Gå til innhold

Feil termin ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har vært på 3d ul og da sa legen at han tror jeg er 2-3 uker lenger på vei enn hva terminen jeg fikk på ordinær ul tilsier.

Kan jeg snakke m legen min å evt få en ny ul slik at termin blir forandret ? Eller er ikke d vanlig ? Jeg tenker på overtid , for om terminen min ikke stemmer kan d jo bli lang overtid.

Noen som vet noe om dette ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk også 3D ultralydtermin litt før, men ikke så mye som deg. Lege og jordmor sa jeg skulle holde meg til ultralydterminen.. Vanskelig å vite hva man skal gjøre, men disse babyene våre kommer uansett når de er ferdige:)

Skrevet

Den terminen man får på ordinær ultralyd er den mest riktige. Jeg ble også antatt å være 2-3 uker lengre på vei på 3D ultralyd, men da jeg sa at det antakelig ikke kunne stemme i forhold til mensterminen, så mente legen at det nok bare var en stor baby. De vokser veldig ulikt på den tiden man tar 3D ultralyd, så man kan ligge både foran og bak ultralydterminen med flere uker uten at det betyr noe. Jeg velger ihvertfall å forholde meg til den opprinnelige ultralyddatoen.

Skrevet

Det betyr nok bare at du har en baby som er litt over snittet akkurat på det tidspunktet du tok 3d ul.. jeg fikk også samme beskjed som deg.. saken er at de kan ikke beregne termin etter ca uke 23.. da vil det bli feil stort sett uansett..

Skrevet

Ordinær UL trenger absolutt ikke være den riktige. Min UL termin er ikke mulig, det er en del fysiske betingelser for å lage et barn. ;) Jeg har vært til 2 andre UL hvor termin er fastsatt til den tiden jeg mener barnet blir unfanget. Har gjort sykehuset oppmerksom på dette, men de forandrer ikke termin. Så jeg kommer til å pushe på om ikke barnet kommer rundt min termin. Jeg regner med han blir født når han skal, men kommer til å være obs på det da for langt over tiden ikke er bra for meg eller barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...