Gå til innhold

Nå mener jeg det, nå er jeg SKIKKELIG lei....!!!! /¤%#&(%¤/%(=/&)=/)

Anbefalte innlegg

Bare negative tester og ingen mens.... Spottet i 10 dager ca, men det har gitt seg. IKM var på fredag for en uke siden... NEGATIVE tester i fleng!!! HVA SKJER HER??? (&/%)/&%&/¤%&(/%()&)=(`=?)/&(/%#¤##%" ååååååååhhhhhhhhh!!! tålmodighetsprøve!!!!!

Fortsetter under...

jeg opplevde det samme som deg. Gikk 7 dager over ikm og bare neg test. Så kom mensen og når mensen nesten var ferdig etter en uke da testet jeg plutselig pos. Jeg spontan aborterte......

Det var min erfaring men det er slett ikke sikkert det er sånn hos deg. Men det kan tyde på at hcg-stigningen ikke er som den skal og derfor har stagnert på et for lavt nivå....

tror nok spottingen er mensen din denne gangen. Beklager, men det virker sånn på meg. Vi har jo "snakket" om det før, du og jeg, at det kan være sånn etter fødsel, SA/MA, eller til og med p-pille-slutt. Vet det er irriterende.

sier bare det samme som jeg sa på skravlesiden, slike uttalelser provoserer meg... Når du har bare prøvd i 2 pp, så har du ingen rett i å klage i følge meg...

Tenk deg litt om, hvor ofte blir man gravid med en gang man begynner å prøve???

For det første leser jeg innlegget hennes som om hun er frustrert fordi hun ikke forstår hvorfor hun spotter og hva det er som foregår.

For det andre blir jeg PROVOSERT når noen , i dette tilfelle gøril, mener at de kan bestemme når folk har rett til å reagere/ ha følelser og når de ikke har det. uavhengig av hva det handler om.

Faen heller, ser rødt av slikt, jeg.

Annonse

Enig med deg merrily....

jeg er selv i 3pp....4 mnd (pga av lange sykluser) og jeg har vel LIK RETT PÅ Å BLI LEI MEG som de som har prøvd i f.eks 1 år?...man styrer ikke følelsene sine..og dessuten er man veldig sårbar når man begynner som prøver (1-3pp..) fordi man tror det skal klaffe med engang...

Ja, hva skal en si.. dette er vel en sårbar situasjon for alle, for dette er noe vi ikke har kontroll på. Og hele følelseregisteret er innblandet....

en håper... er nervøs.. er spent... trist.. glad.. sint osv..!!

Det er stor forskjell på hva folk reagerer på, og hvordan de gjør det!!

Men en bør vel respektere det i stedet for å kritisere?? Selv om det kan virke uforståelig hvordan folk reagerer...

Noen sørger gjerne mer over katten sin som er død enn over feks bestemoren.. kanskje vanskelig å forstå, men vel så viktig å respektere!!

Og her bør en vel gjerne klare å respektere hverandre siden en prøver på det samme.. å bli gravid!! Samme hvor mange pp, alder, vekt, osv!!

selvfølgelig kan det klaffe på første forsøk! (jeg tenkte meg at dette ble oppfattet negativt...) Og ingen er vel dumme om man tror det! Jeg sa bare min mening: jeg skjønner ikke at noen kan tro det. så optimistisk turde jeg ikke være, jeg... Det var faktisk ikke ment som kritikk;-)

Og for å legge til noen ord til hovedinnlegger: jeg skjønner godt din frustrasjon, og det er fullt lov til å klage når syklusen ikke kan oppføre seg. Ønsker deg (og alle andre) en gooooood helg!

Ok ok *trekker til meg klørne*

Skjønner tankegangen din denne gang. Det var bare sånn at gøril fikk det til å koke hos meg, og siden har jeg vært pissed og svart deretter på alle innlegg.

Skal prøve å ikke bite hodet av flere :-)))

Unnskyld meg Gørill, skal virkelig tenke meg om neste gang jeg skriver noe her.. Vil da for all del ikke provosere deg.. Kjære vene, det var spottingen og at jeg ikke får mensen jeg var frustrert over...

Må bare le av deg...

Annonse

jeg sier ikke at jeg kan bestemme over andres følelser. men på lik linje som alle andre, så må jeg få lov til å få vise mine egne følelser?? Jeg blir provosert over det, og det er min rett å være?? Jeg bestemmer ikke hvordan kevinmamma skal føle seg selvfølgelig!!! Men jeg bestemmer hvordan jeg selv føler det.. Jeg har selv slitt med samme problemet, med spotting, og sånn.. Men etter to pp (hvis man går på p-piller etc) så reagerer kroppen på hormoner ennå, og må ha tid til å kvitte seg med de.. Synes derfor det er alt for tidlig å si at man er skikkelig lei osv..

