Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter og grubler litt over økonomien fremover. Slik er altså ståa:

Var ferdigutdanna fra lærerskolen i vår, og hoppet rett inn i sommerjobb (fulltid på sykehuset frem til skolestart). Siden det er vanskelig å få noe fast som lærer, gikk jeg inn for å være tilkallingsvikar (av erfaring fra i fjor vet jeg at det treng..). Men så fant jeg ut at jeg strøk på sistnevnte eksamen, og ettersom lærerskolen rotet bort (!) min klagesensur, har jeg nå en ny eksamen om 2 uker. Men av den grunn tjener jeg ikke like mye som ferdigutdannet, men dette vil (forhåpentligvis) ordne seg.

På sensommeren oppdaget jeg at jeg var gravid, og både jeg og sambo gleder oss, men jeg er noe bekymret pga dette med pengene. For hva om jeg blir såpass dårlig etterhvert at jeg ikke klarer å jobbe? Jeg blir ringt til om morgenen, og er jeg syk så taper jeg de pengene.

Ringte trygdekontoret, og lurte på om jeg skulle melde meg arbeidsledig, men fikk til svar at jeg har tjent for lite i fjor til å motta dagpenger - men som student har man jo ikke lov til å tjene mer enn ca 100 000. "Så du har falt mellom to stoler" som han sa.

Jeg kan jo kanskje finne meg en annen jobb bare for å tjene meg noen penger, men har jo litt lyst å holde meg som vikar på skolen jeg jobber på - så jeg kanskje har mulighet til å bli ansatt der etterhvert - evt etter permisjonstiden.

Men jeg tenker litt slik; jeg jobbet fulltid i nesten 3 mnd i sommer, så trenger bare 3,5 mnd fulltid i løpet av månedene frem mot fødselen- sant? For jeg må ikke være fast ansatt noen steder må jeg?

Er det noen som har noen ideer på hva jeg bør gjøre? Har prøvd å ringe Trygdekontoret for å lage avtale, men de hadde ikke tid nå, så får prøve igjen til uka. Har også fått krav på studielånet nå, som jeg må begynne å betale på etter jul....

Glad for innspill. (er i 11. uke)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6414864-l%C3%A6rervikar-og-permisjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...