fint med pyrisept. vi brukte..eh..heter det igjen..klorhexidin??? Ble anbefalt det så kjøpte det jeg. Blir nesten som pyrisept:)

Lage kake jeg nå. Får besøk etterpå. Må få barn oftere tror jeg. Aldri vært så populær før jeg...

Skrevet

Der kom endelig den fødselshistoren og med navn også!!!! Gratulerer så mye med Edvard!!!! Det var rart å skrive noe annet enn HT...

Besøk ja... Har aldri hatt så mye besøk siden vi flytta inn her vi.. Kan det ha noe med at det er en baby i huset mon tro??

Kommer ikke på noe mer enn det Molle nevner av ting man kanskje kunne trenge.. tror jeg da.. *skyldepåammetåkaomjegglemmernoe*

Forresten så sitter jeg å koser meg med et glass hvitvin jeg :) hihi.. Det smakte egentlig ganske rart...

Hva blir det til med lunsj til uka da?? Har lagt inn et innlegg på treff-sidene jeg... *løpeinnåsjekkemolleogcat*

hmm... var det noe mer jeg skulle svart på??

Lurer på hvor simbamamma har gjemt seg jeg?? Også Nina da (men hun er jo ingen tråd-skriver her da)

Skrevet

Ja der kom story'n:) Du har jo hørt litt fra før du da. Sett dere har skrevet om lunch men trodde det var noe dere to skulle på jeg, så har ikke blandet meg inn eller sat meginn i hvor og når og slik.

Simba ble nok noen dager på sykehuset og har kanskje ikke kommet seg på pc'n enda. Tok litt tid før jeg fikk skrevet noe selv (tror jeg) husker ikke lenger! Jeg hadde nå besøk en stund, så ble ikke til at jeg satt her. Og var mye pupp og søvn. Hun kommer nok snart.

Det var oglitt av greia, måtte jo få postet fødselshistorie før simba gjorde det. De må jo komme ut i riktig rekkefølge:)

Nina derimt lurer jeg på. Har ikke lett veldig da,men hadde trodd detkomut noe her på 3 tri. Får høre med popkind.

Skrevet

Har visst ikke skrevet noe her i dag. Vel, nå er det strengt tatt en ny dag, men det får gå.

Er fortsatt kjøla, men på bedringens vei. Har nå også klart å smitte mannen, så aldri så galt... øh... eller...

Lurer på hvordan simba har det jeg også.

Vi var en tur på Alna i dag, men fant egentlig ikke så mye. En løsning på bildeproblematikken på barnerommet/kontoret ble dog funnet. Har tenkt å lage egne bilder - kjøpte kjempesøtt gardinstoff som jeg skal klippe ut og stifte på lerret. Jungledyr og fisker. Satser på at det blir bra. Ellers fikk vi bytta ny rullegardin (klarte å kjøpe feil størrelse sist) også en ny overmadrass til senga vår. Fant ut for vel... et halv år sia at jeg skulle vaske den vi hadde. Men den krympa jo selvfølgelig, så vi har sovet oppå "innmaten", altså skumgummien. Nå har vi altså noe å legge over. Tror det blir mer hygienisk + hvis det blir amming og styr i senga (og det kan det vel fort bli) så er ikke hele senga ødelagt...

Til middag holdt jeg på å spise meg i hjel på lammestek. Herregud så godt det var!!! Har ikke spist noe så digg på lenge :-)

I kveld har det bare vært isspising (har ikke klart å slutte med det) og så har vi sett Mission Imp. III. H lå bak meg i sofaen og fikk kjenne på småttingenes sprell.

Det var liksom min dag.

Ja, også ringte det en kar som ville ha sofaen. Han kommer og henter den i morra. Får vi da håpe.

Har også øvd meg på å kalle HT for Edvard, og jeg må si at det går veldig bra :)

Skrevet

Komme å kikke på bildene dine jeg. Kanskje kopiere ideen. Jeg skal bruke noen bilder og. Altså foto. Ta noen stilige med gutta sammen. Har et hvor de ligger med hodene mothverandre på en måte, og tenkte jeg skulle ta av en hånd hver. Altså plassere en hånd fra hvert barn under linsa:) Kanskje henge det på rommet vårt, trenger noe der og.

Det med et halvt år på innmaten er virkelig sløvt!