Har jeg sagt det du skriver Merrily?? Du må også lese hva jeg skriver når du svarer på innlegget. Jeg har aldri sagt at hun må føle det sånn, jeg sier bare min mening,og det må jeg må jeg få lov til!

ja, du må bare le av meg!! Det er helt greit for meg. Men du la ut ett innlegg som du sikkert forventet å få svar på?? Jeg ville bare svare, og det er vel min rett til å gjøre?? jeg har svart på det med spottingen også, da jeg selv slet masse med det.. Men som sagt, synes det er tidlig å klage etter to måneder..

Selvfølgelig ønsker jeg at du skal gravid, men jeg må få lov til å gi min mening om en sak uten at du må le av meg??

En bør vel respektere min mening også? vi er alle forskjellige, og mener forskjellige ting. Blir jeg provosert, så la meg være det, men å snakke sånn om meg synes jeg er ganske lavmål. Og der er MIN mening!

"Når du har bare prøvd i 2 pp, så har du ingen rett i å klage i følge meg"

Har du ikke noe hyggelig å si...så la være å si d....

:) og nå får jeg sikkert høre det tenker jeg.....

i følge meg står det, det vil si MIN MENING!!! og det er hva JEG føler!!! Og det må jeg få lov til å si. Ikke alt her i verden er så hyggelig, og noen ganger må man ikke pakke inn alt heller. La meg få lov til å si min egen mening da, så kan dere si deres mening??? Man trenger ikke være enige om alt??

jeg mener at man ikke har rett til å klage etter 2 pp, og det står jeg ved!!! men det vil ikke si at jeg har rett, men det er min oppfatning, og ingen kan ta fra meg min opplevelse av ting.

Men se for deg det der i "den virkelige" verden da....

Ei jente som har KJEMPE forventninger til å bli gravid møter deg på en cafe eller noe...Og hun forteller det hun forteller her på denne tråden....ville du sagt d like krasst til henne da? "Jeg syns ikke du skal klage?"......neppe..... Du har vel vært i starten av prøvingen en gang du og?....kanskje viste du at d kunne ta tid...men alle har vel ett ønske om at d skal skje så fort som mulig? Hvordan hadde DU reagert om noen hadde sagt at du ikke hadde rett til å klage etter deres mening...hadde du virkelig ikke reagert i hele tatt?....Hadde ett menneske sagt dette til noen i "virkeligheten" hadde det blitt tatt som frekt....rett og slett.....

Men jo.....du har lov til å si din mening....men selv om det virker som enkelte her syns det er tabu så går d an å "pakke" det inn, om bare LITT....f.eks. tenk på de som har prøvd i 1 år osv..de har prøvd lenge de..men skjønner jo at du vil nå.....?.......

Mulig jeg er teit nå men?.....Det er jo lov å være snille med nye prøvere..selv om vi ikke skal dulle de inn og late som alt kommer til å skje med engang....ikke sant?

Hei kevinmamma,Gøril og dere andre her på tråden...

Det å forsøke å få barn er for mange en enkel sak.Men noen av oss har vanskeligere for å bli gravid enn andre,andre blir gravide ved et uhell..Vi er alle forskjellige.Men felles for oss alle er at vi har følelser,og følelser knyttet til det å ikke bli gravid er ofte vonde og vanskelige.Derfor ender man av og til opp i en "konflikt" som denne.Helt unødvendig egentlig,men forårsaket av forskjellige tanker ,syn og meninger.For jeg er sikker på at ingen i denne diskusjonen ønsker ufred i grunnen,og det burde da virkelig være takhøyde for oss alle.Vi er ikke programforpliktet til å være enige,men vi må av og til godta at andre mennesker ikke deler våre meninger,og også forstå at det er lett både å provosere og å bli provosert.Jeg skal selv tillstå at det kan være like vanskelig å unngå det å provosere som det å unngå å bli provosert av og til...

Likevel kunne det kanskje være greit for oss alle i blandt å ta en liten "time out " når sinnet koker som værst...Før ordvekslingen tar helt av liksom...

Alt i alt er vi jo faktisk alle her inne hyggelige mennesker som søker informasjon og oppbacking vedrørende vårt ønske om å bli gravid,vi ønsker jo ikke heftige diskusjoner uten mål og mening..

De som ønsker det har jo tillhold på kranglesiden...

Bare en liten tanke i fra meg på sidelinjen.

Håper alle snart lykkes på sin ferd mot 1 trimester,og at alle får en koselig fredag med sine kjære der hjemme.

Noen er kanskje også midt inne i eggløsningen,og har koselige ting foran seg i aften...

Fredagsklem fra vilsågjerne

jeg leser hva du skriver Sussa, og ja, jeg sier det sånn til alle mine venner. Dessverre så leser ikke noen tonefallet i disse innleggene... Og det kan også være litt dumt. Men jeg sliter, og mange andre sliter veeeldig. Man må vel forstå at man kan bli provosert over slite uttaleser?? Alle mine venner vet at jeg driver med prøverør, og de gnir det derfor ikke inn ved å si noe som at det ikke gikk i 2 pp heller. Det blir bare for dumt. Det er ikke mange det klaffer for så fort da, og det er viktig å forstå. Det er mange som bruker over ett år på det, og det er normalt det..

