Gå til innhold

Nicolay eller Aleksander eller Benjamin eller....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Liker godt Benjamin og Mathias, men liker også veldig godt Jonas og selvfølgelig Joakim som gutten min heter. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre er liksom den samme stilen, saa det er tydelig en stil du liker. Nicolay ville kanskje blitt mitt valg! Benjamin - da tenker jeg litt paa Hunden Benji (barnefilm). Alle kan ogsaa bli forkortet med Nick, Alex eller ben - vaer forberedt paa det. Noen liker det - andre ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg hadde tatt Benjamin! Flott navn som slipper å staves. Eller ville jeg tatt Nicolay, men syns Nikolai er finere skrivemåte. Alle navnene du nevnte var fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Sondre er finest. Mathias er fint, men veldig oppbrukt (tre stykker bare i klassen til eldste barnet mitt some heter det), Benjamin er OK men jeg er generellt ikke så begeistra for bibelske navn, og Nicolay/ Aleksander er vanvittig pompøse. Det høres ut som man har et hemmelig ønske om å høre til kongefamilien. Sondre er enkelt og greit, men samtidig et kraftfullt navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicolay som min sønn heter, eller Benjamin som er nevøen min;) Aleksander og Mathias er jo fine, men så oppbrukte (selvom Nicolay og Benjamin bare ligger hakket etter da..). Sondre har jeg ikke helt sansen for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...