Gå til innhold

Blomman eller andre erfarne ammere!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg fullammer min store jente på 4mnd og håper å gjøre det en god stund til.

Hun er en god og rund go jente på melllom 8 og 9 kg, så det blir endel amming..

Den siste mnd har hun begynt å kreve mer mat spes om natten, og vi har vinket adjø til laange soveperioder på ml 8-10 timer i strekk. Vi er nå inne i en "rutine" m to måltider ml leggetid 19-19:30 og morgen ca 0630. Hun ligger ved puppen heeele kvelden til tider.

Jeg har hatt bra m melk hele tiden, aldri følt meg helt "tømt", men begynner å gjøre det på kvelden nå må jeg innrømme.

Så det jeg har gjort noen ganger, er å pumpe meg om morgenen når jeg har mye melk , og gitt dette m flaske om kvelden. Hun sluker det!

Spm mitt er om dette vil gjøre at melkeproduksjonen min ikke øker slik den burde? Har ikke tenkt å gjøre det hver kveld, men synes det foreløpig er en bedre løsning en fast føde.

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6414278-blomman-eller-andre-erfarne-ammere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge du lar henne fortsatt får stimulere så mye som mulig synes jeg det er helt greit at du gir henne pumpemelk på kvelden.

Detat de begynner å våkne på natta er helt normalt ved 4 mnd - er bare sånn det er. Så lenge du synes det er greit med noe nattamming gjør dere det. Det beste er jo vente til 6 mnd med grøt/annen fast føde.

Men hvis dere ombestemmer dere så er det altså greit å starte med fast føde fra 4 mnd i og med du føler hun trenger litt mere nå.

Men det er likevel bare ca halvparten som over etter at de begynner med fast - så altså ingen garanti. Men siden hun har sovet over før er det godt mulig dette roer seg igjen.

lykke til videre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...