Gå til innhold

HJELP!!!! Jeg har løftet tungt å er redd....


guttemamsen80

Anbefalte innlegg

Dumme meg løftet en 8 åring over et gjerde i dag. Tenkte meg ikke om. Hvor farlig kan det være? Han var ganske tung, og jeg tenkte med en gang....Å NEI hva er det jge gjør. Fikk ikke vondt i magen, blør ikke, men det stikker litt. Noen som vet om det kan være veldig farlig? Dersom jeg har skadet barna hadde jeg begynt å blø med en gang da? Blir så redd å urolig, og jeg bor så langt unna sykehus så å få ul er ikke enkelt. Jeg er i uke 9.....Håper noen kan hjepe meg med noen rolige ord:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan prøve iallfall, men jeg er jo ingen ekspert.

 

Men: Har lest mange steder her inne at tunge løft ikke er farlig før i siste del av svangerskapet. Spiren vår i 1. trimester er jo godt gravd ned og beskyttet i livmorveggen, så jeg tror ganske sikkert du ikke trenger å bekymre deg...

 

Håper det går bra, prøv å ikke kjenne etter så mye du - alt er helt sikkert helt i orden inni der.

 

trøsteklem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk! Ja de var flere på skravlesiden som skrev det....var så desperat at jeg skrev der og.....var godt å høre at det ikke var farlig.

 

ønsker deg en fin helg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også i uke 9 og har fått streng bedskjed av jordmor å unngå tunge løft, og da mente hun også at jeg burde prøve å løfte minst mulig på tvilling guttene mine på snart to år. Nå har jeg hatt blødninger og mistet en tvilling da,så jeg må kanskje være litt mere forsiktig enn andre,men tror vi skal tenke veldig over de tunge løftene vi gjør...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du over her er nok litt mer utsatt ja,men

dere andre kan fint løfte en 8 åring!!!

No problem..

Hva skal liksom gå galt??

Viss en opplever sa/ma så er det ikke på grunn av for tunge løft,men sannsynligvis noe feil med fosteret,men det visste dere vel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei på deg!!

 

Jeg har jobbet på et lager, hvor jeg løfter opp til flere tonn per dag, og det har jeg gjort hver dag frem til jeg på tirsdag fikk vite at jeg var gravid i 6 uke. Jeg har også operert bort en stor del av livmorstappen pga celleforandringer, så hvis ikke jeg har mistet enda, så gjør nok ikke du det heller. :) Stå på og lykke til.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei...jeg har løftet en god del tunge ting i det siste ja...har kastet møbler,flyttet rom,bæret sofa o.l... jeg har det helt fint...kunne ikke vært bedre form....så ta det med ro...og slapp av=))dette går bra...lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var slik at tunge løft skal unngås fordi det kan være skadelig for den gravide, ikke fosteret.

Pga mulig framprovosering av bekkenløsning og ryggproblemer osv.

Hvis jeg har hørt riktig så har du iallefall ikke gjort noe som kan skade ungen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke d skal gjøre så mye om du løftet 8åringen, men har hørt at du skal ungå veldi tunge løft. kjenner ei som mistet etter å ha løftet noe på jobb som veide 35kg over et godt stykke, så man skal vel være litt forsiktig i va man tar i. stikkingene du kjenne har jeg kjent etter å ha løftet litt tungt jeg å, så d virker som kroppen reagerer på at vi tar i litt når vi løfter og at d stramer seg. håper no i værfall alt går bra, og d er kjempe positivt at du ikke har begynt og blø i værtfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å løfte tungt er ikke farlig for fosteret eller med tanke på MA og SA. Det har iallefall 2 forskjellige kvinneleger sagt til meg når jeg har vært på sykehus pga blødning.

Det kan være skadelig for deg, fordi rygg og magemusklene er svakere enn ellers, og du kan få litt ekstra vondt i ryggen osv... så bare ta det med ro:) du kan ikke miste eller noe sånt.

Da tror jeg at jeg hadde mista for lengst! he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...