Jeg sier at de ikke bør klage etter to pp, og det er MIN mening. Mange kan mene noe annet om det.. men ikke si at min mening er feil.

Selvfølgelig har alle et ønske om at det skal klaffe på første pp, men man må være realistisk også, det skjer ikke ofte!

Jeg er ikke frekk i mine øyne, jeg er ærlig og sier hva jeg mener, så får hovedinnlegger tro det hun vil, og følge sin egen vei, istedet for å le av meg... Det synses jeg er frekt, og det har jeg sagt. Så lenge man skriver saklig trenger dette ikke å bli en sak. Men dette er et forum hvor man får lov tilå ytre sine meninger, og blir det tatt opp feil, så kan det bare bli det. Jeg er ikke her for å pakke inn alt i rosarødt silkepapir, jeg vil være realistisk.

og jeg lever i den virkelige verden.. Jeg vet hva JEG snakker om, for min egen del.. jeg snakker om min egen erfaring..

Jeg synes ikke du er teit. Men jeg gidder ikke være snill bare for å være snill om du skjønner..

Du har nok rett ang det tonefallet....det prob har alle i den virtuelle verden desverre....det er derfor jeg er tilhenger av å være snill .....slik at man slipper at folk misforstår osv....det er MIN mening:)

Og jeg skjønner at det er fryktelig trist når noen som har prøvd i 2pp "klager" over at det ikke klaffer....(noe ikke HI gjorde her forestn) iogmed at dere har prøvd så lenge...det blir automatisk ett sårt tema. Jeg er med på den...men vi må alle huske at vi en gang har vært ferskinger....og ikke ALLE ferskinger vet at det kan ta tid å bli gravid...faktisk ikke...og de er ikke dumme og naive av den forstand (jeg har ikke sagt at du har sagt det)...det har rett og slett ikke tilegnet sg nok kunnskap rundt dette....jeg "viste" (trodde jeg altså) at det kanskje ikke ville klaffe første mnd, men hadde STORE forventninger til mnd etter f.eks....har nå prøvd i 4 mnd..og det begynner å gå opp for meg at det ikke skjer over natten..men dette er en erfaring hver enkelt å må tilegne seg selv...det er såå lett å tenke "jeg blir sikkert gravid fort, hvorfor skal d ta tid med mg?"....

Jeg er ikke sur på noen ......slettes ikke deg.....(ikke sagt at du har sagt d heller, hehe) men avogtil kan d jo være greit å være snill for å være snill...eller ikke svare på "provoserende" innlegg som setter igang følelser.....(sier jeg som er ekspert på å la meg provosere)

men men.....jeg skjønner både deg og HI....

Men dette med tonefall er viktig å huske på...og kanksje rette opp det ? om man merker at det ble f.eks "krassere" enn man hadde tenkt....

nei, det er greit. men det ble en litt annen diskusjon her uansett.. Og jeg svarte deg på spottingen også.. Må bare få lov til å ytre min mening.

Dette innlegget tar litt for mye av herr, og jeg unnskylder at jeg misforsto litt, men mener allikevel det jeg sa!!

Lykke til videre :)

Hei

Jeg må faktisk få si min mening jeg og. Dette er sjokkerende lesing.

Kjære all verden!?! Vi er da alle her inne fordi det er et sted vi kan dele frustrasjoner, usikkerhet og gleder. Ingen av oss har da noen grunn til å bagatelisere en annens følelse. Har man ikke noe hyggelig å si synes jeg dette er et forum man bør forholde seg taus. Jeg går ut fra at de fleste her inne har bøttevis av empati, men det er nå engang sånn at vi alle er våre egne følelser nærmest. Da jeg f.eks mistet min første i 8 uke synes jeg forferdelig synd på meg selv. Jeg tenkte aldri at jeg skulle gråte noe mindre bare fordi det var første gang. Og hva er egentlig verst, å ikke klare å bli gravid eller miste underveis? Begge deler er like ille spør du meg.

Det er og viktig å huske at hvis man er inne på disse sidene i den perioden man prøver å bli gravid, er det fordi man er veldig opptatt av det. Jeg tviler på at det er mange her inne som bare har sluttet med prevensjon "og ser hva som skjer". Nei, vi er nok noen små hønemødre alle sammen som går inn i dette med liv og lyst. Dette igjen fører til at vi kanskje blir litt gale og småhysteriske. Det er da vi søker råd hos hverandre for å se om vi kanskje kan finne et bittelite lyspunkt som kan bety at en vellykket graviditet likevel kan være rett rundt hjørnet.

Jenter, jeg sender gode tanker til dere alle sammen og håper dette kan være gode sider hvor man kan få svar, støtte, hjelp og selvfølgelig aller helst gratulasjoner til slutt :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...