godiva med 3 gull Skrevet 22. september 2006 #1 Skrevet 22. september 2006 Jeg er 17+1 idag.. Jeg har flere ganger hatt "blødninger". Ikke nytt rødt blod. Er såklart bekymret, Det er liksom som om det samler seg litt opp og kommer ut en gang om dagen. Var hos legen igår, og han mente alt så normalt ut. Tok UL. Hjertet slo og babyen beveget bena. Ble beroliget da, men idag kom det mere blod, og jeg er igrunn like bekymret... Noen som har opplevd det samme?? Blir kjempeglad for svar
Gjest Skrevet 22. september 2006 #2 Skrevet 22. september 2006 Har også hatt problemer med blødninger. Heldigvis en stund siden nå, men legen min har gitt beskjed om at jeg når som helst kan komme til å blø brunt, og ikke trenger å bli bekymret over det. (Rødt blod kan derimot være grunn til bekymring, da det indikerer ny blødning, og bør sjekkes.) Hos meg skyldes blødningene en blodansamling i livmoren, (subchorionic hematoma), men siden legen din ikke la merke til noe sånt på UL, er det vel tvilsomt om du opplever det samme. Selv går jeg på kontroll hos en perinatologist (gynekolog med tre års eksta utdannelse på høyrisiko svangerskap) pga dette. Tror ikke et slikt tilbud finnes i Norge, men dersom blødningene ikke gir seg, kunne du kanskje spurt legen din om du burde henvises til en gynekolog?? Er også med i en "Yahoo group" for gravide med subchorionic hematoma, og en av kvinnene der skrev at gynekologen hennes hadde sagt: "Noen kvinner sliter med blødninger gjennom hele svangerskapet, og det eneste "resultatet" de får etter alt blodet, er en frisk baby til slutt." Skjønner godt at du er bekymret. Håper blødningene gir seg, eller at noen finner ut hva de skyldes. (Gjør regning med at legen din alt har utelukket placenta previa, det er liksom det mest opplagte å sjekke.) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå