lnamor høygravid!!!!!!! Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 ...og det var bare en!!!! Jordmor mente for en uke siden at det kunne være to, jeg er nemlig "gedigen" ifølge henne, og er i temmelig dårlig form... Men der fikk vi se et nurk danse og sprelle og bevege seg og være helt perfekt. Magen min ble ikke kommentert i det hele tatt, og da jeg spurte sa UL-jordmor at det gikk opp og ned med disse målene! Må innrømme at jeg pustet lettet ut, er alene i ukene med pendlende mann og to gutter på 3 og 6 fra før, så tvillinger så jeg litt mørkt på. Et kjapt spørsmål; har noen av dere vært plaget av hodepine? Har hatt vondt i hodet siden midten av juli nå, får bare beskjed om å drikke nok, men ærlig talt, drikker litervis med vann uten at det hjelper! Noen tips og råd blant dere kloke damer der ute?
Anonym bruker Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Hei, så fint at du fikk bekreftet at det er bare en der. Jeg også sliter med hodepine og har gjort det ganske lenge. Er nå i min 20. uke. Jordmor sier at det er ganske vanlig og at det er viktig å slappe av. Det kan også være tegn på svangerskapsforgiftning, men det vil de eventuelt se på urinen. Jeg har ingen tegn på det. Jeg tar innimellom paracet og det er ikke skadelig.
Turbogulle *høygravid* Skrevet 22. september 2006 #3 Skrevet 22. september 2006 Når en er gravid hovner slimhinnene opp og det kan gi sterk hodepine, da kan det hjelpe vist du skyller nesen med Physiomer det åpner godt opp og kan lette på trykket i hode. Syns selv det virker veldi godt.
Lirum Skrevet 22. september 2006 #4 Skrevet 22. september 2006 Tips imot hodepine: Jernmixtur (om du har ok lagre, kanskje bare annenhverdag?) Tran eller Omega 3 og b-vitaminer. Ikke sukker (iallefall ikke myem i hvertfall organisert! Som 1-3 kjeks til kaffen...(ikke mer) pass på sukkert i falle erdigmatvarer - unødvendig. Turer ute i frisk luft og gjevn sove/døgnrytme. Vann og bare vann som tørstedrikk. Jeg hadde endel hodepine i starten av svangerskapet, men jeg var så kveldstrøtt at jeg sovnet fra det og kvalmen og alt (for alt kom på kvelden) - Kunne ha gyngende hode utover dagen også, men det hjalp å komme seg opp, spise frokost! Også var det faktisk utrolig effektivt når jeg begynte å drikke morgenkaffen min igjen! Drikker espresso med mye melk! Så to - tre kopper kaffe om dagen pluss de andre rådene hjelper for meg! Nå har jeg ikke vært plaget på noen uker, men jeg tør ikke legge vekk mine egne råd, for det er slitsomt å ha det på halvtolv! L
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 22. september 2006 #5 Skrevet 22. september 2006 Med 2 barn fra før var det nok en lettelse at det bare var 1 inni magen nå ja... Gratulerer med et velskapt lite nurk i magen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har ventet spent på oppdatering fra deg... Ha en fin kveld fortsatt og kos deg med minnene fra dagens UL opplevelse! klem 16+4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå