Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Håper å treffe andre overvektige her.. Jeg har fått beskjed om at jeg må ned til max bmi for prøverør for å få søke. Er ikke dette litt rart når det er så langt ventetid? Jeg håper å få søke til jul når jeg har vist at jeg kan gå ned det som skal til selv om det står igjen noen kilo.. Bor i Oslo..

Fortsetter under...

Hei, og takk for svar! I oslo tror jeg det er 30..iallfall det jeg ender opp på når jeg når 85 som gyn sa jeg må veie. Noen som har fått IVF over 30 i BMI i Oslo her? Ingenting feil er funnet på meg. Har EL og fin hinne etc. og ganske stabil syklus (30-32 dager) Men får ikke ta lap uten å gå ned i vekt heller så vet ikke sikkert. Skal få røntgen straks jeg har hatt mensen om ledig time så da får jeg sett om egglederne er åpne iallfall. Misstenker at de er tette for har ikke blitt gravid før når jeg var mye lettere heller..

Det er så typisk norsk! Jeg bor i Danmark, og her er det ingen som har nevnt vekt mi. Jeg burde nok slanka meg 20 kg, men tjukke jenter blir jo og gravide!!!

ønsker deg masse lykke til!!!!

Ps! min kusine ble gravid av seg selv etter at hun gikk ned 25 kg! - mens hun sto i kø til ivf!

klemmer

Kjipt svar....

Fikk du den beskjeden når du var inne til forsamtale? Tror jeg har 31 i BMI og vi er også søkt til riksen. Det er jo forferdelig dumt hvis de ikke gir beskjed før du er inne til samtale. Det tar jo tross alt ganske lang tid før man kommer inn. Får man beskjed med en gang har du mulighet til å gå ned noen kilo før samtale. Kanskje jeg skal ringe inn å høre.

Lykke til..

Hei!

Jeg fikk beskjed at grensen på riksen er 35. Må ha 35 i bmi før en søker, kan ikke ha høyere når en leverer søknaden. Vi har ivf i Danmark, ingen som spør om vekt der. Snakket med Purvis og overlegen på klinikken i Danmark. De sier begge at det ikke har noe å si med vekten. Bare om vekten er et problem. Men om en spiser normalt og beveger seg regelmessig, er det ingen ting i veien for ivf. På riksen sa de til meg at om du er overvektig, blir det vanskelig å bestemme dose for medisiner. Om en er overvektig, må en ha mye mer medisiner, og det blir dyrt for staten!!!!!!!!!! Halo???? Jeg trenger l i t e medisiner, så det har jo ingen ting med vekten å gjøre!!! Det har jo med produksjon av egg!! Herregud. Nprge er et pottitland og det kommer det alltid til å være. Skjønner ikke hvorfor statistikkene for å lykkes ved ivf er så mye høyere i Danmark, når

-alle overvektige drar dit!

-Og de som ikke lykkes i Norge, drar dit!

- Og de som er eldre enn øvre grense i Norge, drar dit!

Uansett, jeg er utrolig fornøyd med Danmark. Vi holder til ved Ciconia i Aarhus. Der er de helt fantastiske!! Det koster jo å dra dit, siden det er privat, men det er det virkelig verdt!!

Lykke til:o)

Klem

Annonse

Gjest Bjørnen Collargol

Dersom du har en BIM på 31 så skal det ikke så veldig mye til før du er i mål da :-) Skynd deg og ta en lynkur eller noe slikt da så slipper du å tenke på det.

Jeg er innenfor BIM, men har en alt for høy fettprosent har jeg funnet ut og på 1 uke uten snop og sunn mat hadde min BIM gått ned 0,3 (og da uten noen annstrengelser).

Jeg har en vekt som måler alt... Ikke så morro tall, men jeg fikk en liten vekker faktisk.

Lykke til med å komme innenfor jenter :-)

Klæm

Hvorfor kan du ikke få LAP?

Tullete land. Jeg var 170cm høy og 90 kilo da jeg fikk lap her nede, første gang jeg var tils amtale hos spesialister, hadde jeg en BMI på 32,5 noe som ikke var et problem for noen behandlinger.

Takk for svar jenter! Jeg blir litt fortvila over at alt linkes til fettet ja.. "Ikke noe vits å henvise til lap nå som du er så tjukk, de vil ikke vurdere tjukke" er meldinga fra gyn. Men får røntgen heldigvis, for da må de jo ikke gjennom magen, så krysser fingrene for at det er ledig time når jeg ringer torsdag (IKM)! Vil gjerne ha av disse kiloene og er på rett vei heldigvis.. Men har definitivt privat klinikk i bakhodet om jeg ikke orker vente til staten er fornøyd med BMIen min..;)

Om grensen er 35 og ikke 30 som gyn sa så er det faktisk 10 kilo i forskjell så hurra for det! Må gyn godkjenne for at vi ska lsøke? For om jeg får søkt på 35 så vil jeg jo kunne gå ned en del før vi kommer til selve IVF`en og da kan vi antalgelig søke FØR jul! :))))

Hører til på Haukeland. Jeg er heller ingen sylfide...vet ikke min BMI....men vekten har aldri vært nevnt. Har vært gjennom LAP for en del år siden...ingen nevnte vekt den gangen heller.....

Egentlig er det bare meg som har spurt legene angående dette med vekt.

Vil legge til at det ikke er blitt funnet noe galt med noen av oss. Og at vi har lykkes på første forsøk 2 ganger...venter snart gutt nr. 2....

Gratulerer så masse snøbaby! :) En skrev at det var 50% sjanse å klare det med IVF. Er det per forsøk, eller på første forsøk? Er det noe sted jeg kan finne info om dette? Kikket på Rikshospitalet sin side, men fant ikke noe om akkurat dette.. Tusen takk for hjelpa jenter!

Nå har jeg lagt meg i hardtrening!! Nå skal jeg ned 7 kilo før jul ! Håper inderlig jeg klarer det.. Har meldt meg inn i vektklubben.. Bare jeg kan godteposen og all den gode maten ligge en stund må det være håp for meg også. Det er jo dumt hvis vekta skal bestemme om vi kommer videre i systemet.

Lykke til med dere andre også!!

Annonse

Sant nok, men det gjør ikke noe å ta av noen kilo uansett. Har mye rundt livet. Du får slenge deg med på "slankekuren".. Tenkte jeg skulle prøve å fokusere litt på kosthold og trening istedet for alt rundt dette med å bli gravid. Ble spådd at jeg skulle få tvillinger, så har regnet med at IVF nr 3 kommer det til å sitte. Det er vel ca ett og et halvt år fram i tid. Hehe... Får håpe hun ikke hadde rett...

Vil ikke gynekologen din søke deg til klinikk engang?? Det høres jo merkelig ut?? Det er jo mulig å ta av noen kilo før man kommer inn til forsamtale.. Jeg vet ikke hvor rigide de er på dette med rett BMI. Tenkte jeg skulle ringe imorgen å høre. Vi venter på å komme inn til forsamtale. Sendte søknad i begynnelsen av august, men det tar sin tid,,,,

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...