Gå til innhold

Røyke slutt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk det gledelige resultatet forrige Torsdag, og var 100% klar for å stumpe røyken. Reduserte raskt til 2 og 3 om dagen, men har ennå ikke klart å slutte helt----skammer meg så, er det fler med meg, jeg vil gjerne ha noen veldig gode råd.

hilsen skalmfull

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei...er selvfølgelig dumt å røyke,men 2 røyk om dager er bedre enn 20..jeg røyket ca 20 om dagen og nå er det 0...noen dager har det vært kansjke 2 trekk...jeg skammer meg over de 2 trekka,men alikevel...myyye bedre enn 20...jeg har tenkt mye på dette nå..og bestemt meg for at herfra er det bare 0 som gjelder..jeg har vel ikke noe råd,men heller en tanke..tenk om du får en SA..du vet aldri om det er røyken sin feil..hvis jeg får det,vil jeg angre bittert på at jeg røyke de små trekkene..

 

jeg har hvert "røykfri" i 16 dager... (noen trekk da,som sagt)

 

MEN NÅ SKAL JEG IKKE RØYKE NOEN TING MER=))

 

lykke til du..dette går nok kjempe fint skal du se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så hysterisk !!!

Tenk om du mister å ikke vet om røyken er skylda!

Mister en tidlig er det ikke fordi at røyken tok livet av spiren!Røyken dreper ikke babyer,men KAN i SJELDNE tilfeller være skadelig!Men man hører kun om de 3 stk i året som kanskje har fått en baby som veide 3200 gram i stede for 3700 gram!Å ikke om alle som røyker.for det er mangen det men de vil ikke stå frem pga mennesker dømmer litt for mye.

Synes du er flink som røyker så lite å hvis du ikke klarer helt å slutte er det bra at du ikke røyker mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en ting som gjelder når det kommer til røykeslutt og det er rett og slett og bestemme seg! Hvis du bestemmer deg for at nå skal jeg slutte og røyke, så gir du deg faen på at det skal du klare. Med viljestyrke kommer man ganske langt. Jeg har nettopp sluttet selv. ett par uker siden og det går ganske greit. Jeg er skikkelig røyksugen til tider men jeg må bare la vær og "bukke " under for lysten. Jeg er gravid med nr 3 nå. MEd førstemann røyket jeg hele svangerskapet og det plaget meg mye i ettertid, jeg mener at jeg burde klart og sluttet. Det handler jo ikke om en selv lenger, men barnet i magen. Når jeg ble gravid med nr 2, klarte jeg og slutte etter noen uker. Det gikk greit, men jeg syns det var kjipt å være sammen med folk som tok seg en røyk, for da fikk jeg lyst på også. Men etterhvert fikk jeg litt avsmak for det, og syns bare det luktet vondt og var ekkelt.. Men så begynte jeg og gå på fest og sånn da, når jenta mi var noen mnd.. Da ble det litt festrøyking i litt over 1 åt, før det tok litt av i sommer, men røyk hver dag, særlig på skolen (jeg er student) og på kvelden når barna hadde lagt seg.. Også oppdaget jeg at jeg var gravid igjen, med nr 3. Da stumpet jeg røyken samme dagen jeg hadde tatt testen, og det gar lettere for hver dag! Men jeg er kan være sta og egen da, men det er greit i slike tilfeller syns jeg. Mannen min snuser og det er helt greit syns jeg, det plager meg ikke. Mitt beste råd er som sagt og bestemme seg, stumpe røyken og kaste pakka og bite tenna sammen de første dagene også går det mye lettere etterhvert! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at du ikke vet så mye om røyking og graviditet, anonym...

Jeg er ikke fanatisk, men vet en del om hvilke skadevirkninger røyking kan ha, både for mor og baby. Noe er for tidlig fødsel, infarkt i morkake (har selv sett morkake med infarkt pga mors røyking), for tidlig løsning av morkake, og at baby er generelt mer utsatt for komplikasjoner og sykdommer. I tillegg til lav fødselsvekt. Hvorfor tror du at noen babyer blir mindre da? Fordi røyken fører til mindre ogsygenopptak gjennom morkake.

 

Jeg dømmer ingen, for jeg VET hvor vanskelig det er å slutte. Og jeg synes de som klarer det, eller som klarer å trappe ned for babyens skyld, er kjempeflinke.

