Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Olivia? Hvilken type sjanger er det i?


Moon and starlight

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har ei Olivia på to år og er kjempefornøyd med navnet :-)

 

Har fått nesten bare positive tilbakemeldinger på navnet. De få som har vært litt negative, er folk over 50 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes endel små Olivia som jeg kjenner til, både godt og fjernt! De finnes i barnehager for kvinnelige hovedfagsstudenter og for ansatte i universitet og høyskole.....! Det er et faminint og klokt og vakkert navn!!

 

Dessuten er det sammen med HAnnah veldig pop i England og i Amerika!

 

Det kan du trygt velge, det er ikke uvanlig og ikke tipåtopp heller!

 

På ferie i sverige oppfatter jeg navn som

 

Vilma

Klara

Fanny

 

Moro å skjele litt til nabolandene, de små og store trendene de har der kommer sivende hit etterhvert også!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldeles nydelig!!!

Ønsket oss en Olivia selv, men det kom en Oliver gitt=0)

Selvfølgelig helt topp det også!!! Lykke til.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dattera mi heter Olivia som mellomnavn og hun har nesten hvitt hår ogknallblå öyne så jeg synes ikke det er for utenlanskt.

Hun er halvt norsk og halvt svensk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivia er et flott navn. Jeg forbinder det mest med min mormor som het Olivia. Hun gikk under kallenavnet "Liven".

 

Det er meget mulig det blir en "lille Liven" her i huset dersom det kommer ei jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et nydelig navn. Og jeg kjenner en nydelig liten jente som heter Olivia. Hun er helt norsk. synes ikke det er for utenlandsk, nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv bor jeg i Florida - her er Olivia veldig pop. Men her man ogsaa mindre opptatt av hvor mange andre som heter det samme eller hvor navnet stammer fra, slik man er i Norge. Saann er det vel gjerne naar man bor i et lite land. Olivia er et nydelig navn som jeg godt kunne tenke meg selv hvis jeg skulle faa jente nr.3 en dag! Tenk paa hva du liker selv, og ikke hvordan det hores ut eller hvor mange andre som heter det - det er mitt tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...