Gå til innhold

Rød i jentespekken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har bæsjet _ganske_ mye i det siste (i dag 4 ganger, mot normalt 1), og hun har jo blitt sår både i stumpen og på de ytre kjønnsleppene. Men da jeg vasket i dag og forsiktig brettet til side de ytre leppene så så jeg at hun var illrød rett rundt skjedeåpningen??!? Jeg er veldig forsiktig når jeg vasker bæsjerester og sinksalverester som sniker seg ned i sprekken, men har jeg virkelig vært for hardhendt nå? Eller er det bare nå jeg plutselig har lagt merke til at hun er rød der? Når jeg vasker bruker jeg myke flanellskluter med bare rent, varmt vann, og når jeg vasker mellom kjønnsleppene så legger jeg kluten over nestytterste ledd på pekefingern før jeg stryker forsiktig bort det som måtte være der av skitt, så det blir ingen "pirking". Hva gjør jeg galt?

Hun er forresten halvannet år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok pga skiten, som sikkert ha lagt seg litt der og irritert. Mi og snart 13 mnd og hatt diare 2 ganger nå siste mnd, og like sår og rød på tissen som på rompa.. :)

Vi smører forsiktig med litt aselli, så er det borte dagen etter.

Skrevet

Hva er aselli? Og kan man bruke det "innvendig"? Smører jo utenpå (det man ser når hun har beina samlet) med sinksalve, og det hjelper jo der, men trodde ikke jeg kunne smøre det direkte på på innsiden?

HI

Skrevet

jeg ble anbefalt aselli sårsalve og inotyol da mi var så sår. smørte forsiktig på der, det gikk fint :)

Skrevet

Da skal jg prøve det neste gang. Prøvd Inotyol utvendig tidligere uten positive resultater, så da blir det aselli neste gang.

Tusen takk for svar :)

HI

Skrevet

Håper det funker på jenta di da :) absolutt ikke godt å være sår.. :)

Skrevet

Prøv å smøre med Unguentum M (spør etter det på apoteket).Er ufarlig salvebasis men funker bare så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...