Graviden/4.mann*har*født* Skrevet 22. september 2006 #1 Del Skrevet 22. september 2006 Heisann! Jeg venter mitt tredje barn i starten av mai (regnet ut etter siste mens), og skal være ca 9 uker på vei. Er kjempeglad for å være gravid, ettersom vi har prøvd "å få det til" i noen mnd nå, men ser litt svart på høsten og vinteren som kommer.. Allerede nå har jeg jo ikke en bukse i skapet som passer lenger! Ser tendensen til en enorm vektøkning også dette sv.skapet:( Til vanlig er jeg helt normal i kroppsfasong ( 1,64 høy, 58 kg), verken for stor eller for liten for å si det på den måten. Da jeg ble gravid første gang gikk jeg opp 31 kg, og andre gang hele 37 kg!!! Det var grusomt! Fikk høyt blodtrykk og masse vann i kroppen, ble innlagt på sykehus i perioder, og var bare skikkelig deppa. Gikk ikke på butikken engang fordi jeg følte meg så stor, stygg og feit! Nå tror dere kanskje at jeg bare satt hjemme i sofaen og spiste sjokolade siden jeg ble så stor, men det er ikke tilfelle det heller..Levde bare helt normalt. At jeg var gravid denne gangen oppdaget jeg delvis pga jeg har gått sånn opp i vekt. Tenkte at nå må jeg skjerpe meg- har jo gått opp 4 kg i ferien! Men så var jeg så ENORMT trett, hadde ømme bryster, og den menstruasjonen jeg venta på kom aldri. Testen ble tatt forrige lørdag, og streken lyste blått omtrent før pinnen hadde rukket å bli våt! Er selvfølgelig kjempeglad for at vi endelig skal få et barn til, men sammen med gleden kommer også gruen ang alle forandringene som vil skje med meg. Det var såpass tøft sist, at jeg ikke kan hjelpe for det. Vet at det hele ordner seg igjen i etterkant, og at jeg blir "normal" igjen -heldigvis- men huff, det blir en utrivelig vinter/vår. Finnes det andre som meg der ute?? Eller synes dere det høres helt merkelig ut det jeg mener?? Håper det finnes andre som kan kjenne seg igjen i situasjonen min.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6411704-gruer-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
3 tette gutter Skrevet 22. september 2006 #2 Del Skrevet 22. september 2006 Heisann ! Forstår deg godt, eg la på meg 24 kg sist og synes det holdt lenge. Så 37 kg kan eg forstå du synes var tungt. Det er kun 6 mnd. siden sist fødsel så eg har fortsatt 5 kg fra vekta eg var før første svangerskap så no er eg redd det baller på seg.. Ikkje det at 5 kg er all verden, men det føles tungt å allerede må begynne med gravidbukse i uke 7 :-) Og no når gamle bukser akkurat så vidt hadde begynt å passe... Trur eg må bite i det sure eple å kjøpe større vanlige bukser. Er det ingen ting leger kan gi mot vann i kroppen? Forstår vertfall godt at du gruer deg, men prøv å tenk posetivt, det er en veldig kort del av livet... Du får øse ut din frustrasjon her inne, du blir nok sikkert ikkje aleine... Lykke til ! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6411704-gruer-meg/#findComment-6413043 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå