Gå til innhold

Et lite spørsmål om det store temaet EL-test!

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle begynne å ta EL-test hvis jeg ikke blir gravid denne pp. Når testen er positiv. Er det da eggløsningen skjer eller gir den beskjed litt før? Må man hoppe i senga så fort som f*** for å rekke den eller kan man vente til kvelden med sengekosen? Med andre ord: Hvor god tid har man fra positiv test til det er over?

Fortsetter under...

Hei!

Den slår ut positivt 24 - 36 timer før eggløsningen finner sted, så det er altså den dagen du får positiv EL-test pluss dagen etter du har størst sjanse for å bli gravid:)

det er litt ulike meninger om det der,

men sånn jeg har oppfattet det så blir testen positiv

24-36 timer før egget slippes.

men det er bare å hoppe til sengs,for svømmerne

kan leve opp til 5 dager inni der...

takk for svar jenter. Ikke greit å være uviten....hehe...trodde jeg kom til å slippe å bruke det, men..... Greit å prøve kanskje, orker ikke å prøve i all evighet heller, og det kan hjelpe hadde jo det vært fint.

jeg vil anbefale deg å ikke bruke det.

jeg føler hvertfall at sånne ting gjør meg mer stresset,eller

mer fokusert( og hekta...hihi).

pga blodprøver vet jeg at jeg har el,men det slår ikke ut på testene.

så ikke stol 100% på de.får du ikke positive tester så kan det godt

være du har el for det.

lykke til!!

Annonse

først må jeg få mensen......hehe....venter og venter..........håper å slippe å ta el-tester, men spør og graver nå når jeg først sitter her, så vet jeg det til jeg kanskje skal begynne å bruke dem. Lykke til.

Jeg anbefaler det på det sterkeste! Men spar penger og kjøp de strimlene på www.billige-tester.no

Noen synes det er stress men det synes ikke jeg, for jeg må jo på do å tisse hver dag uansett så er ikke mere stress å teste samtidig :-) Men hgar du veldig uregelmessig syklus kan det være stress å finne el da...men er uansett bedre enn å famle i mørket og ikke vite når el er og om man har truffet, det synes jeg er stress!

er litt enig med kirsyt,men også litt uenig....

jeg kjenner MANGE det har klaffet for på 1-2 mnd

uten at de har gjort noe som helst.

uten at de hadde anelse om når el var.

så om man har sex regelmessig så burde det klaffe

etter hvert.

Jeg skal også bruke EL-tester!

Hvis jeg kan hjelpe naturen og meg selv, er jeg veldig glad for det, vil ikke vente i mndsvis hvis jeg ikke må :)

Dessuten jobber mannen utenriks, så hvis det ikke klaffer denne gangen, er d to mnd til neste sjanse... Lenge å vente d, når man har så lyst å bli gravid :)

Blir ikke stressa av d heller, bare morsomt å følge med :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...