Men synes faktakunnskapene dine virker tynne, og at det føles som om du tror at noen er ute etter å "ta" røykerne her inne og at du derfor lukker øynene litt. Det er jo isåfall trist. Alle som søker råd eller støtte her inne bør få det! Uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det styggeste jeg ser er gravide som røyker... Det hadde aldri falt meg inn å ta en røyk og vite at det kan skade den lille.. Egoisme heter det!! Jeg er selv ex-røyker.. Las røykeboka og sluttet på dagen, har ikke lyst på røyk lenger.. Dette klarte jeg på eget initiativ, og ikke fordi jeg var gravid.. Hvordan personer da får seg til å røyke og vite at det kan skade det lille barnet, klarer jeg faktisk ikkje forstå.. Det er vist ultralydbilder av barn meden mor tar en trekker, dei får krampelignende annfall... Og som jeg såg en annen innlegger skrev så kan morkaka løsne for tidlig og føre til at barnet dør, g jeg håper alle røykere ser morkaken etter fødselen, den er missfarget og ekkel, normalt skal den være rød og fin.. Ikke for å tenke på senere i livet... Det er bevist at barn av røykere gjennomsnitlig er senere i utviklingen enn andre barn, de er mer disponible for astma og andre sykdommer... Og dette er dere villige til å utfordre skjebnen på???? Forstå det den som kan, EGOISME!!!! Det er rart, etter en fødsel så skjermer en barnet fra røyk, men tenker ikke folk på at under svangerskpet går det rett i blodet til den lille...Klart dette kan gå bra med dere og barne, men dere har ikke gjort det dere kan for at det skal gå bra.. En god venninde av meg røkte i svangerskapet, mistet helt i slutten av at morkaken løsnet, neste gang misset hun i 12uke.. Røkte begge gangene, hun sluttet, ble gravid igjen og nå har hun en liten gutt på tre år, frisk og rask.. Var det røyken?? Det vet vi ikke, men kanskje det var det.. En annen jeg kjenner har kolikk barn, dette er også mer utbredt hos barn med røykende mødre.. Lykke til med røykeslutt, håper dere klarer det.. Hvem vil vel ikke gi barne den beste starten på livet....eller??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke hva du skriker for,..er vel ingen som har sagt at de røyker for fullt her da... var bare en som røyket 1 røyk om dagen som ville ha råd...tror ikke morkaka blir svart av å røyke en røyk om dagenb i noen uker...menmen...ønsker deg hvertfall lykke til...enig med en over her...du må nok bare bestemme deg...er ganske enkelt når du først har gjort det..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så dumt å si at tenk om, jeg har hatt to aborter og begge gangene fått beskjed at om jeg har røyka er det ikke røyken eller noe annet som jeg kunne ha gjort annerledes. kroppen ordner opp selv om det er noe galt og de fleste aborter er det faktisk det som skjer, ingen kunne gjort noe for at det skulle gått annerledes.selv er jeg nå i11 uke og vært røykfri i snart en uke, det jeg har gjort denne gangen er å bruke lang tid på å klare å slutte. kutte ned og vært stolt av meg selv når jeg har hoppet over en røyk som egentlig ikke hadde smakt godt allikevel, til slutt fant jeg ut at nå skal jeg hoppe over alle sammen, tar en dag om gangen men håper jeg klarer det. lykke til du og, det er bare å finne en måte som passer for deg så klarer du det til slutt, men tror ikke det nytter å stresse med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også 100% klar for å stumpe røyken ,men det er lettere sagt enn gjort! røyken har vært min venn når jeg er stresset eller lei meg og selv om jeg har noe vinduderlig som vokser i magen, burde jo det være grunn nokk. men merker ikke noe til han/hun ennå så det er litt urealistisk ennå. jeg røykte 10/15 om dagen. i det siste har det vært 2/3 ! det er ikke alle som klarer å kutte rett av ,men trenger litt tid. Jo mindre du røyker jo BEDRE for barnet! stå på å tenk positivt ,finn noe å gjøre å til slutt skal du nokk klare å slutte. Finns ingen god oppskrift ,du må nesten finne din egen. Skal slutte helt denne uken når jeg går inn i uke 12 ,min samvittighet er dårlig for hvert trekk..

 

 

LYKKE TIL!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fy søren så mange dumme innlegg, blir helt sjokkert over hvor uvitende folk kan være. det er ikke i sjeldene tilfeller skadelig for barnet, men i samtlige, det er ikke greit å lure seg selv til å ha god samvittighet over å "bare" ta to røyk istedet for 20. Helt latterlig dere. Kun du selv er ansvarlig for hva du gjør. når du røyker tvinger du barnet ditt til dine skadelige uvaner. jeg blir så provusert over at noen kan være så egoistiske. ta deg sammen er mitt råd, ikke la en eneste unnskyldning være bra nok for å ta deg en røyk. såpass opplyst burde vi være i 2006.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ej syns at folk burde klare og slutte/trappe ned før graviditeten, for så å slutte helt.. Flott at en klarer å trappe ned, alt hjelper, men viss det var en planlag unge, so burde røykeslutt være prioritet nr.1 i planleginga, og ikkje vente til en e gravid... Og unskyldning høre ej at en he i fleng, men det finnes faktisk ingen god unskyldning!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt utrolig hva folk for seg til og skrive!

Det er så utrolig lett for de med mande feil selv og dømme andre.

Er kjempe bra at du har kuttet ned på røykingen. Bare håpe at du klarer det siste....

Kjenner en dame som har fjernet begge brystene, hun røyker 1 om dagen, og hun nekter og la noen ta det fra henne.... Hva er verst, 1 røyk om dagen eller andre ting...

Tror nok ikke de 2-5 du tar er så farlige, men det beste er jo å klare og slutte, ikke det at jeg skal si noe, jobber med det selv....

Trodde egentlig dette skulle være en side hvor man støtter hverandre og hjelper hverandre på vei, kan ikke si at det er så mange her som gjør det. Døm først, og spør etterpå hvordan det går????

Hjelper jo å sparke folk, når de ligger nede....

Nei trøst deg med det, det er jo bare snakk om litt røyk...

Du klarer det nok til slutt... og LYKKE til =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...