Spennende å se om sofaen kommer i dag..eh.. jeg mener såklart mannen:)

Og krokanis er ikke videre nam.

Skrevet

Der var fødselshistorien ja :)) Har ikke vært på bim siden fredag ettermiddag jeg, så ble litt å lese ja.. Får kommentere litt mer senere!

Og nei, krokanis er ikke godt!

Skrevet

haha det er jenta si som kan god smak det ;)

Ja der var den. Derfor du fikk sms da serru. Skulle nå liksom sende den før jeg postet men glemte det jeg.

Har du gjort hele helgen da?

Skrevet

Tja.. bare pult, sett på tv og vært hos svigers :P

Skrevet

Ja så lenge du ikke gjorde alle de tre tingene samtidig høres det ut som en finhelg ;)

Skrevet

Hehe.. neida :))

Alle tre ble ikke gjordt på en gang, mer sånn to og to ting :)) Så da kan du jo bare gjette deg frem :))

Skrevet

eh..ja. (snakker om dere to, så tror ikke jeg skal gjette det her hvor alle kan lese)

Skrevet

Men så mye gjetting behlver det jo ikke å bli legg sammen to og to og det blir noen få forskjellige sammensetninger og etter hva du sier om Cat så er vel alle alternativene relevante :) neida

Oskar er syk han feber :(

jeg har nok smittet han med min forkjølelse men er pittelitt "hysterisk" siden jeg fikk påvist denne gbs (streptokokk B ) ved fødselen og alle skrekkhistoriene i avisene ukene før jeg fødte

(veldig gøy når jeg lå på sykehuset etter at vannet gikk så fikk jeg beskjed om infeksjonsfaren ved vannavgang og at de tok prøve av meg De dagene så var det døde baby historier på førstesiden av flere aviser hver dag - ingen besøkende om kjøpte med avis til meg da )

Noen som vet hvor mye feber jeg skal godta?

Skrevet

Babyer tåler mer feber enn oss voksne, det er "allmenntilstanden" som er viktig:) Hvis Oskar er slapp og ikke tar til seg pupp eller vann og baaaaare sover så ville jeg vært litt på vakt......men hvis han virker fin bortsett fra tett nese eller lignende så kan du ta det litt mer med ro;) Jeg syns egentlig over 40 (som 41) i maaaaaaaange timer er litt høyt, bare for å gi deg et tall;)

Jeg skal skryte av meg selv jeg da!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JEG HAR BAKA I DAG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

HVETEBOLLER, FINE OSTEHORN og GROVE OSTEHORN!!!!!!

Tipper dere er rett imponerte nå;) Tenkte på kanelsnurrer også, men det er jo INGEN som har gitt meg oppskrifta på de enda....................

Dessuten har jeg laget FÅRIKÅL og det dufter deilig i hele huset av god middag...så jeg gleder meg til å sette meg til bords og bare spise til jeg er AAAAAAAAAAAAAAALTfor mett;)

Skriver mer hvis jeg overlever!

Skrevet

Hei på deg du sitter kankje med din deilige middag 1D jeg er inponert ja:)

Oskar har ikke kjempe høy feber nå er den på 38 men han er slapp sover, spiser men ikke mye. Virker som han er pluttselig sulten/tørst og så fort han har dekket behovet vil han sove igjen.

Skrevet

Har spist nå ja;) Er så meeeeeeeeett!!! Ligger som et slakt på sofan;)

Jeg har faktisk dokumentert bakingen i form av bilde.............tenkte jeg kunne legge inn på albumen min.............redd ingen vil tro meg hvis ikke;) Siden jeg har uttalt meg så sterkt om aversjonen mot baking..........og spesielt siden jeg ble ganske så fornøyd med resultatet;)

Oskar tror jeg har det ganske greit jeg egentlig, men er du i tvil så koster det ikke så mye å ringe legevakta og spørre;) De sierifra om de mener du skal komme nedom;)

Dattera har spist ostehorn til middag og boller til kvelds...hun er ikke sååå glad i fårikål......

Skrevet

heldige datteren din altså- dokumentert bakingen hehe

Jeg tror heller ikke at det er alvorlig med Oskar egentlig tempen er ikke så høy, men han er slapp og det e r jammen eg noe nytt å ha baby

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...